5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Moderator
    Maarten

OMT's Gameweekend: wat vinden jullie?

Ha OMT’ers,

Ik wil jullie als vaste OMT-lezers vragen om mee te denken over de OMT Gameweekend rubriek. Tot begin dit jaar schreef ik wekelijks een review van een game die recent was gelanceerd en die ik gaaf vond om te delen. Nu denk ik erover om de rubriek terug te laten keren. Ik kan gewoon in dezelfde lijn doorgaan, maar ik kan ook de rubriek wat aanpassen. Zo zou ik bijvoorbeeld wekelijks een “keuze van de redactie” van Apple beoordelen, of de gratis app van de week reviewen. Wat zouden jullie leuk vinden om te lezen?

Ik ben benieuwd naar jullie input!

Maarten

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik zou het zelf erg leuk vinden als er meer Mac app reviews zouden komen. Er zijn er een paar juweeltjes die vrij onbekend zijn die OMT aan de man zou kunnen brengen.

Denk dan aan apps als Sunrise (Mac, iOS, Android), Glui (zie review @Shmoo), Bartender, Haven, Unclutter (een echte aanrader!), nvALT of Cobook. Maar ook apps Final Cut Pro (wellicht een kleine basis tutorial?), Logic Pro X, een overzicht van must-have Mail plugins, of een uitgebreide review van een aantal Safari extensies.

Tuurlijk zijn er ook leuke en handige iOS-apps. Maar de nadruk op iOS is in mijn ogen wel heel erg aanwezig.

Bijdrager
    Hydræ

Wat mij betreft prima initiatief. Zou ook de nadruk leggen op Mac App Store games want die zijn er wel, maar er wordt weinig over geschreven.

Ik kijk zelf graag naar Youtube filmpjes waarin gamers vertellen over het spel en wat ze ervan vinden. Iets voor OMT?

Bijdrager
    Shmoo

Precies.. en als jullie het zelf niet willen doen laat de community het op het forum doen!

Ik doe mijn best om iets van een review op te stellen maar je hebt op het forum natuurlij weinig controle over de layout waardoor het al heel snel een lap tekst wordt die helemaal niemand wilt lezen vanwege de lengte. Hier en daar met [shortcodes] werken tijdens de opmaak lijkt mij geen al te moeite opgave zodat leden die een review willen schrijven over een app een soort template krijgen vol met shortcodes waar ze tussen kunnen blijven. Zodra ze dan op publiceren drukken wordt alles netjes opgemaakt in het topic met bepaalde stijlen en koppen erbij zodat het allemaal wet vriendelijker te lezen is.

Annotate Mac OS X app review (Glui)

Google: Annotate Mac Review het slaat op oorlog dat ik daar niet op positie 1 sta gezien het resultaat van de persoon die boven mij staat over PDF gaat.
    Dit heeft gewoon te maken met geen serieuze opmaak en omdat het op een forum geplaatst is.

Bijdrager
    Thomas De Lange

Lijkt me gaaf zeker nu er hopelijk met metal meer games voor de mac komen

Ik zie het graag terug op omt

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.