30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 78)
  • Q:
    Bijdrager
    Kleintje

Ojee….het grote generatiekloof draadje…….

Vroeguh kocht je, als er groep een concert gaf, op de bekende verkooppunten een….kaartje.

Morgen, 14 maart zou de voorverkoop starten van U2. Zie allemaal ticketsites die kaartjes aanbieden voor belachelijke prijzen (€ 200,-???) maar zie nergens wat nu het officiele verkooppunt is.

Net zoals met P!nk of 5 december. Alles al uitverkocht maar overal nog kaarten te krijgen.

Zo gaat de fun van een concert er wel van af.

Of….ben ik gewoon te oud :x ?

Bijdrager
    DV8

Nee, je hebt wel gelijk vind ik. Daarom skip ik concerten van grote artiesten ook meestal en koop ik liever mijn kaartje aan de deur van een minder druk bezocht concert van een ‘rising star’.

Bijdrager
    jimeh

http://mojo.nl/agenda/evenement.asp?pid=1672
    Bij hun kun je de tickets kopen, morgen dus. Al die andere sites proberen je erin te luizen.

Bijdrager
    Koetjesreep

Kapitalisme, ow ja!

Bijdrager
    Josebo.

Ik noem het een kwestie van gewoon goed zoeken!

Bijdrager
    Kleintje

Misschien valt de generatiekloof dan ook in mijn zoek….gebrek. Google levert alleen de zwaar gesponsorde links op….

Zoeken is tegenwoordig ook een vak (en voor een man extra moeilijk….vraag maar aan mijn vrouw :D)

Bijdrager
    trabant

Vanavond speelt AC/DC. Was ook zo’n onduidelijk gedoe.

En over het algemeen geldt dat hoe groter de tent waar ze optreden is, hoe duurder het kaartje is en hoe minder je ziet van je artiest.
    Urenlang als haringen in een ton opeengepakt staan wachten en je mag nog geen fles water of een bammetje meenemen. Nee, daar ben ik dan te oud voor geworden.

Bijdrager
    Stripe

Ik vind het met mijn 17 jaar anders ook absurd hoe het gaat hoor. Er zijn amper kaarten te krijgen voor de grote concerten maar alles staat voor minstens 3x de officiele prijs op marktplaats. Hoe graag ik een artiest ook wil zien, dan doe ik het niet meer.
    Ik vind dat er keihard tegen opgetreden moet worden. Ze verpesten een belangrijk deel van de muziekindustrie.

Bijdrager
    1984
    ”Kleintje”

Zo gaat de fun van een concert er wel van af.

Ja en dan heb je een kaartje , dan komen de hotelkosten er nog bij, en met grote regelmaat foutparkeerboetes:x

Bijdrager
    Kleintje

Maar wel dank voor me even op de goede weg helpen.

Heb net P!nk kaartjes gekocht voor een normaal bedrag via de officiele site. Kijken of ik morgen nog zo relaxed ben om 10:00 als de site opengaat voor U2.

Er worden ook kamervragen gesteld over al die ticketsdieven……

Bijdrager
    DrStrange

… en stel dat je een kaartje hebt voor U2. Dan onderga je een wall-off-noise is de arena. Daar zou ik zelfs geen € 30,= meer voor over hebben

Bijdrager
    1984

Hmmmmm heb je tegenwoordig een handleiding nodig….:o

Bijdrager
    zussie

Gewoon op tijd je kaartje halen, en lukt me dat niet dan ga ik op de avond naar de plek waar het concert plaats gaat vinden en 9 van de 10 x kom ik iemand tegen die een kaartje overheeft en die voor de gewone prijs aan mij doorverkoopt.

Bijdrager
    diotav
    ”DrStrange”

… en stel dat je een kaartje hebt voor U2. Dan onderga je een wall-off-noise is de arena. Daar zou ik zelfs geen € 30,= meer voor over hebben

De Arena is inderdaad behoorlijk blikkerig .. U2 komt daarentegen niet vaak naar Nederland.

Bijdrager
    Kleintje

Die gebruiksaanwijzing heb ik net doorlopen met P!nk. Was nie helemaal duidelijk dat je eigenlijk 2x inlogd. Maar okay…. Ben geen digibeet:-)

Concerten zijn eigenlijk altijd wel leuk.

Bijdrager
    @iMen
    Bijdrager
    KarelWillem

Ik kom de laatste tijd alleen nog in jongerencentra eigenlijk. wink:

Kaartje voor 6 euro (die je nog echt per post wordt opgestuurd!), biertje voor 1,25 en vlak voor het podium staan zonder zweterige buurman die tegen je aan staat te rijden.

Hoewel ik de grote concerten ook niet per definitie mijdt hoor.
    Ik zie momenteel alleen weinig ‘groots’ wat ik de moeite nog waard vind.

Mijn laatste stadion-bezoek was Lenny Kravitz in die vervloekte Arena. Met de Stereophonics geloof ik in het voorprogramma.
    Wat een onmenselijk fok-geluid. Het voorprogramma was überhaupt dramatisch slecht en Lenny was nog nét herkenbaar van die afstand. Dan was zijn concert in het Goffertpark oneindig véél leuker en sfeervoller.

De Arena kom ik dus niet meer.

Bijdrager
    MouseMighty

Ik was 11, de Rolling Stones kwamen (de Kuip) voor, wat toen gezegd werd, het laatste optreden (we schrijven het jaartal 1982). Een kaartje koste toe f 40,- (tribune). Ik ben later ook naar U2 geweest in de Kuip (Zooropa tour) volgens mij heb ik toen ook f 40 betaald voor een tribune kaart. We schrijven april 2008, Ahoy, The Eagles, kaartje vloerzaal €95,- Generatiekloof? Mwoah, duur geld, ja behoorlijk, alhoewel de mannen van The Eagles wel een concert van 2 en een half uur gaven.

