24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    Dopedealer

Ok dames ik snap het wel Hoor !!!!!

Ik weet dat hier bij osx.nl niemand is die illegaal software of iets gekopierd heeft,maar dat was maar een vraagje hoor en trouwens 600eur uitgeven voor een software vind ik een beetje te luxe
    kijk in mijn windblowz tijdperk kon ik alles gekopieerd aankomen of gewoon krijgen,maar in de mac wereld blijkt dat er gewoon zeer weinig gekopieerd wordt kwa softwares enzo, schijnheilige gedoe…bah bah :sealed:

Bijdrager
    Missundaztood

Bijdrager
    HOMER

wat een onzin zeg, ik gebruik nu zo’n 8a9 jaar Mac en heb nog nooit problemen gehad met het vinden van kopietjes…

Gewoon een beetje zoeken en rondvragen.[/quote]

Bijdrager
    HOMER

Daar moet ik overigens wel even bij vertellen dat ik natuurlijk wel uitsluitend legale software bezit.

:wink:

Moderator
    Adriaan Mol

Rondvragen, doe dat ergens anders en niet hier in het publiek. Ik begrijp dat arme studentjes dure software pakketten niet kunnen betalen, kijk daarom maar lekker rond op andere plekken.

Het is niet de bedoeling dat MacOSX.nl een uitwisseling punt word van illigale praktijken natuurlijk:)

Bijdrager
    Vincent

Dat je illegaal software gebruikt zal mij persoonlijk een rot zorg zijn. Dat je niet kan begrijpen dat anderen (waaronder de beheerder/eigenaar van dit forum) daar wel problemen mee hebben, duidt er wel op dat de DOPE wel helemaal naar je bol is geschoten Dopedealer!! Shame on You!!

Bijdrager
    remier

Is er geen manier om via je school aan -legale- licenties te komen, via http://www.surfspot.nl bijvoorbeeld?!

Bijdrager
    remier

En dan trouwens nog iets:

Wij “dames” hoeven jou toch helemaal niet te voorzien van illegale software of wel dan? Vooral op de manier waarop je het aan ons vraagt!

Daarbij is het marktaandeel kleiner van Apple dan die van MS, dus je had van te voren al kunnen weten dat het “moeilijker” was om hieraan te kunnen komen en dus van je aanschaf van je iBook kunnen afzien als je zo gebrand bent op illegale software!

Bijdrager
    Aleida

Ik ben een dame en niet van plan om illegale software te kopieren, heb ik nooit gedaan zelfs niet in mijn windows tijdperk puur alleen vanwege het feit dat ik er op tegen ben. Als ik het niet kan betalen dan maar niet en wacht ik wel totdat het wel kan, je vraagstelling houdt in feite in dat dames gevoeliger zouden zijn voor illegale software als de heren, dat slaat kant noch wal. Diegene die scheinheilig is is degene die illegale software kopiert alleen maar om geen euro uit te hoeven geven en dan vol trots kan melden, kijk eens wat ik allemaal op mijn ibook heb staan? Fijn he,

Aleida

Bijdrager
    remier

Aleida, ik denk dat dopedealer met “dames” meer bedoeld dat we schijnheilig zijn ipv dat we letterlijk dames zijn 8) :lol:

Bijdrager
    verbeek.h
    ”Missundaztood”

http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=3879

Dopedealer’s oproep was ook de reden om die topic te beginnen…

Bijdrager
    verbeek.h
    ”Adriaan

Het is niet de bedoeling dat MacOSX.nl een uitwisseling punt word van illigale praktijken natuurlijk:)

Is het een idee om mensen met de neus hierop te drukken in een soort “algemene leveringsvoorwaarden” als ze registreren voor deze site?

Bijdrager
    Aleida

nog erger, staat dame voor schijnheiligheid dan? zou toch zeggen van niet gezien de inhoud van het bericht, maar ja als beginnende maccer moet ik nog leren wat er precies bedoeld wordt met uitspraken zoals ze er staan van de berichtgever.

Aleida,

Bijdrager
    HOMER
    ”Aleida”

Diegene die scheinheilig is is degene die illegale software kopiert alleen maar om geen euro uit te hoeven geven….

Mag ik dan nog even melden dat het voor sommige mensen juist een opstap is om de software officieel aan te schaffen? Eerst proberen, dan lekker kopen! Wel zo eerlijk.

Moderator
    Adriaan Mol
    ”verbeek.h”

Is het een idee om mensen met de neus hierop te drukken in een soort “algemene leveringsvoorwaarden” als ze registreren voor deze site?

Die is er ook bij het aanmelden, maar dat leest blijkbaar niet iedereen.

Bijdrager
    KeKo

er is genoeg illegale software te krijgen, kijk het is niet gepast om op dit msgboard hierover te praten, bovendien wil niemand het meer doen in tijden van controles etc….

