30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 121)
  • Q:

Geblokkeerd
    Anoniem

OMT Nieuwsbrief

Ik kreeg net de 1e dagelijkse nieuwsbrief van OMT ongevraagd in de mail.
    Het had OMT gesierd, als ze dit netjes hadden gevraagd!!!

Persoonlijk vindt ik dit niet kunnen, daarbij de meeste onderwerpen heb ik al gelezen, dus eigenlijk nutteloos.

Bijdrager
    Absrnd

Stelletje sukkels om ongewenst spammail te sturen,

kap er mee !

Bijdrager
    Eagle Eye

Ik vind het e-mail adres ook “vreemd” waarvan het gestuurd is…
    onemorething@getrevue.co

Bijdrager
    Shmoo

Je kunt toch gewoon op afmelden drukken – heb ik ook zojuist gedaan – klaar.

Het is gewoon kindermarketing om bepaalde medewerkers/stagiaires bezig te houden. Who cares. Dit soort dingen zie je op zoveel plaatsen gebeuren. Ben al lang blij dat ze mijn adres niet standaard gebruiken voor al die andere sites in hun netwerk. 🤦‍♂️

Bijdrager
    Jeroen25

Ik sta ook helemaal niet te wachten op deze spam mail. Al helemaal niet zonder dat ik er om gevraagd heb.

Anoniem

Het lijkt wat mij betreft op spam. Weet ook niet of het een betrouwbaar mailadres is. Als dat niet zo is dan ga ik absoluut niet op de knop afmelden klikken. Want daardoor krijg je juist nog meer spam. Dus hoop dat OMT met een officieel statement komt. Zodat er meer duidelijkheid over is.

Bijdrager
    Triumph

Echt waardeloos dat ze dit doen. 1 keer per week zou nog kunnen maar elke dag, ik heb me afgemeld.

kwam ook in de reclame terecht, het is dat ik er in keek….

Bijdrager
    sedikit

Waarom nou meteen zo onvriendelijk reageren?! Zoals Shmoo terecht zegt ‘Je kunt toch gewoon op afmelden drukken – heb ik ook zojuist gedaan – klaar.”

Bijdrager
    koen

Heerlijk weer die zure reacties. ✊

Bijdrager
    marg

<p class=”cite”>Shmoo op 3 september 2018 om 18:11</p>
    Je kunt toch gewoon op afmelden drukken – heb ik ook zojuist gedaan – klaar.

Het is gewoon kindermarketing om bepaalde medewerkers/stagiaires bezig te houden. Who cares. Dit soort dingen zie je op zoveel plaatsen gebeuren. Ben al lang blij dat ze mijn adres niet standaard gebruiken voor al die andere sites in hun netwerk. 🤦‍♂️

I care !

Fijn dat jij het genoeg vindt om op “een knopje” te drukken shmoo.

Ik vind best dat er hier kritiek over mag zijn.

Ik heb nooit ergens toestemming gegeven voor een nieuwsbrief.

Dus een mailtje van OMT met : Meld je aan voor nieuwsbrief lijkt me correcter.

Bijdrager
    KR1275

Direct afgemeld, wil die onzin niet.

Bijdrager
    Nick Seamore

Inderdaad erg irritant zo’n ongevraagde automatische mail!!!!

Bijdrager
    Brombeer

<p class=”cite”>Triumph op 3 september 2018 om 18:18</p>
    Echt waardeloos dat ze dit doen. 1 keer per week zou nog kunnen maar elke dag, ik heb me afgemeld.

Ik heb maar weer eens bij mijn provider in de webmail ingelogd. In de spamfolder gekeken. Daar stond dat arme mailtje. Angstig rillend tussen de totaal onbekende “vrouwen uit mijn omgeving”… Moet ik daar nu vaker kijken?

Hoe dan ook, het is een blunder van jewelste. Dit doe je gewoon niet, en dan ook nog dreigen met op dagelijkse basis? Welke onnozelaar heeft dat bedacht? Met welke motivatie?  Daar zijn die kringloopelektronen niet voor.

Bijdrager
    MCNONAMUS

<p class=”cite”>sedikit op 3 september 2018 om 18:18</p>
    Waarom nou meteen zo onvriendelijk reageren?! Zoals Shmoo terecht zegt ‘Je kunt toch gewoon op afmelden drukken – heb ik ook zojuist gedaan – klaar.”

Gewoon omdat ik er niet om vraag wil ik geen nieuwsbrieven!

Dat geldt voor alles en iedereen ook waar ik iets koop!

Jij kan je er misschien niet druk om maken, maar als je account al járen verschoont is van deze rommel, wil je gewoon dat iedereen zich aan de afspraken houdt.

Ik verwacht ook een reactie, en bovendien dat OMT zélf maatregelen neemt om dit in de toekomst te voorkomen.

