11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    NoPlasticPhones

OMT-app stuurt geen notificaties meer

Beste allen,

Ik weet niet of iemand dit probleem reeds gepost heeft, ik kon alleszins geen gelijkaardig topic terugvinden.

Sinds de update van de website en de bijhorende update van de app ontvang ik dus geen notificaties meer op mijn iPhone.

In het instellingenmenu van de app staat onder het kopje notificaties permanent “Laden…” Na verloop van tijd zet de schakelaar zichzelf ook terug uit.

In de Instellingen-app van iOS zelf klopt alles wél. App herinstalleren helpt niet. Opnieuw opstarten verhelpt het probleem evenmin.

Een lastig probleempje, daar ik op het einde van de dag soms ontdek dat er vijf artikels zijn die ik nog niet gelezen heb.

Hopelijk krijgt OMT dit opgelost.

Bijdrager
    Shmoo

Is kapot – zijn ze nog aan het werken.

Raymon had een topic aangemaakt met daarin alle problemen die ze nog aan het fixen waren maar dat kan ik nergens meer vinden.

Bijdrager
    vuurvreter

Het is niet alleen de app, maar ook de website die geen notificaties meer stuurt.

Moderator
    Raymon

Er komt komende week een update van de app die notificaties fikst. Ik test die momenteel als beta en hij komt eraan.

De achtergrond is dat we zijn overgestapt naar een nieuwe dienst omdat de oude (eigen bouwsel) te moeilijk was om weer aan de gang te krijgen.

De website stuurt je maximaal één notificatie per dag, de app alles. Zie: https://www.onemorething.nl/pushbeleid/

Je kunt na de update van de app een stuk meer instellen. Zit je niet op pushberichten over opinie en tips te wachten? Dan zet je dat uit. Nog even geduld en let niet op mijn geweldige prototyping kunsten;)

Moderator
    Night

@raymon: En hoe zit het met forumreacties op geplaatste topics, @name notificaties en/of quotes?

Moderator
    Raymon

Alle push tokens zijn zojuist gemigreerd naar het nieuwe platform. Dat is deel 1 van 2. Ik verwacht dat Rens morgen de app kan indienen en dan is het op Apple wachten tot iedereen weer notificaties ontvangt. We zullen bij Apple om een expedited review vragen.

Forum-functionaliteit in de pushberichten is gewenst en technisch een stuk makkelijker te realiseren nu we op het nieuwe push-platform zitten. Dat wordt een volgend projectje.

Bijdrager
    Gitte65

Ik kreeg vanmorgen een notificatie (van de app), terwijl ik dat altijd uitgeschakeld heb. Bleek bij instelling ineens ‘stroken’ te zijn ingeschakeld bij de OMT-app…. Zeker gebeurd met de laatste update?

Niet zo netjes om dat ongevraagd te veranderen.

Bijdrager
    vuurvreter

De website stuurt je maximaal één notificatie per dag, de app alles. ”

Van de website ontvang ik helemaal niets meer!!

En één notificatie per dag, hoe wordt er bepaald welke notificatie je wel of juist niet krijgt?
    Een beetje vreemde situatie lijkt me.

Leg eens uit @raymond?

Moderator
    Raymon

@gitte65 Dat is vreemd, want de update is nog niet live en de app die je nu hebt hangt aan een niet meer werkende push-server. Een app kan ook niet jouw settings voor push in iOS overschrijven. We respecteren de keuze van gebruikers en flippen niet bewust switches.

@vuurvreter: Wat ‘urgent’ nieuws is, wordt redactioneel bepaald. Denk aan iOS-updates, verkoopstart van producten, belangrijke en aannemelijke geruchten. Vandaag zou dit artikel bijvoorbeeld urgent kunnen zijn, maar dit weer niet.

Om te checken of je geabonneerd bent in je browser kun je in Safari InstellingenWebsitesmeldingen openen. Zie je OMT er tussen staan? Dan ben je geabonneerd en als de notificaties niet op ‘weiger’ staan moeten ze doorkomen. In Chrome kun je dit vinden onder chrome://settings/content/notifications.

Bijdrager
    Gitte65

Mijn excuses @raymon, ik zit de verkeerde te beschuldigen (waar is de bloossmiley?).

Het probleem lag inderdaad niet bij OMT maar waarschijnlijk bij de laatste iOS update. Ik kreeg ineens ook meldingen van mail terwijl ik dat ook uitgeschakeld had….

Nu bij Instellingen de meldingen voor OMT en mail uitgezet en alles lijkt nu in orde.

Bijdrager
    Betatester

Ik krijg opeens een melding dat er 6 ongelezen artiekelen zijn terwijl ik maar 1 artiekelen ongelezen is.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.