4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Mette

Olympus voicerecorder driver voor mac?

Gegroet heren van OMT,

Mijn vriendin kampt met een probleem. Ze gebruikt voor haar studie namelijk soms een Olympus digital voicerecorder VN-2000PC.
    Ze werkt met een macbook pro draaiende op Snow Leopard, maar voor het beluisteren van deze audiotracks dient ze een programmaatje te gebruiken dat enkel op Windows wil draaien.
    Ik heb reeds gezocht op de site van Olympus zelf en verder het net af gegoogled, maar tot nog toe zonder enig succes…
    Weet er iemand hier misschien een oplossing voor?
    Zij (en ik;) zijn jullie geweldig dankbaar!

Groetjes,
    M

Bijdrager
    Pieterr

Had je al naar DSS Player gekeken? Daar zijn ook Lite versies van beschikbaar. Misschien dat ze daar iets mee kan?

Geblokkeerd
    Anoniem

Nou, ik mag hopen dat je de tracks ook op een andere manier van die speler af kan halen? Kan je’m niet aanspreken als USB stick en staan er geen WAVs of MP3s op? Dat zou raar zijn:(

EDIT:
    Ik zie het al, ik dacht te optimistisch over het fenomeen “voice recorder”. Ik dacht dat die dingen wel een beetje met hun tijd waren mee gegaan, maar ze gedragen zich schijnbaar nog erg als de ouderwetse memo recorders. Goed, ze hebben meer knopjes en een leukere interface, maar het werkt wel erg stuf zo. *brr*

Ik ben alsnog benieuwd of je niet gewoon het file systeem van zo’n ding kan mounten…

EDIT 2:
    Ik ben bang dat dit niet zal gaan werken. Op naar Bootcamp / Parallels! Of voor een paar tientjes een memocorder kopen die wel meewerkt:)

Bijdrager
    Tbastard

Via een heleboel omwegen waaronder Parallels kan het worden omgezet maar het was voor mij de reden om heeeel snel naar een andere recorder uit te kijken. Meest simpele oplossing was een hele simpele mp3-speler die ook op kon nemen via een microfooningang en het programmaatje Express Scribe om af te luisteren omdat de functietoetsen te gebruiken zijn om te pauzeren, vooruitspoelen etc.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.