30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)
  • Q:

Bijdrager
    thedipster

OMT site rommel

Ik moet het toch even kwijt, de OMT site begint er steeds meer uit te zien als een reclamebord. Jammer dat het blijkbaar niet meer netjes over apple nieuws kan gaan maar lezers bedolven moeten worden onder dergelijke rommel…

Moderator
    Night

Als de mods en site-admins al een ad-blocker gebruiken, wat zou dan de tip voor jou zijn? 😉

Het hoort allemaal bij het WPK verdienmodel. En daar hebben we nu eenmaal niets over te zeggen.

Dat gezegd hebbende, we hebben een apart topic voor dit soort afreageer-topics. De Titel? Afreageer-draadje (logische titel, hè)

Bijdrager
    RobinJans

Prima oplossing! 👍🏻

Onderstreep je hiermee niet juist het gevoel wat de topic starter heeft bij jullie site?

Bijdrager
    thedipster

Ik wilde het gewoon even gezegd hebben en nee, ik wil niet echt over ad blockers na hoeven denken. Gewoon een fijne site om te lezen zoals OMT ooit was, daar is niks mis mee, ik kom hier niet naartoe om advertenties over jurkjes te zien, toch? Anyways, ik ben het nu in ieder geval lekker kwijt en ga weer verder met mijn leven:-)

Moderator
    Pete.Z

Als dat de enige klacht is, doen ze het toch wel goed…….. en zal er vast niks veranderen.

Bijdrager
    Absrnd

Ach, het is een kwestie van tijd dat OMT ter ziele gaat, op een gegeven moment zijn de hosting kosten hoger dan de reclame inkomsten, want de gebruikers verlaten de site, en dan trekken ze de stekker er uit.

volgens mij is OMT alleen nog een melk-koe waar standaard Appel nieuws geplaatst wordt, die je overal al kan vinden.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik ben bang dat Absrnd gelijk heeft / gaat krijgen.

Ooit was deze site hét trefpunt van Apple gebruikers maar tegenwoordig gebeurd er hier nauwelijks iets. Als je kijkt hoeveel uren er soms verstrijken tussen twee opeenvolgende nieuwe ter zake doende topics dan gebeurt er soms meer in topics die totaal niets met Apple te maken hebben. En wat dat laatste betreft: Het lijkt mij een goed idee om die extra categorieën die niets met Apple hebben te maken zoals De Lounge op te doeken want het onderhoud daarvan is een totale verliespost voor een site als dit. Neem nu alleen al “de Koffietent” waar in 10 jaar tijd 2865 bladzijden aan niet ter zake doende praatjes staan. Ik ben geen expert in het beheren / onderhouden van een site maar ik zou net als een bedrijf dat te log is geworden om mee te komen mij ontdoen van nutteloze ballast en mij concentreren op waar ik dat bedrijf ooit voor oprichtte.

Zo denk ik overigens ook over Apple dat ooit beroemd(er) werd door zijn eerste iMac maar tegenwoordig (ook hier) vaak “de iPhone maker” wordt genoemd…

Bijdrager
    Shmoo

Ooit ja… in de tijd dat Facebook en Twitter niet bestonden. En de eigenaren van Hyves nog amper haren op hun plasser hadden.

Tijden veranderen. Het is ook niet zo dat er Nederlandse gerelateerde Apple sites zijn die groeien als kool of dingen doen waar je van gaat wiebelen.

Er is gewoon geen ruimte meer voor dit soort sites op fan niveau.

Bijdrager
    lord anubis

Wat me ook mateloos irriteert is dat door de adv garbage.

Als ik het sub menu aan klik ( de twee hor streepjes ) dan komt het sub menu te voorschijn, maar ik kan dan niet alle menu punten bereiken. Dit kan ik alleen als de adv. of weg geklikt is of weg gescrold voordat ik de het sub menu oproep.

