18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

OMT Stuk, forumberichten zoek.

De afgelopen dagen lag de site een aantal keren  plat. Op dit moment is ie heel traag. Maar erger: er zijn een forumberichten verdwenen sinds gisteren of zelfs hele draadjes, bijvoorbeeld:

https://www.onemorething.nl/community/topic/instagram-en-fotos/

https://www.onemorething.nl/community/topic/dubbele-bestanden-in-icloud-drive/

Horen we hier nog iets over? Wordt dit gefixt…?

Bijdrager
    TheBigZ

Retorische vragen.

Vragen naar de bekende weg.

Ofwel, je weet zelf dondersgoed hoe droevig het met (het onderhoud van) deze website is gesteld.

Inactief
    Anoniem

Ja, zeker 😴.. Maar als er draadjes en berichten verdwijnen is dat wel nieuws. En vervelend, ik schrijf hier niet voor de kat z’n vagina 🐈.

Backupje terugzetten niet helemaal goed gegaan vannacht……..?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ben letterlijk complete A4’s aan tekst kwijt.

En ze hebben zelfs niet de beleefdheid om even aan te geven dat er problemen waren/zijn.

Bijdrager
    Ome Kor

Hé OMT, kunnen jullie behalve deze site terug te zetten naar donderdag dit ook met de tijd doen? Dan kan ik dit prettige schaatsweekend weer dunnetjes overdoen . 😄

Bijdrager
    mhoeve

Idem, deze site is echt beschamend traag!!! Responsetijden van 10 tot 30 seconden, dat kan echt niet! In Safari en Firefox zie ik na lang wachten nog wel iets gebeuren, maar in Chrome start de site helemaal niet meer op.

Inactief
    Anoniem

lijmZe zijn nog bezig om alles aan elkaar te plakken.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik denk dat ik maar eigen forum-software ga installeren.

Dan plaats ik mijn berichten daar, en zet hier een linkje neer. .;)

Dan raak je boel tenminste niet kwijt.

Sleutelbeheerder
    Night

Er is vrijdagmorgen inderdaad een giga-storing geweest, waardoor een backup teruggezet moest worden. Hierdoor zijn een aantal berichten, die geplaatst zijn tussen de backup en de storing, verloren gegaan.

Kennelijk is daar toch iets niet helemaal goed gegaan, want dit weekend is de hele site wederom op z’n gat gegaan, met als gevolg dat we ook alle berichten (en zelfs de voorpagina-artikelen van dit weekend) zijn kwijtgeraakt.

De staf is ervan op de hoogte, maar ik betwijfel of men iets zinvols (als een stabielere backend) op korte termijn uit de mouw kan toveren.

Inactief
    Anoniem

Alles kan, als de wil en het geld er maar is 😉. Dank voor de uitleg Night, dat klopt met wat ik heb ervaren inderdaad. Toch zonde, er zijn al aardig wat ‘issues’ waar je mee leert leven maar een onwerkbaar trage site en verdwenen berichten zijn natuurlijk funest voor de motivatie om hier te posten en te helpen.

Bijdrager
    KarelWillem

Er komt een moment dat men moet zeggen; ‘we gooien de handdoek in de ring, leggen de boel volledig plat en komen pas weer terug als alles vernieuwd is.’

Dit begint na al die jaren langzaam aan wat lachwekkend te worden.

Inactief
    Anoniem

Ach ja, als men te beroerd is om onderhoud te plegen (laat staan vernieuwing..) dan loopt de boel vanzelf in de soep zoals nu blijkt.

Bijdrager
    GoeieDag

Wie trekt er hier eindelijk eens definieer de stekker eruit?

Want dit is langzamerhand wel een hele trieste vertoning aan het worden. Patiënt is al overleden, en toch doen wij allen hier net alsof we nog een goed gesprek met ‘m kunnen voeren.

Bijdrager
    Brombeer

Allemaal door naar https://www.mac4dummies.nl/ dan maar?

Bijdrager
    Tjaja

Reden: doekoes

Bijdrager
    Brombeer

Leeftijd 20-49jr

Oei, dan ben ik te oud!

Bijdrager
    TheBigZ

Het gros van de (voorheen) actieve leden is al “over the hill” hier.

Bijdrager
    McPherson

Website draait nu op een Raspberry Pi schijnt…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.