30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)
  • Q:

Bijdrager
    vuurvreter

OMT nog steeds traag als dikke stront.

Sorry voor de titel, maar het lijkt erop dat men bij OMT totaal geen haast lijkt te hebben om de website van een fatsoenlijke snelheid te voorzien.
    De website is en blijft traag, ondanks dat iedereen roept “we zijn er mee bezig, wordt aangewerkt” en bla bla bla bla en ondertussen veranderd er zichtbaar helemaal niets!!!

En middels een kunstingreep inloggen (of juist uitloggen) is niet de manier.

Bijdrager
    Shmoo

Night op 1 maart 2018 om 21:06

Wordt aan gewerkt. Nog even geduld en u wordt binnenkort aangenaam verrast.

Volgens mij gaan ze binnenkort iemand ontslaan, als ik het allemaal goed interpreteer. Je moet volgens bepaalde mensen een beetje tussen de regels kunnen lezen.

Ik weet alleen niet of ze dat via een persbericht en de achterdeur bekend maken, of dat wij ook daadwerkelijk op het marktplein met stenen mogen gooien. 🤪

Moderator
    Night

Wees gerust, dat zal binnenkort allemaal publiek gemaakt worden:-)

Moderator
    Pete.Z

Hopen we.

Bijdrager
    vuurvreter

Kortom “iedereen roept “we zijn er mee bezig, wordt aangewerkt” en bla bla bla bla

Moderator
    Night

We zijn er ook mee bezig. Anders zou ik dat niet “roepen”;-)

Bijdrager
    Pivni Pes

Is het al bekend wat het veroorzaakt?
    Een status update brengt rust in de tent.

Moderator
    Poezenbeest

Ik ben ook zeer benieuwd…

Moderator
    Night

Dat zijn we allemaal, maar de vooruitzichten zijn super, zover als ik nu kan oordelen.

Bijdrager
    csteelooper

semi-off-topic: al iets bekend over nieuwe (functies van de) forumsoftware? Ik snap eerlijk gezegd sowieso niet waarom voor forumsoftware op basis van WordPress (bbPress?) is gekozen en niet voor bijvoorbeeld PHPbb. Zo vaak als jullie nu zelf al het wiel hebben moeten uitvinden om een functie (goed) geïmplementeerd te krijgen is niet mooi meer. Te denken valt aan de opmaakstijlen en de interval voor het bewerken van eigen berichten van een gebruiker…

Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat er behoorlijk wat tijd en geduld in gaat zitten om een en ander goed werkend te krijgen, maar een professionele site als OMT verdíent het gewoon om écht goede forumsoftware als basis te hebben. Overigens is het bij veel andere sites waar ik kom wel zo dat de ‘frontpage’ (zeg maar alles buiten het forum) wel op WordPress is gebouwd, maar het forum toch niet. Daar gebruikt men dan inderdaad vaak bijvoorbeeld PHPbb voor…

Bijdrager
    Pivni Pes

<p class=”cite”>Night op 5 maart 2018 om 14:38</p>
    Dat zijn we allemaal, maar de vooruitzichten zijn super, zover als ik nu kan oordelen.

Als ik het goed begrijpt wordt er gewerkt aan een 2.0 versie om het maar zo te noemen?

Bijdrager
    csteelooper

<p class=”cite”>Pivni Pes op 5 maart 2018 om 15:31</p>

<p class=”cite”>Night op 5 maart 2018 om 14:38</p>

Als ik het goed begrijpt wordt er gewerkt aan een 2.0 versie om het maar zo te noemen?

Nâh… Geen 2.0. Daar waren we al aangeland sinds medio Januari… Denk eerder aan 2.0.1, maar eerlijk gezegd hoop ik 2.2 of zo… Skip 2.1 maar gelijk, dan zijn er tenminste meteen veel bugs opgelost (of althans, die indruk geef je dan)…

Bijdrager
    Shmoo

Mensen moeten eens stoppen met dat ik zie dit of dat gebruikt worden op site X en Y dus waarom gebruiken jullie dat niet. Dat zijn zo’n abnormale suggesties die nergens op slaan. Dan kun je ook zeggen Raymon waarom neem je niet gewoon een Lexus om mee naar het werk te gaan ipv de trein want mijn baas heeft een Lexus en die zitten als pantoffeltjes. Het moet ook allemaal mogelijk zijn + je moet naar de feiten kijken!

Bijdrager
    csteelooper

<p class=”cite”>Shmoo op 5 maart 2018 om 16:33</p>
    Mensen moeten eens stoppen met dat ik zie dit of dat gebruikt worden op site X en Y dus waarom gebruiken jullie dat niet. Dat zijn zo’n abnormale suggesties die nergens op slaan. Dan kun je ook zeggen Raymon waarom neem je niet gewoon een Lexus om mee naar het werk te gaan ipv de trein want mijn baas heeft een Lexus en die zitten als pantoffeltjes. Het moet ook allemaal mogelijk zijn + je moet naar de feiten kijken!