Geblokkeerd
    Anoniem

<p class=”cite”>Brombeer op 3 september 2018 om 18:55</p>

<p class=”cite”>Triumph op 3 september 2018 om 18:18</p>

Ik heb maar weer eens bij mijn provider in de webmail ingelogd. Daar stond dat arme mailtje. Angstig rillend tussen de totaal onbekende “vrouwen uit mijn omgeving”… Moet ik daar nu vaker kijken?

Die mailtjes van al die vrouwen ben ik zuinig op, schatjes zijn het.

Bijdrager
    Shmoo

I care !

Fijn dat jij het genoeg vindt om op “een knopje” te drukken shmoo.

Ik vind best dat er hier kritiek over mag zijn.

Mooi dat jij caret!  Daar zullen de Eribouwa -zeehondjes in Burikwassie heel blij mee zijn! 👍

En natuurlijk mag je kritiek hebben of er iets van vinden. Ik bedoel ze verwijderen deze reacties toch ook niet van hun forum of sluiten het topic af.  Ik laat mij zo nu en dan ook even helemaal leeglopen in het afreageer topic. Dat voelt zo goed en dan ben je het kwijt.

Bijdrager
    TheBigZ

Brombeer op 3 september 2018 om 18:55

Ik heb maar weer eens bij mijn provider in de webmail ingelogd. In de spamfolder gekeken. Daar stond dat arme mailtje.

Ik dacht al, waar gaat dit allemaal over, wat mis ik?!?

En inderdaad, ook bij mij stond de OMT nieuwsbrief netjes in de spamfolder, de plek waar ik nooit kijk.:-)

Bijdrager
    tinus_omt

Ik heb geen zakelijke relatie met deze site dus ze mogen ook niet ongevraagd nieuwsbrieven gaan sturen.

We kunnen nog wel een keer de discussie voeren over of spam erg is of niet maar dat is niet echt nodig, daar betalen we mensen voor. Die mensen hebben de discussie al gevoerd en daarna hebben ze een wet geechreven waarin staat hoe het is. En het is niet toegestaan.

Een stevige misser dit.

Bijdrager
    oostie

Is dit überhaupt toegestaan volgens de nieuwe AVG wetgeving? Lijkt me niet..?

Bijdrager
    Shmoo

Hoe dan ook, het is een blunder van jewelste. Dit doe je gewoon niet, en dan ook nog dreigen met op dagelijkse basis? Welke onnozelaar heeft dat bedacht? Met welke motivatie?  Daar zijn die kringloopelektronen niet voor.

Waarschijnlijk iemand die zo’n Ebook met als onderwerp, “7 manieren om online geld te verdienen” heeft gelezen.

De bedoeling is natuurlijk vrij simpel. Mensen die zich niet afmelden krijg nu dagelijks een mailtje met de laatste nieuwsberichten die Raymon op de site heeft gezet.  Dat gaat 7 of 10 dagen goed als testperiode, en zodra ze een solide lijstje met X aantal leden hebben die zich niet hebben afgemeld en die er ook dagelijks naar kijken en mogelijk erop klikken ( kunnen ze meten ) ….. dan begin het natuurlijk. Dan krijgen die mensen dagelijks diezelfde OMT nieuwsberichten in hun mail maar dan wel met af en toe ergens een reclame er tussen.

We kunnen wel allemaal AdBlock installeren in de browser maar dat wilt niet zeggen dat de jongens bij OMT morgen hun leren jasjes verkopen in joggingpakken naar hun werk komen. Raymon heeft een dure HomeKit hobby. Iemand moet al die fancy slimme schakelaars betalen. 😊

Bijdrager
    Shmoo

Ik zie anders wel weer een hoop mensen die al een tijdje niet zichtbaar waren op OMT. Ergens zal het dan wel effectief zijn geweest om bepaalde mensen uit hun winterslaap te halen.

Jammer genoeg nog geen meiden, die even willen klagen in dit topic. Dat zou het ook zo sexy maken. Dan lijkt het net alsof je thuis bent. 😇

Bijdrager
    Absrnd

tsja, krijg net een reactie van OMT in de mail,

“je hebt je toch aangemeld voor de neiuwsbrief toen je bij OMT aangemeld hebt !” (jaren geleden)

Duhh sukkels, maar geen dagelijkse spam nieuwsbrief die een kopie van de site is, en lekker veel MB’s gebruikt als ik mijn mail aan het lezen ben, SUKKELS !

Geblokkeerd
    Anoniem

Bij het afmelden, is er de mogelijkheid om feedback te geven.
    Mijn feedback was;
    Ongevraagd, ongewenst en nutteloos, de meeste artikels heb ik al gelezen.