Bijdrager
    Kleintje

Begint al weer lekker. Paar minuten voor 10 kom je in een soort wachtrij. Op de site zeggen ze dan dat je aan de beurt komt. Dan ben je op beginscherm. Klik je op kaartjes kopen…..En dan is de site overvol en wordt je er uit gegooid.

Was al een keer een item over op Tros Radar. Meestal overdrijven ze wel….. Maar nu?

Nou ja….we blijven gewoon proberen. Anders pech gehad.

Opeens wordt je wel doorgelaten. Kan je 1 kaartje kopen. Ga je dan verder…..dan wordt er gezegd dat je het later nog eens moet proberen. Voor een bedraag waar zoveel geld in omgaat is dit toch vrij slecht geregeld.

Bijdrager
    Kleintje

Sjees wat frustrerend. Eindelijk ben ik er. Bestel kaartjes. Krijg een duitse foutmelding. Daaaaaaaag kan weer opnieuw beginnen…

Okay…rustig blijven…..rustig blijven…..rustig blijven….

Bijdrager
    Kleintje

GELUKT!!!!!

(maar dan wel via Firefox….)

Pfffffff

Bijdrager
    trabant

Dat is ook nog zo ja, de Safari-surfer wordt geacht abonnementhouder ergens te zijn en het daarbij te laten… :x

Moderator
    Poezenbeest

Whoepie…. Ik snap nog steeds niks van de topictitel, maar goed…

Dat soort evenementen ga ik zelden heen, ik bezoek liever kleinere concertenen dan voornamelijk omdat het daar gezelliger is…maar ik begrijp ook wel dat Paradiso een beetje te klein is voor U2… Wat ik leuker vind, zijn openluchtconcerten, zoals Beatstad, Parkpop, Lowlands of Pinkpop… Voordeel is dat je ook niet de hele avond naar dezelfde band zit te luisteren…

Bijdrager
    Kleintje

Ah…omdat je in “mijn tijd” gewoon naar het postkantoor ging om kaartjes te kopen…. En nu moet je 2 dagen studeren achter de Mac hoe je een kans hebt om een kaartje te bemachtigen…. Vandaar deze cryptische tittel:-)

Bijdrager
    trabant

Nadeel is dat je niet ‘even’ van dat gras af kan. En dat het feest meteen de godganse dag duurt.

En oh, die Dixi’s…
    We leven in de eenentwintigste eeuw in een van de ontwikkeldste gebieden ter wereld; de bezoekers leggen fortuinen neer ‘om erbij te zijn’ en nog staan er lange rijen van voornamelijk vrouwen met de uiteenlopendste uitdrukkingen van paniek en nood op het gezicht getekend in de rij om te pissen en ze moeten er soms nog extra voor betalen ook!

Kijk, als Wilders dáár nou eens kamervragen over ging stellen…

Bijdrager
    Beccie

Kut, ik heb er geen. En dat is best wel een kut waard. De vorige keer heb ik ook voor het postkantoor gelegen, zo gezellig maar zo vreselijk koud. Maar toen had ik wel kaartjes en nu niet :cry:

Had ik al gezegd dat het kut is.

Moderator
    Poezenbeest
    ”Beccie”

Nee… vertel eens??? :bigsmile:

Bijdrager
    DrStrange

Bij de vorige tour van U2 was het ook zo’n gekte. Als je ‘slim’ was betaalde je van te voren wat extra’s door betaald subscriber van U2.com te worden. Dan ga je vooraf in de voorverkoop mee. Zo ben ik naar Vertigo geweest. Eigenlijk een tegenvaller omdat het geluid in de Arena erbarmelijk was (van de Killers en KaiserChiefs in het voorprogramma was zelfs geen nummer herkenbaar).
    Gelukkig heb ik U2 wel genoeg gezien. In een zaal met ± 500 bezoekers in het begin. Later op Pinkpop 2x, tijdens de ‘War’-tour in België, Zooropa in het Goffertpark. En Elevation in Keulen. Tijdens die tour kwamen ze in Nederland in een stadion (godvergeten Gelredome) terwijl de hoofdmoot zich in arena’s afspeelden (grote zalen dus, geen stadions). De sfeer en intimiteit was toen zo goed. Nog echte beleving. Mede daarom viel Vertigo in A’dam mss wel zo tegen.
    Ik denk dat de U2360-tour wel mooi wordt als je het podium zo bekijkt. En als je een beetje U2 minded bent zul je een mooie avond hebben.
    Maar mss idd generatiekloof: ik hoef niet meer zo nodig voor veel geld met pijn en moeite een kaartje te bemachtigen om in zo’n stadion onhandig te staan om later te kunnen zeggen dat je erbij bent geweest.

Oja, er komt nog een gig: op 21 juli. Kunnen jullie weer een poging wagen.

Bijdrager
    Beccie

Ik ben lid geworden van U2.com, maar geen betaald lid. Want ik ben denk ik een van de weinige Nederlanders zonder creditcard, en die heb je nodig om betaald lid te worden.

Ook al kut.

Maar Beccie is de illegaliteit ingedoken om marktplaats en heb een bod geplaatst op twee kaartjes.

Bijdrager
    Beccie
    ”Zerk”
    ”Beccie”

Nee… vertel eens??? :bigsmile:

En dat zegt een poes :D

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 78)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.