30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)
  • Q:

Bijdrager
    Wimusia

Probleem bij profielfoto OMT uploaden

Wanneer kunnen OMT-gebruikers nu eindelijk hun profielfoto uploaden?

“Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan, probeer het later weer”, verschijnt al maanden.

Wie weet raad?

Bijdrager
    Shmoo

Dat kan alleen in de periode eind mei!

Bijdrager
    Wimusia

Haha die Shmoo 🤠

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>Shmoo op 27 oktober 2018 om 11:44</p>
    Dat kan alleen in de periode eind mei!

jaartal ??

Moderator
    Night

Dat kan iedereen gewoon, zover al ik weet. Of is het inmiddels alwéér stuk?

UPDATE
    (net even getest met vers aangemaakt fake account: werkt gewoon – in zowel Safari als Chrome)

Bijdrager
    Wimusia

Check eerst, alvorens onzin uit te kramen. Al maanden werkt het niet! Waarom kan ik geen enkele .jpg of.gif uploaden?

Moderator
    Night

Beste Wimusia, wil je geholpen worden of niet?

Ik zou dit soort uitspraken niet doen zonder het zelf eerst getest heb (lees mijn bericht update hierboven) . Er is dus geen enkele reden om zo hoog van de toren te blazen.

Waarom het in jouw specifieke geval niet lukt, is iets wat we moeten uitzoeken. Welk bestandstype is je gewenste profielfoto? Welk formaat (bxh in pixels)? Is het bestand keurig RGB of iets anders? Is het bestand vierkant of rechthoekig? Kan je het bestand wel uploaden maar gaat er iets mis bij de uitsnede of lukt het uploaden ook al niet? Heb je een ad-blocker of andere plugin aanstaan, waardoor het wellicht mislukt? Heb je het ook al in een andere browser geprobeerd?

[update]

Ik heb het ook met jouw account getest, en zoals je ziet kan er prima een andere avatar gekozen worden. Het ligt dus in ieder geval niet aan je account of aan de OMT site.

Bijdrager
    koen

Hier werkt het ook niet, een png bestand van 80×85.

Misschien handig om op die pagina even aan te geven van de restricties zijn voor een foto.

Bijdrager
    Shmoo

Uit mijn hoofd was het standaard 150 bij 150 dat je minimaal moest raken. 🧠

… maar ik kan mij ook iets herinneren dat de default waarde op OMT naar 200 bij 200 werd gezet. Of was dat op Twitter?

Normaal moet je ook drie soorten error meldingen te zien krijgen op de pagina zelf.

• afb. voldoet niet aan het juiste bestandstype (JPG/PNG)
    • afb. voldoet niet aan minimale formaat (size)
    • afb. is groter dan het maximale uploadlimiet (450kb)

Moderator
    Night

Ik heb het getest met een JPG bestand. Dat lukte gewoon. Het minimum formaat is 150×150 px. Bij groter formaat krijg je de mogelijkheid een uitsnede te kiezen. Daarvan weet ik dat dat niet altijd lukt. Reden onbekend. Jammer genoeg kan ik niet bij die pagina komen om deze aan te passen.

Bijdrager
    koen

Nog maar eens geprobeerd, nu 150×156, jpeg. Lukt nog steeds niet 🤦‍♂️🤦‍♂️

Bijdrager
    Shmoo

Opgelost. ✔️

Moderator
    Night

Vaag… heb hier geen enkel probleem kunnen constateren, zelfs niet in een vers aangemaakt ‘fake’ account zonder admin-rechten.

In welke browser probeer je het, @koen?

Bijdrager
    koen

Safari

Bijdrager
    Wimusia

Elke .jpg of .gif of whatever met Safari of Chrome, met iOS, Mojave en Windows!

Bijdrager
    TheBigZ

Bij Wimusia zie ik toch duidelijk een avatar.

Moderator
    Night

Ja, die heb ik er als test opgezet. Zodat je met eigen ogen kan zien dat het – zover ik kan nagaan – gewoon werkt.

Ik vraag me toch af wat de oorzaak kan zijn. hebben jullie soms alle twee een adblocker of zo actief?

