21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    cardwizard

OMT verkoop topic ?

Hey allemaal

Word het niet eens tijd dat OMT een verkoop topic start ?
    Hier zitten over het algemeen meer serieuze mensen dan bv op marktplaats

ook tweedehandsmac word niet of nauwelijks bekeken

heb nu een tijdje een MBP van een maand oud te koop staan en ik krijg me toch een belachelijke reacties (via marktplaats)

Terwijl ik het idee heb hier veel sneller iets te kunnen verkopen , aan echte liefhebbers ook ?

Graag jullie mening………….

Bijdrager
    LighScan

Ben ik het ook compleet mee eens, hier heb je tenminste de juiste doelpubliek.

Helaas zijn er hier al eerdere topics over geweest waaruit telkens blijkt dat OMT dit niet interessant houdt. Ze willen o.a. niet de ‘verantwoordelijkheid’ dragen, om maar 1 argument te noemen.

Jammer maar helaas, blijven proberen Cardwizard. Ooit geraak je er wel vanaf.:smile:

Hier een paar dergelijke topics:

Koop & verkoop topic

Bijdrager
    cardwizard

Ik raak hem best kwijt maar onder de juiste doelgroep sneller maar nog belangrijker serieuzer

Verantwoordelijkheid ? Dat heeft OMT dan toch niet ? Ligt helemaal bij koper/verkoper lijkt me

Bijdrager
    jimeh

1 topic voor zoiets word toch te onoverzichtelijk
    en als je er een apart forum gedeelte van maakt heb je wel weer veel kans op oplichters, fakers etc.

Moderator
    unSOUND

Hier zijn al meerdere keren discussies over geweest, het beheer heeft toen besloten het niet te doen… Dus het gaat er niet komen…

Wat betreft dat er op tweedehandsmac niet gekeken zou worden heb ik nog nooit last van gehad, elke keer als ik er iets op zette had ik binnen een dag al een koper…

Bijdrager
    KingAchille

Dit verzoek is al eens de revue gepasseerd, maar hier zijn we zeer duidelijk over:

Vraag en aanbod
    OMT is geen verkoop- of vraag- en aanbodsite

Dit is niet het hoofddoel van (dit) forum. Het zou een te onoverzichtelijk en chaotische bedoeling worden. En zoals jimeh al wist aan te halen, van zodra je dit serieus aanpak, lok je automatisch oplichters en fakers. En dat willen we onze bezoekers niet aan doen natuurlijk:)

Bijdrager
    Yaris

Dit hebben de mensen van het team al in een ander draadje geschreven:

Zerk op 20 april 2009

Wat wellicht het grootste verschil is met een koopjeshoek, is dat je daar inderdaad allerlei vervelende reacties op kan krijgen. Verder is zo een koopjeshoek moeilijk te redigeren en weet je ook niet of je commerciĆ«le verkopers krijgt. Dat laatste wil je niet, omdat je dan gaat concurreren met Marktplaats e.d., waar je ook al ziet dat er verkopers tussen zitten, die gewoon een winkel zijn. Je zal ook weer allerlei faciliteiten moeten bieden, zoals een communicatiekanaal, ruimte voor fotootjes en een nieuwe interface…

Dat alles in de gedachte van Apple: je doet het goed, of je doet het niet. OMT heeft er voor gekozen om het gewoon niet te doen. We hebben al een topic voor mensen, die spullen gratis weggeven en eigenlijk gaat het daar al mis, als je ziet dat de meest mooie dingen, overdonderd raken door andermans meuk, die toevallig later post en de reacties daar weer op…

Koen op 20 april 2009

Een vraag- en aanbodhoek op OMT heeft ons nooit een goed idee geleken. Er zijn veel redenen voor, waaronder:

– de (forum)structuur van de OMT community is niet geschikt voor dit soort diensten. Vergelijk ons forum met een marktplaats of eBay en je snapt wat ik bedoel.
    – er zijn genoeg plekken waar tweedehands Apple spul gekocht en aangeboden kan worden, er is dus geen directe noodzaak om het hier te doen.
    – de meest succesvolle formules zijn gebaseerd op focus: niet alles een beetje willen doen, maar je beperken tot de dingen die je goed kan. Voor ons is dat nieuws, de community en de podcast.