Bijdrager
    MacEs

Het reclamebord zou op zich niet zo erg zijn als de site verder goed te gebruiken is. De mobiele UX vind ik verrassend slecht (iPhone SE iOS12 Safari). Het responsive is niet goed gestyled. Ik kan vanuit mijn account bv geen meldingen of activiteit zien en dit form loopt uit mijn venster.

Bijdrager
    Lolsmurf

Ik vind het persoonlijk ook een slecht ontworpen site, de buren doen het stukken beter. En die hebben geen betaalde krachten in dienst.

En dan zit het vol met knullige ontwerpfouten. Smoo e.a. hebben hier terecht de nodige kanttekeningen bij geplaatst.

Ook zou je met betaalde krachten een veel grotere nieuwsfrequentie verwachten dan 3 berichten per dag. Kijk eens naar Amerikaanse sites, nieuws genoeg. Echte journalistieke achtergrondartikelen mis je. Men gaat naar de WWDC, uitgelezen kans om dan met meer achtergrondartikelen te komen….die je wel op andere sites tegenkomt.

Helaas OMT is nog veel te amateuristisch. Het inhoudelijke komt soms eerder uit de reacties dan van de auteur zelf.

En inderdaad zonder adblocker is deze site een ramp.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

We zijn ook ondergebracht bij een totaal verkeerde organisatie structuur. Zo is de oprichter van WPK (dat nu dus tot de TMG groep behoord) directeur advertising(!) bij TMG. Dus lui die van huis uit zeer waarschijnlijk totaal geen interesse in Apple hebben ‘runnen’ de show. Geen wonder dat OMT op sterven na dood is. Een Apple forum dat via-via gelinkt is aan een krant (in dit geval de Telegraaf) is het zelfde als een containerschip laten besturen door een lagerschool conciërge.

Er is maar één manier om OMT te redden/verbeteren en dat is wegen zoeken om onder een andere vlag te gaan varen.

p.s: Hoe komt het dat als ik op “colofon” klikt ik alleen de naam Raymon ziet staan? Die arme jongen moet zich zo in zijn eentje wel helemaal uit de naad werken…

Bijdrager
    Shmoo

Het is niet leuk om het daar weer over te hebben want dan denken mensen straks dat je doelgericht op iemand aan het mikken bent.

Ik weet wel dat als je een van die superhelden, Wayne, Parker of Kent bent in deze BV dat je elke maand met tranen in je ogen het salaris van je developer(s) laat overboeken. En tijdens de maand dat het vakantiegeld moet worden uitgekeerd zuip je volgens mij een rek Aldi -wijn weg om vervolgens twee maanden later wakker te worden zodat je het hele proces hebt gemist waar je die gast/gasten ook nog een bonus moet geven bovenop hun salaris voor die maand.

Het beste voorbeeld dat je kunt opnoemen is denk ik wel de onhandelbare community afbeelding op de homepage. Waarschijnlijk heeft niemand de afbeelding ooit gezien maar als je goed kijkt…. achter dit zwart/transparante vlak zie je nog een afbeelding met daarop een iMac, toetsenbord en alles dat Apple verkoopt.

Dit ‘community achtergrondje’ dat als ‘laag’ in de achtergrond geladen moet worden is maar 879kb zwaar. 😂 🔫

Je vraagt je af wanneer je als eigenaar van een bedrijf een pistool mag richten op je werknemers om een klein beetje inzit te eisen. Dit heeft NIETS met kennis of kwaliteit te maken, dit is een gebrek aan motivatie. Als je deze afbeelding door een optimalisatie tool heen haalt ram je sowieso al 130kb van die 879kb af. Don’t bullshit a bullshitter!

Dit hieronder is de gehele afbeelding die gebruikt wordt op dat kleine ‘vlakje’.