Keep your hairnet on, miss…! Je hoeft niet kwaad te worden om wat ik zeg… Nergens voor nodig. Wat ik bedoel is alleen dat bbPress een hele hoop functies niet of slecht geïmplementeerd heeft en dat is nou eenmaal niet het geval bij bijvoorbeeld PHPbb. Dus nu is men naar mijn idee onevenredig veel tijd kwijt met het gladstrijken van fouten en het (opnieuw) implementeren van features. Tijd die anders wellicht in content gestoken had kunnen worden, of in andere zaken omtrent het beheer van de site…

Daar komt nog bij dat bbPress nou eenmaal niet de oplossing is die zogezegd de minste overhead heeft. En waarom is dit topic begonnen? Precies: om de (laad)snelheid (lees: overhead) van de site…

Los van dit alles mag ik vinden en zeggen wat ik wil, net als jij of wie dan ook. Alleen zou het je sieren als je je toon eens wat zou matigen…

Bijdrager
    ramrod

Valt me op dat bij mij met FF het belachelijk traag is en met Safari gewoon normaal ….

Bijdrager
    KarelWillem

Gokje… in Firefox was je ingelogd, en in Safari niet(?)

Want ook in Safari is de homepage zo traag als wat.

Bijdrager
    ramrod

Klopt ja ….

Moderator
    Pete.Z

In of uitgelogd maakt het verschil.

Er zit wel verbetering aan te komen, durf zelfs ik nu te zeggen.

Bijdrager
    ramrod

Vreemd dan dat zoiets zo lang moet duren …

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door  ramrod.

Bijdrager
    gsmaster

Blij dat ik niet de enige ben. Het zal wel door de overdreven reclame zijn die allemaal geladen moet worden!

Ik bezoek de site tegenwoordig een stuk minder hierdoor.

Bijdrager
    Shmoo

Nee het probleem zit ergens op de server en waarschijnlijk in het gedeelte dat praat met de database OF het gedeelte database dat informatie terugstuurt naar de browser.

OMT draait gewoon op HTTP/2 dat kan twee keer zoveel http-requests tegelijkertijd aan dan HTTP/1 dus als het gewoon een kwestie zou zijn van veel MB’s verzetten in de vorm van veel JavaScript, CSS, fonts en afbeeldingen dan zou dit heel erg makkelijk te spotten zijn. Wat je nu ziet is dat er een request naar de site gedaan wordt ……. dan heb je een 8-14 seconde helemaal niets …….. en dan begint de site pas met renderen en opbouwen van de content. Dat is een teken dat er iets op de server niet goed gaat voordat de content wordt verzonden naar de browser.

Bijdrager
    KarelWillem

Pete.Z op 6 maart 2018 om 10:09
    Er zit wel verbetering aan te komen, durf zelfs ik nu te zeggen.

Ach ja, dat durf ik ook nog wel te zeggen, als het niet rotter kàn.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Brombeer

Kijk uit met die laatste stelling. Voor je het weet voelt er iemand de behoefte om het tegendeel te bewijzen.

Bijdrager
    vuurvreter

Ik vraag me toch af, waarom e.e.a zo lang moet duren?
    Bijna 3 weken verder zonder dat er maar iets is verbeterd.

Bijdrager
    LighScan

Het is in ieder geval zeer amateuristisch van OMT. Ze hadden enkele dagen na de uitrol van deze nieuwe versie al moeten terugdraaien en de oude moeten herimplimenteren.

Bijdrager
    vuurvreter

<p class=”cite”>Night op 4 maart 2018 om 21:32</p>
    We zijn er ook mee bezig. Anders zou ik dat niet “roepen”;-)

Waar zou men toch mee bezig zijn?
    In ieder geval niet met de website, die is en blijft maand na maand traag als dikke stront.

Moderator
    Pete.Z

Er schijnt nog steeds druk aan gewerkt te worden, maar ook voor ons is er weinig nieuws op dat front, sorry.

Bijdrager
    vuurvreter

<p class=”cite”>Pete.Z op 2 april 2018 om 17:51</p>
    Er schijnt nog steeds druk aan gewerkt te worden, maar ook voor ons is er weinig nieuws op dat front, sorry.

Als ik zo zou werken voor mijn werkgever, dan was ik allang op staande voet ontslagen.
    Dit is heel erg amateuristisch gedoe.

Moderator
    Pete.Z

Jij en de meeste anderen, blijkbaar is de nieuwe eigenaar een hele soepele werkgever, of er gebeurt meer dan wij weten.

Laten we hopen op het laatste.

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik merk wel dat de “terugkeerpijl” snel nu werkt, zonder dat ik weken terug in de tijd word geworpen (qua OMT dan).

Edit: vaak dan, want zojuist ging dat ook weer fout.

Nu het aanmelden nog snel maken.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 2 weken geleden door  Dick de Roos.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 2 weken geleden door  Dick de Roos.
30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)

Het onderwerp ‘OMT nog steeds traag als dikke stront.’ is gesloten voor nieuwe reacties.