6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Pivni Pes

Omgevouwen hoekje PDF voorbeeld

Wellicht een zeer vreemde vraag, Maar de PDF documentjes hebben aan de rechterzijde zo’n omgevouwen hoekje in finder.
    Niet dat het er slecht uit ziet of dat ik er last van hebt, alleen nu op dit moment zit het ongelofelijk in de weg.
    Ik heb een groot aantal PDF documenten die ik aan de hand van een tekentje welke rechts in de hoek staat uit moet zoeken.
    Het rechter hoekje ligt daar precies overheen, is dit tijdelijk uit te schakelen of naar de linker zijde te verplaatsen?

Moderator
    Night

Met een app als Candybar kun je Finder-related icons veranderen. Ik weet alleen niet met zekerheid of die mogelijkheid ook bestaat voor multiple-page-PDF’s.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het lijkt me sterk dat je dit eenvoudig aan kunt passen, want die voorvertoningen in het icoontje worden door een Quick Look-plugin gegenereerd, en dat is een programma dat een aangepast icoontje tekent voor elk bestand van een bepaald type (in dit geval PDF’s), gebaseerd op de inhoud van dat bestand. De enige manier die ik kan bedenken om wel een voorvertoning in het icoon te hebben, maar niet het omgevouwen hoekje, is om op zoek te gaan naar een alternatieve Quick Look-plugin voor PDF-bestanden, die niet dat omgevouwen hoekje erbij tekent.

Misschien dat een oplossing is om iets anders te werken? Gebruik de grotere voorvertoning (d.w.z.: druk op de spatiebalk) zodat je wel de rechterbovenhoek kunt zien, en zet je Finder-vensters zodat ze ergens naast die voorvertoning staan. Dan kun je de inhoud van een bestand zien door er alleen maar op te klikken (de inhoud van het venster verandert namelijk mee wanneer je een nieuw bestand aanklikt) maar je kunt ook gelijk dat bestand zelf slepen (of wat je er dan ook mee moet doen).

Bijdrager
    Pivni Pes

Bedankt voor jullie hulp, ik heb ontdekt dat het mogelijk is met Adobe Bridge.
    Tekst documenten, zip bestanden en zo laat Bridge ook zien met dat hoekje, maar PDF weer niet, dus dit is voldoende.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Afgaande op wat je zegt vermoed ik dan dat Bridge voor PDF’s Adobe’s eigen PDF-engine gebruikt, maar voor de rest gewoon het icoon aan de Finder opvraagt.

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik vermoed ook zoiets als dat.
    Normaal gesproken maakt dat hoekje natuurlijk niets uit, alleen nu moet ik ±3000 documenten uitzoeken en zit dat hoekje in de weg.
    Om de documenten telkens met de spatie te openen was ook niet een optie, in Bridge kan je de icoons ook met een schuifje groter maken zoals in finder, dus dat ga nu wel goed komen(y)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.