Dat zegt denk ik alles. Het is makkelijk om vanuit onze kant kritiek te leveren op een PHP-script dat niet functioneert. WordPress, bbPress, blablabla ….. maar je kunt het nooit controleren omdat je niet vanuit deze kant op de server kunt kijken. Dit soort dingen hierboven, aan de voorkant van de site, daar is geen ruimte om je te verbergen achter smoesjes wat je bouwt is ook zichtbaar en testbaar voor iedereen.

Ergens op het forum in een vergelijkbaar topic staat dat de OMT developer meer een ‘front-end developer’ is en niet zoveel kennis heeft van backend ontwikkeling. Sure… Het lult ook allemaal maar met de windrichting mee.

Bijdrager
    Lolsmurf

Het aantal nieuwsitems op deze site is helaas niet zo bijster veel, soms maar een per dag, terwijl je op de engelstalige sites genoeg nieuws vindt. En mocht het dan gebeuren dat er geen nieuws is dan kun je ook komen met achtergrondverhalen en series. Wees eens een beetje creatief dan valt er best wat leuks van de site te maken.

Zoiets innovatiefs als Onemorething tv of een eigen app, dat zie ik in de huidige visie van OMT niet meer gebeuren. En dat vind ik jammer. We zitten in een gouden tijd dat er ontzettend veel gebeurt ook op Apple gebied en met name de software en hardwarematige toepassingen incl alle gadgets daar rondom heen. Het kan best, daarvan zijn best een paar mooie voorbeelden zoals: 9 to 5 mac, MacRumors, Mac World, AppleInsider, Cult of Mac etc. Maar ook in Nederland kennen we een paar mooie voorbeelden: Macfreak, ICulture.  Wellicht dat de webredacteur ons eens mee kan nemen in de toekomst, en ons positief weet te verrassen.

Moderator
    Pete.Z

Ik hoor helemaal nooit meer iets over de voortgang van de nieuwe site (haha) of überhaupt iets vanuit WPK of wie dan ook. Het lijkt mij ondertussen redelijk duidelijk dat er (buiten Raymon hopelijk) geen hond rondloopt die daadwerkelijk iets geeft om OMT buiten de maandelijkse siteviews om voor de advertentieverkoop. Ik weet niet hoe het de andere mods (voor zover nog aanwezig) vergaat, maar volgens mij hoort niemand nog iets van wie dan ook, ook wij onderling niet.

Bijdrager
    Lolsmurf

Lijkt me dan wel eens tijd dat jullie als Mods gezamenlijk actie ondernemen door bijvoorbeeld een mail te sturen naar WPK, waarin je je zorgen uitspreekt over de voortgang en ontwikkeling van OMT. Als Mods zijn jullie ook deels verantwoordelijk. Wijzen naar een ander is altijd makkelijk. Kom eens in beweging!

Bijdrager
    Jos Opel

Misschien is het een goed idee als de moderators samen met Raymon aangeven bezorgd te zijn over het voortbestaan van OMT en in het bijzonder het OMT-forum. Maak in het kort een plan van aanpak waardoor volgens jullie het forum weer levensvatbaar zal worden. Verwoord dit geheel in een petitie en stuur deze naar alle forumleden, met het verzoek de deze te ondertekenen. Ik weet dat het versturen van mail naar de forumleden gevoelig ligt, dus een oproep op het forum zou ook eventueel ook kunnen, maar je bereikt dan wel minder forumleden (van de ophef over de “nieuwsbrief” hoor je nu ook niets meer). Bied deze petitie aan het management aan.  Op het internet kun je programma’s voor petities vinden.

Moderator
    Night

Lolsmurf op 9 juni 2019 om 18:35

Het aantal nieuwsitems op deze site is helaas niet zo bijster veel, soms maar een per dag, terwijl je op de engelstalige sites genoeg nieuws vindt. En mocht het dan gebeuren dat er geen nieuws is dan kun je ook komen met achtergrondverhalen en series. Wees eens een beetje creatief dan valt er best wat leuks van de site te maken.

