16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

OMT en cookies

Zojuist wilde ik op OMT komen. Dat kon alleen maar als ik cookies wilde accepteren. Ik kon bepaalde opties kiezen. Helemaal geen optie kan niet. Ik heb in arren moede alles geacepteerd, anders kon ik hier niet komen

Vraag:

– waarom moet ik op z’n minst één cookie accepteren om verder te kunnen gaan? Klopt dat wel?

– kan ik überhaupt de cookie instellingen nogmaals bekijken?

– en zo ja, wie kan me dan vertellen welke ene cookie ik moet kiezen die het minst “schadelijk” is?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

WERKT NIET OP FIREFOX!!! (mijn standaard browser)

Venster om cookies te accepteren verdwijnt gelijk en daarna niks meer (scherm met grijze tekst)

Maak dit snel want anders ben ik weg hier! (Er zijn meerdere zaken die niet goed gaan bij Firefox)

Bijdrager
    KarelWillem

…Maak dit snel…

Haha, OMT en ‘snel maken’.

Het was prettig je gekend te hebben Hendrik! .;)

Bijdrager
    sedikit

hendrik ijzerbroot. Met mijn Firefox 87.2 is niets mis mee. Nogmaals: toen ik op OMT wilde komen, kon ik niet om die icookies-verklaring heen. Mijn vragen:

– waarom moet ik op z’n minst één cookie accepteren om verder te kunnen gaan? Klopt dat wel?

– kan ik überhaupt de cookie instellingen nogmaals bekijken?

– en zo ja, wie kan me dan vertellen welke ene cookie ik moet kiezen die het minst “schadelijk” is?

Bijdrager
    KarelWillem

Cookies blokkeren?

https://support.mozilla.org/nl/kb/cookies-van-derden-uitschakelen

Verder kan je in de instellingen van Firefox vast wel ergens inzien welke cookies er worden opgeslagen. Zoals in dit overzicht van Google Chrome voor OMT.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    sedikit

KarelWillem, bedankt!

Bijdrager
    Vilscon

Kan gewoon, hoor?

Safari @ macOSBeta

Bijdrager
    sedikit

Vilscon, bedankt. Dat formulier wat je toont is exact het formulier waar ik bij OMT (met Firefox) niet omheen kon. Heb toen  alles maar met “akkoord” aangemerkt. Het gaat mij erom dat terug te kunnen draaien. Blijft dus de vraag, waar kan ik dat op OMT (of Firefox) doen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door sedikit.
    Sleutelbeheerder
    Night

https://cookies.mediahuis.nl/statement/nl/onemorething.nl (dit is de cookies link, onderaan de OMT homepage)

Scrollen naar ‘weigeren cookies’

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

<p class=”cite”>sedikit op 22 september 2020 om 12:47</p>
    hendrik ijzerbroot. Met mijn Firefox 87.2 is niets mis mee.

Ik heb verschillende issues tussen Firefox en OMT. (browser resetten helpt niet) Dat van de Cookies is het 3e. (Dat venster verdwijnt direct weer zodat ik niet eens de kans krijgt ergens op te klikken). Ik bezoek heel veel sites maar alleen OMT is de enige die problematisch is met Firefox. En dat ligt aan de site niet aan de browser want die problemen ontstonden volgens mij na de laatste update van OMT. Dat anderen er geen last van hebben is natuurlijk vreemd maar dat OMT bij mij dus echt de enige site is die raar doet is net zo vreemd.

Ook het vernieuwde Facebook werkt van de een op de ander seconde niet bij Firefox. Firefox veranderde niet, Facebook wel dus ligt ook daar de oorzaak bij de site.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het probleem is inmiddels opgelost door de Cookies voorkeuren aan te passen maar dat betekend niet dat OMT gevrijwaard is want er is gewoon sprake van slechte code. En Sedikit hoe kom jij aan versie 87.2? Ik heb net Firefox geüpdatet in zit op 81.

Bijdrager
    JJmac

Als je ziet wat het allemaal wil installeren, Google en Facebook notabene en dat gebruik ik niet eens?

Bijdrager
    sedikit

hendrik ijzerbroot,

Weer zoiets van OMT: ik heb gisteren gereageerd op je vraag hoe ik aan Firefox versie 87.2 kom. mijn antwoord heeft er wel gestaan, maar is gewoon weer verdwenen. Evenals mijn reactie op Night’s advies.

Ik reageerde ± zo: mijn versie 87.2 is simpelweg een schrijffout. Had natuurlijk moeten zijn 78.2.

Night,

Bedankt voor je advies. Eigenlijk wist ik dit wel. Maar ik dacht, als OMT verantwoordelijk is voor dat (helaas) door mij geaccepteerde cookie-venster, draagt OMT ook de verantwoordelijkheid om mij de gelegenheid te geven, die toestemming weer te herroepen. Zoiets lijkt me tamelijk normaal en fatsoenlijk. Vreemd…..

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door sedikit.
    Sleutelbeheerder
    Night

Heel het huidige systeem zuigt aan alle kanten. Blij als we direct overstappen op het nieuwe forumsysteem. Alhoewel…. de front-end (homepage en nieuws) blijven in WordPress. En daar is zoveel aan gesleuteld door Mediahuis dat ik je frustraties goed kan begrijpen.

Bijdrager
    computer space

Hier werkt ie op Firefox ook prima, en dan staat mijn Firefox stijf van allerlei tracking/adblockers.

Bijdrager
    JJmac

Maw, inmiddels 2x in de week alles weer afvinken.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.