4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    e.abrahamse

OMT Live bedankt voor aandacht iOS en Mac programmeren in Swift

Ik wil de redactie van OMT heel hartelijk bedanken voor het uitnodigen van Roelf Sluman in de laatste aflevering van OMT Live. Voor (doorgewinterde) gebruikers is het ook wel eens interessant om inzicht te krijgen in hoe al dit moois in iOS en OSX-software tot stand komt. De OMT Live redactie slaagt erin de vele gebruikers, inmiddels programmeurs incluis, op een zeer onderhoudende manier te informeren. Daarvoor wil ik het voltallige redactie-team complimenteren en hen vooral ook als tevreden OMT-lid bedanken.

Als gepassioneerde OSX programmeur heb ik zijn verhaal -heel herkenbaar- met groeiende verbazing aangehoord. Het gedrukte boek van Roelf had ik al op mijn radar staan; alleen had ik nog geen tijd gehad om het fysiek te kopen. Afgelopen zaterdag heb ik via de website van iOSAcademie het e-book “Apps bouwen met Swift” aangeschaft. Begin deze week had ik een aantal dagen vrij, waardoor ik tijd had om mij in dit e-book te verdiepen. Ondanks het mooie weer ben ik toch aan de slag gegaan. Het vuurtje wat ik voor OSX programmeren had, is alleen maar verder aangewakkerd. Morgen zal ik met veel plezier mijn andere werkzaamheden weer oppakken, maar de spaarzame vrije uurtjes die mij daarnaast resten zal ik in het afronden van deze cursus en Swift ontwikkelprojecten gaan stoppen. Ik heb nog een aantal ideeën op de plank liggen. De nu opgedane kennis in Swift maakt dat ik deze ideeën sneller kan gaan realiseren.

In de afgelopen jaren zijn er heel veel vragen en individuele initiatieven op het gebied van het app-ontwikkeling voor iOS en OSX op het OMT forum gepost. Helaas moest ik dan vooral verwijzen naar vele Engelstalige boeken of de iTunesU video’s van Paul Hegarty (inmiddels ook voor Swift!). Dit zijn uitstekende bronnen voor enthousiastelingen die de basisvaardigheden en concepten van programmeren al in hoofd én vingers hebben. Voor beginners is het vaak lastig op een goede, werkzame manier aansluiting te vinden. Met dit e-book leer je je in kleine overzichtelijk stappen Swift en het programmeren voor iOS en OSX eigen te maken. App-ontwikkeling is en blijft een hele uitdaging, maar alleen de enthousiaste aanhouder wint. Voor echt succes op lange(re) termijn zal deze gestructureerde aanpak, zoals in dit e-book wordt voorgestaan, een goede investering in je toekomst blijken.

Voor diegene die zich in het programmeren voor iOS of OSX interesseren of al een tijdje aan de gang zijn (zoals ikzelf) kan ik dit boek -geheel in het Nederlands- van harte aanbevelen. Zelfs doorgewinterde programmeurs (ook andere platformen) kunnen met een gerust hart hiermee hun voordeel doen. Of je de gedrukte of elektronische versie aanschaft moet je zelf beslissen!

Enthousiaste ontwikkelaars (in spé): zie jullie graag terug op het forum òf in de (Mac) App Store. Ik ga weer aan de slag. Happy coding!!!

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Night. Reden: In juiste subforum geplaatst
    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  e.abrahamse. Reden: Lijkt mij bij beter bij dit forum passen omdat centraal maar 2 reacties kwamen

Bijdrager
    Shmoo

:-D

Bijdrager
    Ikea

Ik sluit mij hier helemaal bij aan!(y)

Bijdrager
    koen

Ik heb hier ook eens een cursus aangeraden. Stonden er meteen allerlei wanna-be moderators te roepen dat reclame niet mag op dit forum.:evil:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.