Kort gezegd: verwacht niet binnen afzienbare tijd een tweedehands vraag- en aanbodplek binnen de OMT community.

Bijdrager
    cardwizard

Toch heel jammer , puur om de juiste doelgroep hier
    Hopen dat het er ooit nog komt

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    cardwizard op 09 maart 2011

Verantwoordelijkheid ? Dat heeft OMT dan toch niet ? Ligt helemaal bij koper/verkoper lijkt me

Strikt genomen is OMT niet verantwoordelijk, net zo min als dat Marktplaats dat is of het prikbord bij een supermarkt. Het is altijd iets tussen koper en verkoper. Het verschil echter met Marktplaats is dat je hier een forum hebt waar koper en verkoper elkaar in de haren kunnen vliegen, iets waar Marktplaats geen last van heeft.

Bijdrager
    Oppie

Je kunt het wel te koop zetten bij de buren van MF, die doen er niet zo moeilijk over. Hun oplossing is dat je er niet op kunt reageren in het forum, maar verder per PB of mail moet afhandelen.
    http://www.macfreak.nl/forums/forum/14/tweedehands-aangeboden-alleen-voor-particulieren/

Moderator
    Poezenbeest

Het argument van verantwoordelijkheid nemen is ook geen argument van OMT, dus ik weet niet waar dat vandaan komt. Hoeft dus ook verder niet bepraat te worden. Zoals Koen en ik twee jaar geleden al hebben gezegd, ligt de voorkeur van OMT niet bij het openen van een verkoophoek.

Hoewel de site inmiddels op de schop is gegaan, past het nog steeds niet binnen OMT. OMT wil vooral een kennisplatform zijn, geen prikbord. Hoewel wij graag service aan onze gebruikers bieden, kiezen we er nog steeds voor om geen verkoophoek in te richten. We hebben dan ook nog steeds streng gehanteerde regels over het plaatsen van advertenties, vacatures en zelfs over het gratis aanbieden van spullen.

En zoals unSOUND al zegt, het is een discussie die al loopt sinds deze site werd gelanceerd, de discussie zal ook wel blijven, het antwoord blijft voorlopig hetzelfde.

Bijdrager
    cardwizard

Wat me wel op valt is dat door niemand nee , nooit o.i.d gezegd word;-)

Bijdrager
    Yaris

Zeg nooit nooit.

Bijdrager
    LighScan

Inderdaad, zeg nooit nooit. Het kan er mogelijk wel eens van komen, maar het staat nu gewoon nog niet op de planning van de crew.

Bijdrager
    1984
    KingAchille op 09 maart 2011

Vraag en aanbod
    OMT is geen verkoop– of vraag- en aanbodsite

Tja……

Bijdrager
    Hansi2124

1984 gooit weer even alles door elkaar:grin:

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik snap je reactie ook niet 1984.

Een site die aan advertising doet (reclame wil je nl. veelal aanzetten tot kopen) hoeft toch niet meteen een verkoopsite te zijn?;)

Bijdrager
    1984
    Hansi2124 op 16 maart 2011

1984 gooit weer even alles door elkaar:grin:

Over door elkaar gooien gesproken…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Sommige van ons zitten of zaten ook op andere Mac forums dan OMT. Ik heb het niet gecontroleerd, maar ik ben er vrij zeker van dat die andere forums niet alleen geen verkoophoek hebben, maar ook andere categorieĆ«n zoals “de lounge” missen.

Waarmee ik maar wil zeggen dat OMT al reeds veel meer keuzes biedt dan alleen maar een kennisplatform te zijn.

Verder zegt de TS dat hij belachelijke reacties kreeg na het plaatsten van een Mac op Marktplaats. Ja dat kan ik mij voorstellen. Ik zou ook raar reageren als ik hier in Rotterdam op de ‘echte’ markt een Mac te koop zag staan…:wink:

Bijdrager
    Yaris
    hendrik op 17 maart 2011

Ja dat kan ik mij voorstellen.

Waarom kun je je dat voorstellen? Er worden toch genoeg tweedehands Macs verkocht?

Ik denk niet dat we over de terechtheid van die belachelijke reacties kunnen oordelen als we niet weten wat er in de advertentie stond en wat er in de reacties stond.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik zei het toch met een knipoog?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.