12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Sylvester

OMT, telkens login ingeven

Eigenlijk heb ik dit probleem al een paar jaren, ik moet elke keer opnieuw inloggen voor OMT, als ik Safari (of het venster in Safari) sluit.
    Hoe komt dat? Doe ik iets fout?

Bijdrager
    heliasje

aanvinken dat het je wachtwoord onthoud ?

Inactief
    Anoniem

Staat je ‘Private Browsing’ misschien nog aan?:lol:

Bijdrager
    Shmoo

Hier precies het zelfde op andere sites nooit last van auto. Uitloggen maar bij OMT is het gewoon dagelijks of om de paar dagen. Lijkt wel alsof je niet op meerdere Macs ingelogd kunt zijn.

Bijdrager
    1984

Hier ook behalve indien ik een topic open dan kan ik daar wel inloggen

Bijdrager
    computer space

Ook onthoud ie geen wachtwoorden. Op een of andere manier is de manier van invoeren niet compatible met de automatische wachtwoord opslaan functies van browsers.

Bijdrager
    johnkeates

Dat krijg je alleen als je cookie verloopt op sessie basis (dus als je je scherm sluit):

Als je permanent ingelogd wil zijn, dan moet wordpress dus automatisch een tweetal permanente cookies meesturen, en dan blijf je wel ingelogd. En dat doe je dus door dat vinkje aan te zetten bij het inloggen.

Het enige probleem is dat er een bug in wordpress zit, waarbij je cookies gewist worden als je op bepaalde pagina’s komt, en dan ook alleen de authenticatiecookies, waardoor je dus weer uitgelogd lijkt, en opnieuw moet inloggen. Dus dat permanent ingelogd blijven werkt alleen als je browser altijd in dezelfde staat op de omt website komt.

Bijdrager
    nigelllv

heb hier ook last van, de ene keer moet ik wel inloggen, en de anderen keer niet. ik maak nooit gebruik van ‘private browsing’ of anderen geavanceerden mogelijkheden.

Lid
    lEl

Het vergeten van je login zal inderdaad temaken hebben met cookies die verlopen.
    Het automatisch invullen van logingegevens heeft dan weer eerder temaken op de manier waarop de modal voor deze gegevens getoond wordt; deze wordt via javascript op de pagina geinjecteerd uit een ander bestand. Deels om te kunnen definieren in de cache dat deze gegevens niet in onze cache terecht mogen komen, deels om spammers buiten te houden die deze form gebruikten in hun bots (er zijn echter wel nog andere forms waar ze gebruik van kunnen maken).
    Ik denk dat beide problemen opgelost zullen worden in een update van OMT (maar ben er niet zeker van).

Bijdrager
    Sylvester

Oei, topic uit het oog verloren. Heel waarschijnlijk heb ik de optie ‘hou me op de hoogte’ niet aangekruist.

Uiteraard heb ik het onthouden van het paswoord aangevinkt.

Wat is Private browsing en hoe zet ik dit aan of af?

Dus als ik het goed begrijp, ben ik niet de enige, en wordt dit eventueel in een update van het forum opgelost?
    Sorry als mij vragen wat ‘dom’ lijken, een mens kan niet alles weten.

Moderator
    Poezenbeest

Ik betwijfel of dit een WordPress-bug of -feature is… Ik had er onder MacOSX.nl al last van en het is in geen van de versies van het forum ooit opgelost. Ik heb het probleem met WordPress ook, maar dat staat er denk ik los van.

Bijdrager
    Shmoo

Het forum heeft weinig te maken met dit alles, WordPress is het CMS dat alles regelt en aan de basis staat , daar zitten de Users in en de rest van de hole shebang. Het forum is niets meer dan een integratie die 3 nieuwe Custom Post Types aanmaakt binnen WordPress, zodat je naast Blog Posts en Pagina’s ook Forums , Topics en Replies kunt aanmaken op 100% dezelfde manier als Blog Posts en Pagina’s werken. Dus alles wat in Blog Posts werkt werkt dan ook op het forum of beter gezegd in de drie andere Post Types die de forum-plugin aangemaakt heeft. Kortom of je nu een reactie op een nieuwsartikel op de homepage plaatst OF hier op het forum een reactie plaatst dat zou *normaal gezien 100% het zelfde zijn alleen heeft het hier een ander jasje zodat het op een forum lijkt maar het principe is hetzelfde.

*Met normaal ga ik er vanuit dat niemand er met zijn knakworsten aan komt die er geen verstand van heeft om de dingen stuk te maken en WordPress daar de schuld van krijgt omdat mensen het systeem of de software gaan haten ipv de mensen die het stuk maken.

En wat kan het leven toch simpel zijn als je jezelf gewoon eens een beetje zou willen pushen om dingen direct op te lossen. Het antwoord vinden kost vaker minder dan een minuutje Googlen omdat WordPress zo populair is en er online zoveel over geschreven wordt , zelfs iemand zonder enige ervaring kan deze CodeSnippet toevoegen aan de functions.php bestand in je themes folder. Oplossing gevonden, probleem opgelost en zo snel kan het gaan –> Next probleem!

Willen en mensen aan je site laten werken die geloven in WordPress en er plezier in hebben dat is het antwoord op alle problemen van OMT!

http://wpmu.org/how-to-extend-the-auto-logout-period-in-wordpress/
    http://codex.wordpress.org/Function_Reference/wp_set_auth_cookie

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.