Ik doe mijn best om in mijn schaarse vrije tijd een aanvulling te leveren. Ook aan achtergrondverhalen. Denk bijvoorbeeld aan de serie (ahum, het zijn er pas twee) over erg oude of nooit verschenen Apple producten. Overigens wel jammer dat het meestal alleen ontvangen lijkt te worden door taalpuristen. Ik weet niet hoe het er op andere fora aan toe gaat, maar op OMT lijkt het de nationale sport te zijn om te kijken wie het meeste taal-/stijlfouten kan ontdekken in andermans typwerk, om dit vervolgens zo cynisch mogelijk aan de grote klok te hangen.

Daarnaast staat het eenieder vrij om redactionele content of tips/hints te geven richting redactie via mail. Of het veel uithaalt, waag ik te betwijfelen, maar nooit geschoten is altijd mis…

Bijdrager
    Shmoo

Overigens wel jammer dat het meestal alleen ontvangen lijkt te worden door taalpuristen. Ik weet niet hoe het er op andere fora aan toe gaat, maar op OMT lijkt het de nationale sport te zijn om te kijken wie het meeste taal-/stijlfouten kan ontdekken in andermans typwerk, om dit vervolgens zo cynisch mogelijk aan de grote klok te hangen.

Je krijgt natuurlijk eruit wat je erin stopt hè. Dat is ook gewoon een heel logisch gevolg van geen onderhoud, alles maar toelaten omdat je geen regels wilt opstellen en alles heel open en vrij wil houden. Oftewel, liever lui dan moe zijn.

Als je hoopt op regen, omdat nattigheid je portemonnee vult moet je niet zeuren wanneer je tot je enkels in de modder staat. Daar heb jij persoonlijk misschien niet voor gekozen maar het zijn dingen waar je wel op kunt anticiperen, zoiets ontstaat niet van vandaag op morgen.

Bijdrager
    Lolsmurf

Ik acht Smoo erg deskundig voor websites. Hij maakt goede opmerkingen, en ziet goed wat er wel of niet moet gebeuren. Wellicht doen jullie er goed aan om hem eens in te huren en een plan van aanpak op te laten stellen om uit deze vicieuze cirkel te komen en weer een echt goede en mooie website te creëeren.  Het is maar een idee. De huidige aanpak is zo amateuristisch.

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

En huur een taalpurist in.

Moderator
    Pete.Z

Lolsmurf op 9 juni 2019 om 23:59

Lijkt me dan wel eens tijd dat jullie als Mods gezamenlijk actie ondernemen door bijvoorbeeld een mail te sturen naar WPK, waarin je je zorgen uitspreekt over de voortgang en ontwikkeling van OMT. Als Mods zijn jullie ook deels verantwoordelijk. Wijzen naar een ander is altijd makkelijk. Kom eens in beweging!

Als je wist hoe vaak we dat al hebben gedaan…..er is simpelweg nooit een reactie van wpk, sterker, ik heb nog nooit contact gehad met iemand van die tent sinds de overname.

En nogmaals, ook de andere mods of Raymon hoor ik niets van, hopelijk voor OMT hebben die onderling wel contact en ben ik gewoon een vervelende lul die ze niet meer willen spreken……😂

Moderator
    Night

Pûh..als er iemand vervelend is, dan ben ik dat wel 😛

Bijdrager
    koen

<p class=”cite”>Pete.Z op 11 juni 2019 om 16:09</p>

<p class=”cite”>Als je wist hoe vaak we dat al hebben gedaan…..er is simpelweg nooit een reactie van wpk, sterker, ik heb nog nooit contact gehad met iemand van die tent sinds de overname.</p>

Bestaan ze überhaupt wel?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ze zijn te vinden op google maps, maar het kantoor op streetview is erg onopvallend.

