20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Kasper

OMT en IE7

Wellicht wat raar om hierover te posten. Echter valt het mij op dat het forum niet helemaal 100% werkt in IE7. Helaas heb ik op kantoor geen andere keus. Ik kan in IE7 niet reageren. Er is geen reactie veld zichtbaar in plaats daarvan is er een groot wit vlak.

Zou eventueel aan de instellingen kunnen liggen lokaal we hebben nogal een leipe security maar het lijkt me eerder dat het gewoon een compatibility issue is met IE7.

Kasper

Bijdrager
    stavos

Andere browser installeren?
    En als je geen installatie rechten hebt, is een portable browser misschien een optie?

Bijdrager
    Groverr

Andere baan zoeken?

Bijdrager
    Yaris
    Kasper op 19 januari 2011

Helaas heb ik op kantoor geen andere keus.

Je zou ook kunnen werken.

Bijdrager
    stavos

Doet-ie ook.. Multitasken!:wink:

Bijdrager
    Vinhelper

Momenteel werkt OMT nog niet volledig in IE7, dit is echter gemeld op de buglijst, dus er wordt aan gewerkt.

Hoe lang het nog gaat duren, is niet helemaal duidelijk op dit moment. Misschien bij de OMT 2.2 update?

Edit: er zijn al eerder topics geopend, dus het is zeker een bekend probleem…

OMT 2 werkt niet met windows.

Kan niet inloggen op OMT

onemorething crasht in internet explorer??

OMT2 niet te benaderen met WinXP en IE7?

Bijdrager
    sedikit

Wat zijn sommige reacties allemachtig flauw. De vraag van de TS is heel begrijpelijk. En dat OMT niet werkt in IE7 ontneemt iedereen op dit forum het recht om te klagen over andere sites die niet werken in Safari. Overigens raad ik aan, om meerdere redenen, Firefox te installeren.

Bijdrager
    Gates
    Vinhelper op 19 januari 2011

Momenteel werkt OMT nog niet volledig in IE7, dit is echter gemeld op de buglijst, dus er wordt aan gewerkt.

Steeds meer webdesigners laten een actieve ondersteuning van (de redelijk oude browser) IE7 vallen. Vooral nu het gebruik van IE steeds verder daalt (in de statistieken) en de release van IE9 steeds dichterbij komt. Dus het zou me niet verbazen, en het kan me ook niets schelen, als ze de ondersteuning voor IE7 droppen.

Bijdrager
    Vinhelper

Ik heb geen zicht op de statistieken, dus ik weet niet hoeveel bezoekers nog IE7 gebruiken, en of dit een afnemend of stabiel aantal is.

Dit kun je wel navragen bij het beheer.

Bijdrager
    Pieterr

OMT werkt in bepaalde opzichten nog steeds beroerd zelfs in de meest recente versies van Safari en Firefox. Het lijkt mij ook dat daar eerder tijd aan gespendeerd kan/moet worden dan aan IE7-specifieke problemen, immers een browserversie “on the way out”.

Bijdrager
    Kasper

Het ging mij er niet om of IE7 oud is of wel of niet in statistieken staat. En wat betreft het “Je kan ook werken”, zelfs in Engeland hebben een lunch pauze en wel een heel uur !

Een andere browser is geen optie het is bedrijfs policy om uitsluitend en zoveel mogelijk IBM/Microsoft software te gebruiken.

@Vinhelper: Bedankt voor het enige normale antwoord.

Kasper

Bijdrager
    iMad

IE8 voorleggen aan de Systeembeheerder, is toch veiliger dan IE7…………..

Bijdrager
    Kasper

We zijn in 2010 overgestapt op IE7…

Kasper

Bijdrager
    Maverick9898

Maar op IE8 werkt het volgens mij ook niet dus dat heeft ook geen zin.

