18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    knippie

Omzetten met Handbrake

Ik heb een MKV film omgezet die 6 GB groot is. De uitkomst verbaasde mij ,want nu is het mp4 bestand 8.7 GB groot.
    Ik dacht altijd dat handbreak comprimeerde, iemand enig idee?

Bijdrager
    computer space

Handbrake heeft nog steeds geen pass-tru voor video. Enorm KAK. Daardoor krijg je en groter files, en slechtere files.
    En hou toch eens op met die MKV’s omzetten. Zorg gewoon dat je ze af kunt spelen. MKV is een fantastisch formaat. Iedere mediaspeler die dit niet ondersteund is IMO rijp voor Will it Blend.

Bijdrager
    KarelWillem

Om te beginnen is het Handbrake.

En nee, Handbrake is niet persé gemaakt om te comprimeren, maar om te converteren.

Wil je het bestand kleiner hebben, dan verlaag je bijvoorbeeld de bitrate, of kies je een andere preset.

Bijdrager
    Nic

Converteren is zo 2000-and-late: op de Mac, Windows en Linux heb je VLC, en op je iOS- en Android-apparaten zet je een app als PlayerXtreme of MX Player.

Bijdrager
    knippie

Alle MKV films die ik tot nu geconverteerd hebt met Handbrake zijn kleiner geworden dan het origineel, waarom dan nu ook niet.
    Ik vind totaal niet dat het beeld er slechter van wordt, en een slechtere file, geen idee wat je daarmee bedoelt.

Bijdrager
    KarelWillem

Ach soms MOET je wel eens converteren.
    Als je een filmpje wil meegeven aan een onwetende Windows-gebruiker bijvoorbeeld, die geen movs kan inlezen.
    Of als je op je iPhone nog maar 800 Mb ruimte over hebt.

Maar in de meeste gevallen is het onzin inderdaad.
    Er is voor elk device wel een player te vinden die vrijwel alles afspeelt, zonder te hoeven converteren.

En de reden waarom iets groter wordt? Daar kun je niet altijd de vinger opleggen.
    Er zijn zoveel factoren die daarin meespelen.

Bijdrager
    knippie

Ik heb een Apple TV daar moet je dit wel voor doen. Het converteren en comprimeren is een must daar, ik zo veel mogelijk op een 1e generatie apple tv wil zetten voor als ik op vakantie ga.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dan heb je weinig keus.

Bijdrager
    k-the-ripper

Een 6GB .mkv file : is dat niet een HD film ?
    Ben je al verkeerd aan de bron bezig als het resultaat naar een aTV-1 moet.
    Moet je namelijk ALTIJD gaan converteren omdat resolutie en bitrate veel te hoog zijn.
    De aTV-1 is supersimpel te jailbreaken (gratis nog wel) en met de XBMC player er op hoef je waarschijnlijk het gros van je films niet eens meer te converteren.
    Staat er hier ook nog 1 vrolijk voor de kleinste te snorren
    DVD downloaden – met handbrake een .mkv bestand van maken (gaat 3x zo snel als de aTV preset) en dan gewoon op de aTV zetten.

aTV-1 jailbreak

Bijdrager
    knippie

Ik heb gewoon bij de tv nog een apple tv 3 staan die leest geen MKV. Als ik zou gaan doen wat jij zegt heb ik alles dubbel.

Bijdrager
    k-the-ripper

ik zeg : Beamer
    voor de aTV3 dan

Trouwens beetje zonde om films die geschikt zijn voor een aTV1 ook op een aTV3 te gaan bekijken (maar dat is persoonlijk, ik zou er dan graag voor kiezen om het dubbel te hebben)

Bijdrager
    knippie

Wat bedoel je met “Beamer”

Bijdrager
    k-the-ripper

Ik heb net mijn bericht aangepast, staat nu een link in

Bijdrager
    knippie

Ga ik uitproberen, bedankt.

Bijdrager
    KarelWillem

Hier gebruiken we vrijwel uitsluitend Beamer nog.

Als je op vakantie je Apple TV mee neemt, moet je echter wel een Mac mee nemen.
    Anders heb je er niet zoveel aan.

Bijdrager
    knippie

Als je een Mac meeneemt hoef je de Apple TV toch niet mee te nemen.
    De Apple TV is er voor de TV.

Bijdrager
    k-the-ripper

AppleTV gaat mee om netflix te kijken (1x DNS aanpassen en je kan overal waar je zit inloggen met je NL account)
    Foto’s in de Cloud, Youtube en meer van die gein
    (Nou gaat de MAC ook mee dus kan ik de aTV3 overal voor inzetten)

Bijdrager
    KarelWillem
    knip0020 op 25 oktober 2013

Als je een Mac meeneemt hoef je de Apple TV toch niet mee te nemen.
    De Apple TV is er voor de TV.

Ehm, ja. Zoiets zeg ik eigenlijk ook.:)

Het ging er om dat jij je Apple TV mee op vakantie wilde nemen toch?

Als je dat zonder Mac wilt doen, moet je eerst converteren.
    Neem je ook een Mac mee, dan hoef je niet te converteren. Maar moet je dan nog een Apple TV meenemen?

Keuzes, keuzes…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.