Reactie hierop was:

Beste Vuurvreter,

Dan ben je sneller dan de nieuwsbrief:)

Geen punt, want onder iedere nieuwsbrief staat een link waaarmee afmelden meteen geregeld is. Dit heeft geen invloed op andere servicemails waar je zelf voor kunt kiezen, zoals het op de hoogte gehouden worden van DM’s of reacties op een artikel of topic.

Laat het vooral even weten als het niet lukt, dan doe ik het handmatig voor je.

Groet,

Raymon Mens

Hoofdredacteur OMT

Jammer dat @raymon hier geen tekst en uitleg geeft!!!

En ja ik heb mij afgemeld!

Bijdrager
    rob

Een beetje een verrassing die OMT nieuwsbrief

Die mail – nieuwsbrief stond bij mij in de spam

Maar: eerste reactie altijd … niet meteen afmelden, want als het een malafide spammer is dan hebben ze meteen bewijs dat je mail-adres inderdaad bestaat

Waarom staat nergens in de OMT settings van je account om je te kunnen aan-/afmelden?

Bijdrager
    Domtoren

<p class=”cite”>oostie op 3 september 2018 om 19:33</p>
    Is dit überhaupt toegestaan volgens de nieuwe AVG wetgeving? Lijkt me niet..?

Nee, dat is het niet. Onder de AVG moet je expliciet melden waarom je gegevens verzamelt en wat je er mee gaat doen. “We bewaren uw e-mail adres zodat we u onze nieuwsbrief kunnen sturen”. Dat is mij nooit gevraagd. Dus dit mag niet.

Bijdrager
    feek

Je kan wel zeggen dat de nieuwsbrief vergelijkbaar ontworpen als de website….  behoorlijk beroerd.

Bij de meeste hier is hij in de SPAM-box verdwenen….

Geblokkeerd
    Anoniem

Klacht indienen bij de AP
    Als u vermoedt dat uw persoonsgegevens zijn verwerkt op een manier die in strijd is met de privacywet, dan kunt u een privacyklacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). Wij nemen iedere klacht in behandeling. De manier waarop we dat doen verschilt per klacht. U ontvangt altijd een reactie van de AP op uw klacht.

U kunt ons ook een tip geven. Een tip beschouwen we als een belangrijk signaal voor ons toezicht, maar leidt niet tot een individueel onderzoek.

Twijfelt u of u een klacht wilt of kunt indienen bij de AP, belt u ons dan eerst via ons gratis telefoonnummer 088 – 1805 250. Heeft u een klacht over spam? Geef die dan niet door aan de AP, maar aan de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Dit doet u via Spamklacht.nl.

Bron: https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/privacyrechten/klacht-indienen-bij-de-ap

Bijdrager
    Bor

Nou… Het klopt dat dit wel wat slapende leden wakker heeft gemaakt, ondergetekende bijvoorbeeld. Maar ook ik moet toch zeggen dat ik hier niet echt over te spreken ben. Sowieso niet omdat ik niet zomaar nieuwsbrieven wil ontvangen, laat staan dagelijks, maar als hiervoor mijn e-mailadres door een derde partij wordt verwerkt heb ik ook sterke twijfels bij de legaliteit hiervan volgens de nieuwe privacywet…

Edit: ik heb even de privacyvoorwaarden van OMT erop nageslagen, en Revue staat niet als bedrijf genoemd waarmee gegevens mogen worden gedeeld. Dus inderdaad, ik ga morgen maar eens de Autoriteit Persoonsgegevens bellen. Blehhh.

Geblokkeerd
    Anoniem

@Bor

Dat is ook een goede inderdaad. En daarnaast, de nieuwe privacyregels zijn al een poosje terug in gegaan, en zo’n plotseling opt-out nieuwsbrief mag volgens mij helemaal niet. Je hebt je daar ten slotte helemaal niet voor ingeschreven dus is het ook niet zomaar mogelijk om ’n email adres daar toch voor te gaan gebruiken.

Ik kreeg die nieuwsbrief ook ineens binnen, en niet met de vraag “wil je deze voortaan ontvangen klik hier”, maar met de opmerking “vanaf nu krijg je deze nieuwsbrief eens per X”. Dank je de koekoek, daar heb ik niet om gevraagd. En dan moet de ontvanger zich ineens uitschrijven voor iets waar we ons nooit voor hebben ingeschreven?

Het zou ze meer sieren als ze alle gebruikers een PB’tje of modal window zouden voorschotelen met ’t bericht dat ’t vanaf nu mogelijk is om nieuwsbrieven te ontvangen. Maar de nieuwsbrief zoals ze deze nu hebben verstuurd is gewoon spam.

Bijdrager
    KarelWillem

Yep, gevonden in de spam-box.

Yep, direct afgemeld.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 121)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.