30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 435)
  • Q:
    Bijdrager
    NTG

OMT's politieke barometer TK2012

Hallo allemaal,

Voor degene die de afgelopen maanden onder een steen hebt gelegen (of in België wonen) moet ik melden dat er op 12 september 2012 verkiezingen plaatsvinden voor de Tweede Kamer.
    In de poll hierboven kan je stemmen op de partij van je voorkeur. Doe dit alleen als je er zeker van weet wat je gaat stemmen, want een keuze in de poll met “ik ben nog zwevend” voegt niets zoveel waarde toe aan deze poll. Maar als vastbesloten bent niet je stem uit te gaan brengen kan je hier ook je stem kwijt.

Hieronder mag je motivatie kwijt, maar als je dieper op de politiek in wilt gaan verwijs ik je door naar dit topic.

– NTG (kan helaas niet stemmen, verkiezingen vinden nét voor mijn 18e verjaardag plaats…:sad: )

Bijdrager
    jobz

SOPN!

want we kunnen met z’n alle verandering maken

sic!

Bijdrager
    NTG

…maar op welke partij zal je ECHT stemmen?

Bijdrager
    Hailstorm
    jobz op 16 augustus 2012

sick!

Fixed.

Bijdrager
    Shmoo

Waar is de optie voor mensen die niet kunnen ,mogen of willen stemmen op deze manier geeft het natuurlijk geen goed beeld.

Bijdrager
    stavos

De mensen die niet mogen stemmen, worden in de echte stemronde ook niet meegeteld.. Dus waarom zou je die hier nu wel willen opnemen in de uitslag?

Bijdrager
    Niasu

Ik mis de optie om niet te gaan stemmen, de politiek hier zijn dieven met hun belastingen, politie en al die andere lastige shit. We moeten terug naar het bestuur van de gouden eeuw, een paar simpele regels verder bepaalt het volk alles. een paar vertegenwoordigers meer niet.

Bijdrager
    NTG

Ik ben het vergeten toe te voegen. Als je zo nodig je ongenoegen moet uiten, doe het dan maar hier…:neutral:

En van het bestuur van de gouden eeuw wordt toch anders beschreven in de geschiedenis dan dat wat jij je er bij voorstelt.
    Maar als je bedoeld dat politici van tegenwoordig niet meer echt iemand vertegenwoordigen geef ik je gelijk. We moeten een democratisch stelsel invoeren dat er voor zorgt de afkomst/woonplaats van de kamerleden verhoudingsgewijs klopt met de Nederlandse bevolking als geheel.

Bijdrager
    jobz

@hailstorm
    Sic voor de taalfout, inderdaad sick van de inhoud.:lol:

@wouter in de gouden eeuw had het volk 0,0 te zeggen

Bijdrager
    iPrincess
    NTG op 16 augustus 2012

…maar op welke partij zal je ECHT stemmen?

Wederom VVD.

Bijdrager
    Brombeer
    iPrincess op 16 augustus 2012

Wederom VVD.

Je begint weer aan een studie.
    Je zit voorlopig nog wel even op een laag startersinkomen.
    Je hebt geen villa met een hoge HRA.
    Waarom in godsnaam?
    Wil je zo graag een langstudeerboete betalen?
    Vind je het collegegeld soms een schijntje?
    Wil je op kamers blijven wonen totdat je de loterij wint?
    Wil je je laatste restje privacy opgeven aan griezels als Teeven, die in staat zijn een afdruk van je endeldarm in het paspoort op te nemen?

Bijdrager
    RhB-Mikey

SP, VVD kan mijn rug op met hun wet werken naar vermogen :angry:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Brombeer & WALLE: :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
    Eerlijk gezegd stem ik al jaren niet meer. We hebben hier in Nederland te veel partijen zodat niemand nog iets klaarspeelt door toedoen van 100 anderen. Politici zitter er al lang niet meer voor het volk (als ze dat ooit al deden). En als het volk gelijk krijgt verzint de een of andere ministeriële klootzak wel een wet zodat zij gelijk hebben.

Bijdrager
    Synapse88

Als ik in Nederland woonde: VVD of libertarische partij

Bijdrager
    1984
    Moderator
    Poezenbeest

Ik ben van huis uit een overtuigd GroenLinks-stemmer (CPN-bloedgroep), maar deze keer ben ik niet zo zeker van die keuze. Nadat vorige keer Kees Vendrix uit de Kamer verdween en nu ook Van Gent de Kamer gaat verlaten, zie ik afgezien van Klaver weinig kwaliteit in de fractie, zeker gezien de volgorde van de kieslijsten.