Maar ik denk dat je genoeg kan vinden via p2p-programma’s ofzo of kijk eens op andere msgboards?

Bijdrager
    Vincent
    ”HOMER”

Mag ik dan nog even melden dat het voor sommige mensen juist een opstap is om de software officieel aan te schaffen? Eerst proberen, dan lekker kopen! Wel zo eerlijk.

Daar heb je 30 days trial versies voor. Elk grote software ontwikkelaar heeft ze (lees: Macromedia, Adobe). Oftewel, ook geen reden om illegaal software te gebruiken.

Bijdrager
    HOMER
    ”oogappel”
    ”HOMER”

Daar heb je 30 days trial versies voor. Elk grote software ontwikkelaar heeft ze (lees: Macromedia, Adobe). Oftewel, ook geen reden om illegaal software te gebruiken.

Daar heb je gelijk in…i stand corrected

Bijdrager
    Whymme
    ”Dopedealer”

Ik weet dat hier bij osx.nl niemand is die illegaal software of iets gekopierd heeft,maar dat was maar een vraagje hoor en trouwens 600eur uitgeven voor een software vind ik een beetje te luxe

Dan gebruik je het toch niet? Gut, op dit moment vind ik de 17″ powerbook ook een beetje duur in de aanschaf – betekent dat dat ik dan gerechtigd ben om een ramkraakje te zetten bij de locale apple-dealer om zo’n ding mee te nemen?

Whymme

Bijdrager
    Dopedealer

het spijt me zeer mensen *(dames & heren) dat ik jullie zo vreselijk kwaad heb gemaakt over KOPIETJES maar het feiten is (en dat is zo) er is niemand hiero die mij kan vertellen dat ”ILLEGALE” softwares niet bestaat in de mac wereld ………….. maarjah, nogmaals als student is het gewoon de goedkoopste manier……………TOCH :mrgreen:

Sorry mensen,voor het raken van de gevoelige snaar, ik zal mijn mondje dichthouden dan maar :sealed:

Bijdrager
    Ruben
    ”Whymme”

Gut, op dit moment vind ik de 17″ powerbook ook een beetje duur in de aanschaf – betekent dat dat ik dan gerechtigd ben om een ramkraakje te zetten bij de locale apple-dealer om zo’n ding mee te nemen?

Ook al ben ik zelf tegen het overmatig gebruik van illegale software vind ik dit soort opmerkingen altijd nergens op slaan. Als jij een “ramkraak” zet bij een dealer ontneem jij die dealer iets. Jij steelt een laptop die hij vervolgens niet meer kan verkopen. Als iemand iets kopieert wat hij/zij nooit zou kopen (simpelweg omdat het voor zijn/haar budget onbetaalbaar is) dan ontneem je niemand iets. De dealer raakt niets kwijt, de dealer zou sowieso ook nooit een legaal pakket aan zo’n peroon verkocht hebben. Dit is dus een vergelijking van niks!

Maar nogmaals, ik ben GEEN voorstander van overmatig gebruik van illegale software. Als je iets vaak gebruikt en kan betalen moet je dat gewoon doen. Zelf heb ik tientallen shareware programma’s netjes gekocht, kost slechts enkele euro’s per keer, heb je heel veel plezier een een “goed gevoel” voor terug. Daarnaast heb ik ook PhotoShop Element, Dreamweaver MX, Traktor DJ Studio, Virtual PC en nog wat “dure pakketten” netjes gekocht, simpelweg omdat ik het veel gebruik. Maar bijvoorbeeld een pakket als Office X, waar ik alleen PowerPoint van gebruik om presentaties van anderen af te spelen, nee, daar ga ik echt niet de volle mep voor betalen. Doe ik niemand kwaad mee lijkt me, ik zou het sowieso nooit gekocht hebben.

Bijdrager
    tiny

DD,

Ik ben bang dat je met de forumnaam die je hebt gekozen, in combinatie met je vragen naar illegale software hier niet veel zult bereiken. Maar goed, dat heb je gemerkt…

Als je gewoon vragen hebt over het gebruik van software of het Mac OS en zo, ben je hier van harte welkom. Als je iets wilt weten over Photoshop bijvoorbeeld, kan ik je wellicht iets vertellen.

Mondje dicht houden hoeft dus niet. Weet alleen wat je zegt…

Bijdrager
    tiny

Hee Ruben, zat je ook net te posten?;)

Bijdrager
    Ruben
    ”tiny”

Hee Ruben, zat je ook net te posten?;)

Als je naar de tijden kijkt kun je zien dat ik vier minuten eerder heb gepost dan jij. Als jij over dat stukje tekst van jou 4 minuten hebt gedaan mag je wel eens een type-cursus gaan volgen.:-P

Okee, zal je verder niet jennen… las net ergens anders dat je 1.95 meter bent.:-D

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.