10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Absrnd

OMT sticky header verwijderen

Ik heb persoonlijk een hekel aan sticky headers op websites, het zijn gewoon irritante toolbars,
    maar met de altijd handige Adblock pro kan je deze weg krijgen, gewoon deze toevoegen aan geblokkeerde items:

http://www.onemorething.nl/wp-content/themes/omt_theme/javascripts/sticky-header.js

de header is zoals normaal aan de bovenkant, maar blijft, bij het scrollen, niet meer hangen om screen ruimte in te nemen:)

Sorry OMT, maar het is een grote irritatie8-)

Bijdrager
    SunKeeper

Ze zullen je dankbaar zijn dat je even extra aandacht vestigt op de headerbanner. Genoeg mensen die het nog niet opgevallen was, nu dus wel.(y)

Geblokkeerd
    Anoniem

In de desktop interesseert het mij weinig, maar op iOS zou het ideaal zijn..

Bijdrager
    computer space

Vreemd om het met JS te doen, dit kan prima gewoon met CSS, en dan werkt de truc niet.

Bijdrager
    Shmoo

Werkt gewoon prima met de ingebouwd inspector van AdBlock.

Rechtermuis op de banner > dan kiezen voor ” blokkeer een advertentie op deze pagina
    Hover dan met je muis over de banner zodat deze blauw wordt en je kunt zien wat AdBlock gaat verwijderen, zorg dat het blauwe gedeelte niet in het midden staan maar over de hele breedte van de pagina staat dan druk op blokkeer (zie afb.)

Zorg dat je de class headertakeover blokkeert.

Bijdrager
    belfortmac

Zoals @shmoo aangeeft, was voor mij ook voldoende.
    De aanwijzing van @absrnd is totaal overbodig.

Moderator
    Night

Zo heb ik het ook ingesteld. Werkt echt super.

Bijdrager
    Obi

Ik verdenk deze banner ervan Firefox te bevriezen.
    Krijg steeds de melding van ‘unreponsive script’ zelfs met een 1 pagina open in
    Firefox (met alleen de OMT site open) en dan nog bevriest Firefox. En dat is sinds die nieuwe banner-ad wordt
    vertoond. Ondanks noscript komt het kreng gewoon terug.

Ik heb geen behoefte aan een afleidende hyper-debiele banner-ad die m’n web browser vernaggelt.

Moderator
    Raymon Mens

De methode van @absrnd werkt alleen als er een header takeover is:wink:

@obi Kan je ook zien welk bevroren script het is? Hier in firefox 28 op OS X 10.9 geen problemen

Bijdrager
    Nora Nora

Is er een mogelijkheid om het ding weg te krijgen op een iPad? Neemt inderdaad veel schermruimte in en ik ervaar ‘m als onrustig.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.