De andere keuzes zijn de PvdA en de SP. De laatste heeft wel mijn sympathie, maar of ik die partij ook aan de macht wil helpen? Ik weet het niet, ergens staat de sociaal-economische paragraaf mij tegen vanwege de weinig onderbouwde sociaal-economische paragraaf. Bij de PvdA weet ik uit het verleden dat zij te veel compromissen sluiten om maar aan de macht te komen. GroenLinks heeft voor mij afgedaan met het Lente-akkoord.

Ik ben dus zwevend op de linkerflank en heb straks een hele dag om mijn keuze te bepalen (ik zit toch de hele dag op het stembureau), dus kan alles even afwachten. Ik moet deze keer echt op de debatten gaan letten en de optredens in actualiteitenprogramma’s omdat ik er met de programs niet uitkom. Wellicht dat het toch weer GL wordt, maar dan wel met een voorkeursstem op Jesse Klaver.

Bijdrager
    Brombeer

Hoewel resultaten uit het verleden geen garantie bieden, geven ze mij een beter houvast dan allerlei beloften of -zoals in het geval van D66- soms slecht getimede balletjes die men opwerpt. Ik denk dat net als vorige keer het privacy-stemgedrag doorslaggevend gaat worden.

Bijdrager
    vogel

@1984, ik ga zeker het Tegenpartij t-shirt dragen op 12 september. Verder zou ik graag de doorberekening van de verkiezingsprogramma’s zien voordat ik ga stemmen, maar gezien mijn progressief liberale voorkeur denk ik wel dat ik weet welke kant het opgaat.

Bijdrager
    Gastonw

Alle gevestigde partijen vind ik maar een rommeltje, ik denk dat ik de DPK maar ga stemmen.

Bijdrager
    vogel

Ahaaa, keer Herman Heinsbroek terug in de politiek? Maakte hij niet ooit deel uit van een nieuwe partij die een rommeltje bleek? Het zal mij benieuwen. :sarcastic:

Bijdrager
    1984

VVD begint campagne op zijn amerikaans

Bijdrager
    Obi
    Moderator
    Poezenbeest
    Brombeer op 17 augustus 2012

Ik denk dat net als vorige keer het privacy-stemgedrag doorslaggevend gaat worden.

Ik moet zeggen dat wat dat betreft de Piratenpartij mij wel zint…

Bijdrager
    Лукас

Mijn stem hebben ze.

Bijdrager
    vogel

Ik zag al zoiets op je Facebook pagina.:wink:

Bijdrager
    olbo

Ik kies in ieder geval geen partij dat flink wil korten op onwikkelingshulp. Die egoistische houding waarbij we steeds meer aan ons zelf denken staat me totaal niet aan. Gaan we straks ook de buitenlanders de schuld geven van de crisis? Het is allemaal gegonnen met Gordon Gekko…

Bijdrager
    jobz

Als de overheid kort op de OS, dan geeft je zelf toch wat meer? Afrikaanse dictators genoeg. :sarcastic:
    China, Singapore en Brazilië hebben ons geld in ieder geval niet meer nodig.

Bijdrager
    MBPuser

Lekker ontwikkelingshulp blijven geven terwijl de oudjes die dit land hebben opgebouwd elke cent moeten omdraaien omdat ze anders niet te eten hebben halverwege de maand of hun eigen bijdrage voor hun medicijnen niet meer kunnen betalen..

Je hebt helemaal gelijk joh, welterusten :thumbsup:

Bijdrager
    olbo

Doe ik toch al? Dat ontwikkelinghulp verkeerd terecht komt heeft met organisatie te maken. Het slelt niet zo veel voor wat we geven. Ikke, ikke en de rest….

Het geld voor ouderen kan wel ergens anders vandaan komen. Weet je hoeveel we uitgeven aan de vakantie? Was gisteren nog op TV… geef dat dan aan de ouderen… probleem opgelost…

Maar bedankt dat je me gelijk geeft. En slaap lekker…. (ik hoef niet te weten dat je nu pas naar bed gaat)

Bijdrager
    Лукас

Dit jaar welgeteld 60 euro aan vakantie uitgegeven.. 1 week in Frankrijk. Wat wij als burgers uitgeven aan vakantie is geen overheidszaak.

Ontwikkelingshulp moet niet gestopt worden maar er moet veel kritischer worden gekeken waar het heen gaat.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 435)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.