Bijdrager
    koen

Zal het vanavond thuis nog eens proberen.

<p class=”cite”>Wimusia op 29 oktober 2018 om 18:53</p>
    Elke .jpg of .gif of whatever met Safari of Chrome, met iOS, Mojave en Windows!

Bedoel je nu dat het daarmee wel, of niet lukt?

Bijdrager
    Wimusia

Het lukt nooit! Op welke wijze ondanks @night’s mededelingen!

Moderator
    Night

Weet je wat? Plaats het plaatje even dat je als Avatar wil hebben, dan zet ik het er wel even op.

(al vond ik de huidige avatar wel bij de kritische Wimusia passen 😛 )

Bijdrager
    Wimusia

<p class=”cite”>Night op 29 oktober 2018 om 19:32</p>
    Weet je wat? Plaats het plaatje even dat je als Avatar wil hebben, dan zet ik het er wel even op.

(al vond ik de huidige avatar wel bij de kritische Wimusia passen 😛 )

Bijdrager
    KarelWillem

Zowel mobiel als op desktop werkt het toch echt totaal niet.

Bijdrager
    Wimusia

<p class=”cite”>Wimusia op 29 oktober 2018 om 19:31</p>
    Het lukt nooit! Op welke wijze ondanks @night’s mededelingen!

Precies!

Moderator
    Night

Astu:-)

Het blijft een vaag probleem en zal wel ergens diep in de krochten van OMT iets met de rechten-instellingen te maken hebben. Eén van de vele, vele slordigheden die zich zowel onderhuids als duidelijk zichtbaar in de huidige forumsoftware manifesteren. Wij, als moderators, kunnen daar helaas weinig aan veranderen, hoe graag we dat ook zouden willen. Verder dan ‘behulpzaam zijn’ komen we niet…

Bijdrager
    Rick

Misschien de developer een keer flink onder zijn ballen trappen?

Bijdrager
    RW076

Bijdrager
    Shmoo

Of we kunnen gewoon één centraal topic aanmaken waar leden hun foto in kunnen droppen die ze graag als avatar willen gebruiken. Dan kan @night dit in de gaten zitten houden en op de achtergrond onze foto’s wisselen.

Da’s best wel een mooie en unieke service van OMT.

Moet @night alleen zijn naam veranderen in Alfred. 🦇

Bijdrager
    Shmoo

Dat ze problemen niet oplossen en gewoon een dikke lul gebaar maken naar iedereen daar kan ik nog wel inkomen. Dat is gewoon mentaliteit, dat heb je of dat heb je niet, klaar.

Maar als je als eigenaar van de site ziet dat die vreselijke embeds niet goed werken richting je eigen site, waarom heeft dan niemand het fatsoen om deze optie te deactiveren?

Deze elektrische fiets is de ideale combinatie tussen sportief en comfortabel

.

vs

.

(Opgelost) Wat is de beste adblocker voor Safari?

Bijdrager
    Wimusia

<p class=”cite”>Night op 29 oktober 2018 om 19:07</p>
    Ja, die heb ik er als test opgezet. Zodat je met eigen ogen kan zien dat het – zover ik kan nagaan – gewoon werkt.

Ik vraag me toch af wat de oorzaak kan zijn. hebben jullie soms alle twee een adblocker of zo actief?

Heel erg bedankt  Night voor het plaatsen van mijn profielfoto. Zoals gemeld, met Safari en Chrome zonder adblockers, iOS, MacOS en zelfs Chrome in Windows gaat hier geen enkele .gif. of .jpg. Nogmaals bedankt!

Bijdrager
    KarelWillem

Night op 27 oktober 2018 om 20:11
    Waarom het in jouw specifieke geval niet lukt, is iets wat we moeten uitzoeken….

…Het ligt dus in ieder geval niet aan je account of aan de OMT site.

Het wordt hier wel gebracht of het probleem bij de gebruiker gezocht moet worden, terwijl ook de moderatoren al maanden weten dat het gewoon overall niet werkt bij de forumbezoekers.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)

Het onderwerp ‘Probleem bij profielfoto OMT uploaden’ is gesloten voor nieuwe reacties.