22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    LUUD18

Omgekeerde van pdanet (Internet geven aan ipod of iphone)

Hej,

Bestaat er misschien een programmaatje dat internet aan een ipod of iphone kan geven via usb?
    Soort omgekeerde van Pdanet.
    Namelijk handig voor op school en dergelijke

Bijdrager
    KarelWillem

Wat heb je op school voor Internet, dat je dat via USB wil gaan doen?

Dan log je toch gewoon in op het WiFi netwerk?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Als je internet via USB binnenkrijgt mag ik toch aannemen dat er een computer staat? Waarom zou je die dan niet gebruiken?

Bijdrager
    johnkeates

Nee, dat kan niet. Bovendien is het ook niet een erg logische stap. Als ergens al internet is, is dat vaak via 802.11 of standaard ethernet. 802.11 is ingebouwd in je iOS device, ethernet moet eerst via een AP als 802.11 aangeboden worden.

802.11 is een set standaarden bekend onder de naam wifi, wat Wireless Fidelity betekent, ofwel, draadloze vrijheid.

Als je op school zit, en je hebt een computer tot je beschikking is het internet daar een stuk beter benaderbaar. Als je je daar gelimiteerd in voelt gaat een reverse-usb-tether niet helpen, je zal geen USB device drivers mogen starten op school-computers. Waarschijnlijk heb je op die systemen nauwelijks rechten om wat dan ook te doen. Stel dat je wel van alles kan doen, dan kan je beter jezelf toegang verschaffen tot de AP die gebruikt wordt.

Bijdrager
    Vinhelper

Ik weet niet of ik begrijp wat hier de bedoeling is, maar ik doe een poging.

Op een Mac waar alleen via een ethernetkabel verbinding met internet is, en geen draadloos netwerk in de buurt, heb je een probleem als je dan daar internet op wilt hebben.

Maar daar is een oplossing voor, waardoor je van de Mac een soort router maakt:

Systeemvoorkeuren>Delen>Internetdeling

En dan kun je wel gewoon internetten met je i-Device.

Op een PC ligt dit hele verhaal moeilijker, aangezien maar weinig PC’s draadloze kaarten hebben ingebouwd. Die heb je beslist nodig voor dit trucje, even afgezien van de softwarekant.

Bijdrager
    LUUD18

Op school kun je bijna niks doen en kunne ze meekijken en mag je niet op je mail enz.
    En er is geen wi-fi:(

Bijdrager
    bouncer

Koop een mifi.

Bijdrager
    KarelWillem

Een iPhone kan natuurlijk gewoon op Internet.
    En als je daar PDANet op zet, kan je dat met een iPod touch ook.

De vraag is of er gebruik kan worden gemaakt van het schoolnetwerk, zònder WiFi.

Bijdrager
    marinusvw

Ah, je zit op je school dus achter een firewall. Als je je iPod aan de USB hangt om daarlangs internet te krijgen ga last krijgen van dezelfde blokkades. Enige pre is dat ze niet mee kunnen kijken. Ze kunnen wel zien dat je IP een webadres aanvraagt en welke webadres dat is.
    Ofwel, nee gaat niet lukken.

Bijdrager
    VlamMans

LUUD, Waar draait je schoolnetwerk op? Novell?

Bijdrager
    LUUD18

Weet niet waar het op draait.
    Je krijgt gwn een windows login waar je je email en wachtwoord moet typen. Daarna kun je niet bij instellingen enz. En er kiikt iemand mee. Dus miss kunne ze je ipod beeldscherm niet zien? Hoeft niet per se voor school kan ook ergens waar alleen ethernet is zoals bij oude mensen :d

Bijdrager
    VlamMans

Je iPod beeldscherm kunnen ze ook niet zien, maar je zit wel aan dezelfde restricties als het netwerk van de school. Dus als bijvoorbeeld jouw school Facebook heeft geblokkeerd, zal hij het ook niet op je iPod doen, ook al kijkt er niemand mee.

Maar MAG je niet op je mail, of KAN je niet op je mail?

Bijdrager
    LUUD18

Mag niet. Je kan wel op hyves maar dan word je uit computergang gestuurd

Bijdrager
    VlamMans

Als er een levend persoon achter je staat die meekijkt, kan je er niet veel aan doen.

Als het een programma is waardoor ze vanaf een centraal punt mee kunnen kijken, kan je dat programma geforceerd afsluiten. Werkt bij mij in de Mediatheek ook. Maar dat zou ik alleen doen als er
    a. Een flink aantal PC’s staat
    b. Je genoeg kennis hebt van windows om dit te doen
    c. je zeker weet dat er geen straf op volgt.

Bijdrager
    LUUD18

Jah is goed maar kan niet bij taakbeheer komen miss via bat bestandje.

Bijdrager
    VlamMans

Ik doe het via Uitvoeren (windows+R).
    Batchfile werkt ook, Maar pas daarmee op.

Bijdrager
    Thoomas

Koop een Airport Express, stel hem eerst thuis goed in, neem hem dan mee naar school, jat een Ethernet kabel uit een niet-gebruikte schoolcomputer, steek je Airport Express in het stopcontact en steek de Ethernet kabel in de Airport Express, en je bent klaar om te gaan en je iPod met het Airport Express netwerk te verbinden, en zo te internetten.

Bijdrager
    LUUD18

Zoiets had ik al in gedachte met airport express maar moet ik dan niet ergens inloggen?
    En op school staat bij start geen uitvoeren:(

Bijdrager
    Thoomas

Je moet dan inloggen op je Airport Express, maar het wachtwoord daarvan kan je zelf kiezen tijdens het configureren (of je kan geen wachtwoord instellen).

Het inloggen op je schoolcomputer is alleen om je op de schoolserver opgeslagen bestanden in te kunnen zien, voor het internet zelf zal je hoogstwaarschijnlijk geen wachtwoord nodig hebben.

Bijdrager
    LUUD18

Tjah maar wel erg duur als ze hem in beslag nemen of iemand hem jat:P
    Bestaat er echt niet zoeen app:(
    Heb cydia erop staan:)

Bijdrager
    Thoomas

Een app bestaat daarvoor helaas niet. Wel kan je kiezen om een goedkoper iets als een Airport Express te kopen, zoals deze:
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.45460
    Kost je 18 euro, je kan er minder mee dan met een Airport Express, maar het hoofddoel, internet delen via WiFi d.m.v. een Ethernet kabel, kan wel. En hij wordt van stroom voorzien via USB (i.p.v. via een stopcontact zoals met de Airport Express), dus je kan hem bijvoorbeeld achter een schoolcomputer verstoppen, zodat hij niet zo snel gevonden/gestolen wordt.

Bijdrager
    LUUD18

Jammer dat er geen app voor is:(
    Denk niet dat ik die van 18 euro ga kopen maar dan gwn als ik lang op school of schoolkamp gwn de airport express meeneem

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.