4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    maarthel

Om gek van te worden, airport express geeft mijn upc niet me

Dit zijn van die dingen…….

Ik ben sinds twee weken overgestapt op UPC kabel internet. In eerste instantie uiteraard wat hobbels, maar uiteindelijk prima werkend en zoals vanouds; al mijn computertjes netjes het net op via de diverse airport expressen die in het huis hangen.
    Kom ik net terug van werk, zie ik dat de laptop opeens niet meer het net op kan, ps3 ook niet etc. Uiteraard denk ik meteen dat het de fout van UPC is, dus modem resetten, lang genoeg gewacht, helaas geen sjoege…
    Ik de ethernet kabel uit de airport en direct in de laptop; ja hoor, werkt prima!
    Dus de volgende stap; basisstation resetten, niks. Alle andere airports eraf gekoppeld, basisstation opnieuw resetten, wederom niks……
    Wanneer ik het airport hulpprogramma opstart en de internet tab inschakel zie ik ook geen gegevens die de airport via DHCP zou moeten krijgen.
    Ik ben niet bepaald een newbie qua mac, netwerk etc, maar hier wordt ik helemaal gestoord van.
    Wie heeft een briljant idee?

dank!

Bijdrager
    maarthel

Opgelost…..

Je moet de modem herstarten als de netwerk kabel in de airport zit. Anders wordt het MAC adres niet gezien bij UPC.

Dit soort zaken niet doen midden in de nacht als je eigenlijk toch al moe was……:-)

Wie weet heeft iemand er nog wat aan

Bijdrager
    RobotGuy

Herken het.
    Procedure van UPC is nogal foutgevoelig.
    Overigens lag UPC er gisteren een lange tijd uit (Rotterdam) wellicht dat het probleem heeft geinitieerd.

Bijdrager
    mark-a-mac

Maar wat je zelf hebt uitgevonden is ook de standaardprocedure die UPC op de website omschrijft als je een router wil installeren!
    (een best tevreden UPC-gebruiker, voor weinig geld goedkoop bellen, 8/1,5Mb internet en kabel, en al anderhalf jaar zonder noemenswaardige problemen)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.