19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    DEADbydesign

OLDschool mac gebruiken…

Heb op school een oude mac gevonden die op zolder maar geel en geel werd
    dus wil hem weer een nieuw onderdak geven, Maar wat moet ik doen om het
    te realizeren… dit zijn de specs…

PowerMac :apple: G3 ‘Beige’ 300 MHZ
    64 mb ram
    6 gb harde schijf
    Desktop model
    MacOS 8.5

ik zou graag itunes, msn(adium of amsn), skype willen draaien
    er is geen usb aanwezig maar wel ethernet
    kan ik dit zo al als ik upgrade tot macOS 9
    of moet ik hoger gaan… (liefste zonder hardware upgrade)

Bijdrager
    ralphclaes1

je zult eerst een firewire update moeten doen

Bijdrager
    Zodiack
    ”ralphclaes1″

je zult eerst een firewire update moeten doen

Je bedoelt vast FIRMWARE-update

Bijdrager
    ralphclaes1

dan zou ik er voor een goede snelheid 256mb ram insteken en mac osx phanter op draaien dat gaat nog goed en gemaklijk

de harde schijf is goed als je er niet te veel muziek opzet
    bijvoorbeeld maar 400 liedjes

Bijdrager
    ralphclaes1

ja ik bedoel firmwire
    sorry

Bijdrager
    ralphclaes1

skype zal niet gaan tenzij je er nog luidsprekers en een microfoon op kunt aansluiten

Bijdrager
    wjgmspeedy

RalphClaes, zou je de bewerkknop willen gebruiken als je iets toe wilt voegen aan je bericht. :)

Bijdrager
    Erik Joling

Ik draai iTunes 1.1 op een iMac G3 onder OS9.2.2. USB of Firewire heb je pas nodig als je een iPod wilt aansluiten.
    <edit>Mijn god, wat is er in dit draadje gebeurd terwijl ik mijn reactie schreef?</edit>

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);
    ”Erik

Ik draai iTunes 1.1 op een iMac G3 onder OS9.2.2. USB of Firewire heb je pas nodig als je een iPod wilt aansluiten.
    <edit>Mijn god, wat is er in dit draadje gebeurd terwijl ik mijn reactie schreef?</edit>

doe jij er 11 minuten over om dat te schrijfen……:o :wink:

Bijdrager
    demandiebakt

doe jij er 11 minuten over om dat te schrijfen……

als je rustig schrijft, krijg je geen schrijfenfouten;)

Bijdrager
    jay.eye.em

Volgens mij word er nooit echt Bewerk optie gebruikt; als je er iets aan toe wilt voegen maken sommige een nieuwe post, en gaat je aantal posts omhoog. Zou eigenlijk niet meer dan 2 posts na elkaar mogen posten in een thread.. Maaja, mischien komt dat nog wel..

Bijdrager
    PB
    ”Erik

Beetje off-topic, maar je weet wel dat je kan updaten naar 2.0.4 hè?:?
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120073

Bijdrager
    awi

beetje tweedehands RAM erbijprikken. lekker OS9 draaien. Extra HD tje erin (daar is vast wel plaats voor intern, max 128 GB) SCSI of IDE? en dan lekker muziekjes luisteren

effe mactracker downloaden http://www.mactracker.ca voor full specs

Bijdrager
    awi

aanvulling: voor skype heb je echt osx nodig, ik denk dat 10.3 dan de beste optie is, tiger vergt echt teveel kracht en geheugen. geheugen is maximaal 768 MB verdeeld over 3 slots

Bijdrager
    earnst jelke

Kijk hier een voor uitbreidingsmogelijkheden:
    Desktop of Tower

Ik denk zelf dat je een dergelijke mac het beste kunt gebruiken als iTunes-muziekstation, dus een grote HD erin, en een klein scherm (anders is ie zo aanwezig) met bijvoorbeeld 10.2 0f 10.3 erop. 10.2.8 is het laastse systeem dat apple heeft ondersteund op deze machine, panthe kan wel maar de videokaart is niet ondersteund. Zie de link hieronder:

is dit ‘m?

Bijdrager
    Gijs Raggers

Laat ik eens eerlijk zijn. Ik zou die beige bak maar laten staan, het wordt helemaal niks. Koop dan voor 100 euro een G3 Blue&White, een G4 of een goedkope iMac.

Bijdrager
    DEADbydesign

Laat ik eens eerlijk zijn. Ik zou die beige bak maar laten staan, het wordt helemaal niks. Koop dan voor 100 euro een G3 Blue&White, een G4 of een goedkope iMac.

heb al een imac G5 en ibook G4 voor men werk te doen…
    die ouwde makker is gewoon voor nostagisch vermaak
    … ik kan hem opmaken hoe ik wil is een leuk machien…

Bijdrager
    earnst jelke

Dan zou ik er ook een paar oude spelletjes op zetten. Als je os 9 draait heb ik nog een virtual gamestation voor je liggen. Wel zelf de porto betalen (39 cent?)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb destijds mijn G3 beige opgefokt. Met een G4 ZIF OWC 533 en 768 MB RAM, en een ATA TCI card voor snellere schijven (Sonnet Tempo) en een ATI radeon 7000 64 PCI card.
    Als je alle kosten optelt, is dat een hele smak geld. Maar ik kan die Machine na 7 jaar voor tekstverwerking en layout en internet nog altiijd goed gebruiken. En hij verbruikt veel minder dan mijn Dual G5. Maar dit nu nog allemaal kopen als upgrade kan ik zeker niet meer aanbevelen.

Wat je wel kunt uitproberen is:
    Eerst kijken welk model het is, is het revision 1 (zie systeemprofiel – Rev. 1: $77D.40F2)
    dan heb je pech . Trage video en vooral problemen met de schijven, geen slave ondersteuning en kans op schijfbeschadiging bij grote schijven)
    Is het revision 2 of 3, dan kan je goedkope RAM op de kop tikken.(vb mij http://www.macsales.com)
    en een betere schijf erin stoppen.
    Je kunt ook de processor overklokken tot 333 of 366 Mhz, door jumpers te verzetten, deed ik zonder problemen: http://www.xlr8yourmac.com/G3_OC/tims.html

Maar veel geld uitgeven voor upgrades zou ik nu niet meer doen.
    Panther draait slechts soepel vanaf 384 MB RAM en liefst meer.
    8.6 draait sneller dan 9.2, behalve voor het internet.
    En als je geen geheugenupgrade wil doen, neem dan 7.6.1 of 8.6, want die slikken minder geheugen dan 9.2.
    Als alternatief voor Itunes kun je ook Soundjam overwegen.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.