Bijdrager
    prullenbak
    Kasper op 20 januari 2011

We zijn in 2010 overgestapt op IE7…

Kasper

Supermodern…:cry:

Bijdrager
    stavos
    Kasper op 19 januari 2011

Een andere browser is geen optie het is bedrijfs policy om uitsluitend en zoveel mogelijk IBM/Microsoft software te gebruiken.

Dan doe je dat toch? Geen probleem.
    Alleen je bezoek aan OMT laat je “gedwongen” via een andere browser lopen. Bijvoorbeeld de Firefox versie die je niet hoeft te installeren (zie eerdere link in dit draadje). Die kan je trouwens ook op een USB stick zetten, zodat je niets op de computer zelf hoeft te downloaden. Probleem opgelost!

Bijdrager
    Vinhelper
    Maverick9898 op 20 januari 2011

Maar op IE8 werkt het volgens mij ook niet dus dat heeft ook geen zin.

Ik ben anders nog geen problemen tegengekomen in IE8 met One More Thing. Misschien ga ik binnenkort weer even een test doen, net zoals ik bijna een jaar terug ook wel eens heb gedaan. Die is hier terug te vinden.

Het is natuurlijk erg ouderwets, maar ik weet uit betrouwbare bron dat de systemen bij de gemeente waar ik in woon, nog op Windows 95 draaien, met IE5. En nee, de site werkt dus niet/amper fatsoenlijk in Safari. Niet heel gek ook.

En op het Radius College in Breda (ICT-opleiding) zijn ze ook nog niet verder dan Windows XP, en IE6, en een deel IE7.
    En daarnaast nog een tiental systemen met Windows Vista, die een aangepaste versie van IE7 draaien, omdat dat geen officieel ondersteunde combinatie/configuratie is, door Microsoft.

Je moet namelijk alle applicaties ook weer werkend krijgen met nieuwer spul, en aangezien Microsoft steeds meer op een gecontroleerder en dichtgespijkerd systeem overgaat om de veiligheid te garanderen, heb je geen keus om achter te blijven. Ook de snelheid van je computers moet werkbaar blijven, en ieder jaar 2000 PC’s vernieuwen is ook geen beste financiële optie.

Bijdrager
    Kasper

@Vinhelper: dat is dus bij ons ook het probleem. Wij stappen pas over op nieuwe browser/OS als alle applicaties die we gebruiken 100% getest zijn met die nieuwe software.

Vandaar ook de late overstap naar 7.

Kasper

Bijdrager
    jf

Heel veel bedrijven stappen pas erg laat over op nieuwe IE versies. Juist omdat nieuwe IE versies nogal eens volzitten met security-gaten.

One More Thing heeft destijds terecht aangegeven voor OMT 2.0 geen ondersteuning meer te verlenen voor IE6. Dat is begrijpelijk, dat is namelijk ook een vrij oude browser. Maar intussen werkt het ook al zo’n driekwart jaar niet meer op IE7. Dat wil zeggen: lezen lukt, deels, reply’s plaatsen niet.

Volgens mij begin ik aardig gelijk te krijgen met mijn voorspelling destijds: sommige bugs gaan nog wel verholpen worden, voor de rest hoopt OMT dat we er aan wennen dat we funcities die standaard voorzien zijn in standaard forumsoftware op OMT via de kromste omwegen moeten bewerkstelligen.

Bijdrager
    Vinhelper

Tsja, het is uiteindelijk ook maar ‘een hobby voor erbij’ van de heren.

En een extern bureau wat het technisch beheer van de site verzorgd, is ook lang niet altijd makkelijk aan te sturen. En het moet betaald worden.

Daarnaast worden alle veranderingen in batches gedaan, dus er wordt nu hard aan de 2.2-update gewerkt, die over onbekende tijd ineens zal verschijnen.

Immers, een site die altijd bereikbaar is met bugs, is waarschijnlijk beter dan een site die elke nacht op zwart gaat voor klein onderhoud.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.