Bijdrager
    Lolsmurf

<p class=”cite”>Lolsmurf op 9 juni 2019 om 23:59</p>

Als je wist hoe vaak we dat al hebben gedaan…..er is simpelweg nooit een reactie van wpk, sterker, ik heb nog nooit contact gehad met iemand van die tent sinds de overname.

En nogmaals, ook de andere mods of Raymon hoor ik niets van, hopelijk voor OMT hebben die onderling wel contact en ben ik gewoon een vervelende lul die ze niet meer willen spreken……😂

Lijkt me heel frustrerend. Zegt wel eens iets over het bedrijf. Ook de redactie functioneert absoluut niet goed als ze geen contact onderhoudt met de mods. Het verbaast me dat de mods nog op een dergelijke  manier door willen gaan. Ik zou er zelf al lang mee gestopt zijn. Iets over water naar de zee dragen.

Jammer dat een site op deze manier moet doorgaan.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Om eerlijk te zijn: dat krijg je als je je kleine organisatie verkoopt aan een groot bedrijf. Zoals al gezegd is in deze thread, zolang er maar genoeg bezoekers zijn om de advertentie-inkomsten hoog genoeg te houden, malen ze er zo te zien absoluut niet om wat er hier gebeurt — of niet. Zakken die inkomsten te lang onder een bepaald niveau, dan denk ik zomaar dat we ineens te horen krijgen: „Over een week gaat de stekker eruit.”

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Veel sites moeten het van reclame hebben (en daarom bestaat er zoiets als een adblocker) maar je kunt het natuurlijk ook overdrijven zoals hier gebeurd.

Adblock plus houdt ongeacht waar je zit op OMT 8 a 9 reclame’s tegen die het leesplezier echt verzieken op een zeer opdringerige manier.

Nu is OMT via-via eigenlijk een “merk” geworden van de Telegraaf Media Groep (TMG) en volgens de Wiki bestaan hun merken uit vele kranten, tijdschriften, drie radiozenders en 9 sites waaronder dumpert. OMT wordt in deze lijst niet eens genoemd. Reclame is een melkkoe van heb ik jou daar want anders zou TMG met al zijn andere inkomsten voor OMT (die kennelijk niet belangrijk genoeg is om vermeld te worden) een uitzondering maken.

Maar ook de NOS kan er een houtje van want ondanks dat ze via de TV reclame-inkomsten hebben vinden ze het sinds enkele maanden nodig om ook op internet 1 tot 3 reclames vooraf te laten gaan aan een nieuwsvideo. Dat is erger dan op TV want dat is tenminste nog een vastgelegd moment wat je eventueel kunt ontwijken door koffie te gaan zetten of het geluid uit te doen…

Moderator
    Pete.Z

Lolsmurf op 12 juni 2019 om 08:43

<p class=”cite”>Lolsmurf op 9 juni 2019 om 23:59</p>

Lijkt me heel frustrerend. Zegt wel eens iets over het bedrijf. Ook de redactie functioneert absoluut niet goed als ze geen contact onderhoudt met de mods. Het verbaast me dat de mods nog op een dergelijke  manier door willen gaan. Ik zou er zelf al lang mee gestopt zijn. Iets over water naar de zee dragen.

Jammer dat een site op deze manier moet doorgaan.

Ik zit dicht tegen het punt van stoppen aan, eerlijk gezegd, want je stopt toch tijd (al is het niet veel meer) in zo’n site. En dan nog voor de televaag ook…….brrrrr

Moderator
    Night

Ik heb wel geregeld contact met zowel de redactie (Raymon Mens) als de “technische” staf. Het probleem is dat er nauwelijks iets gebeurt met de vragen/opmerkingen omdat degene (met name het technische gedeelte) ofwel over te weinig kennis ofwel over te weinig tijd beschikt.
    Ook wijs ik ze geregeld op jullie vragen en opmerkingen met de links naar topics waarin deze gemaakt worden. Het ligt dus niet aan ons mods. Wij doen echt onze uiterste best voor jullie.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.