8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    2sips

omvormer zonnepanelen benaderen via apple extreme

Hallo, dit is mijn eerste post, dus ten eerste “hallo allemaal!'” Ik heb al vaak veel gehad van het forum, dus dat hoop ik ook nu. ik heb onlangs zonnepanelen op mijn dak gelegd, snoertje aan omvormer (utp) gedaan en die aangesloten op mijn voormalige router. Als ik dan de omvormer wilde benaderen moest ik een s gevolgd door het serienummer in mijn browser invoeren en dat werkte als ‘een zonnetje’. Nu precies hetzelfde, maar met mijn nieuwe AE. Heerlijk apparaat, maar de omvormer wordt niet meer gevonden. Mogelijk heeft hij een ander IP adres gekregen van mijn AE of wat dan ook, maar het lukt me niet meer. Wellicht geldt dit voor meerdere apparaten, bv camera o.i.d. die benaderd worden. Ik hoor het graag.

Bijdrager
    Boike12

Typ in terminal eens “ipconfig” in. Daar zie je alle Ip adressen aan een router gekoppeld. Er zou dan ook het ip van je AE tussen moeten staan. Het zou er ongeveer zo uit zien 111.111.111.XX de cijfers 1 staan voor je standaart ip. De XX zal een nummer zijn wat aan je apparaat is gekoppeld bijvoorbeeld 13.
    Probeer een paar ip adressen uit.
    Succes!:)

Ps ik weet niet zeker als het ipconfig of ifconfig

Bijdrager
    Boike12

Het is ifconfig

Bijdrager
    McLangendorff

In de terminal

<br />
    for ip in $(seq 1 254); do ping -c 1 -t 5 x.y.z.$ip; [ $? -eq 0 ] && echo "x.y.z.$ip UP" || : ; done<br />

vervang x.y.z voor je ip adres, als voorbeeld 192.168.2, -t 5 is een timeout van 5 seconden

Dit commando geeft alle ip adressen in je netwerk weer waar iets aanhangt

Bijdrager
    johnkeates
    McLangendorff op 09 januari 2013

In de terminal

</p>
    <p>for ip in $(seq 1 254); do ping -c 1 -t 5 x.y.z.$ip; [ $? -eq 0 ] && echo "x.y.z.$ip UP" || : ; done</p>
    <p>

vervang x.y.z voor je ip adres, als voorbeeld 192.168.2, -t 5 is een timeout van 5 seconden

Dit commando geeft alle ip adressen in je netwerk weer waar iets aanhangt

Nee, dit geeft alleen maar alle pingbare adressen.

Bijdrager
    johnkeates

Het probleem is dat je omvormer waarschijnlijk een minder compatible mDNS implementatie heeft. Dat is niet zo erg, want in je AirPort kan je gewoon een DHCP client list opvragen, en dan zie je precies welke apparaten allemaal een IP-adres gekregen hebben. Als je die stuk voor stuk in Safari probeert kom je vanzelf wel bij je omvormer terecht.

Bijdrager
    2sips

Dank voor de reacties. Helaas is het nog niet gelukt. Met mijn windows Comp. Heb ik even alle aangesloten op adressen gechecked meen wat freeware. Atv, airport express, extreme, maar geen omvormer. Het grappige is ook dat ik met mijn oude router wel kon inloggen met een adres wat totaal niet lijkt op een intern ip adres, maar gewoon de letter s met het serienummer, dat zou met de AE niet uit moeten maken. Misschien krijgt het apparaat wel helemaal geen IP, of zeg ik nu iets …. Ik hoor t graag!

Bijdrager
    2sips

Ik ben er uit. Met de hulp van kostal piko. Keurige hulp! Ik ben er achter gekomen dat het oude aangewezen ip adres nog in de omvormer stond, het ip adres van mijn oude sitecom. Iets van 192.168 etc. De appeltjes doen t met 10 enzo. De omvormer stond op auto dchp o.i.d dus na een harde reset werd een goed ip adres toegewezen. Oftewel, de omvormer maakt nu onderdeel van mijn netwerk. Top!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.