7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    11642

Ogone & PHP

Gegroet!

Iemand vraagt aan mij om een site te maken met betalingssysteem via Visa, Mastercard, …
    Ogone lijkt me dus geschikt. Maar het is nieuw voor mij. Ik heb redelijk veel ervaring met PHP (& HTML etc..) maar kan die persoon dus niet garanderen da mij dat gaat lukken.
    Als ik een test account wil maken bij Ogone moet ik al een BTW nummer en bedrijf ETC ingeven. Beetje lastig dus ..

Iemand ervaring met dergelijke betaatlsystemen? Zijn er nog andere goede betrouwbare diensten en is het moeilijk om zoiets te implementeren?

Merci!
    Ben

Bijdrager
    Yoeri

Toevallig dat ik die site vandaag ook heb gevonden om te integreren op mijn toekomstige webwinkel. Ik ben ook erg benieuwd.

Yoeri’

Bijdrager
    Saabs

Over het bouwen zelf, weet ik bitterweinig, maar ik heb het wel vaak gebruikt voor verschillende evenementen en het werkt heel erg goed en nauwkeurig.

Bijdrager
    wmstudio

je kan het btw nummer van je klant opgeven. Het maakt niet zo heel veel uit wat je daar opgeeft. Je ontwikkelt in eerste instantie toch maar op een test account. Alleen de PSPID, je password en je key of passphrase zijn uiteindelijk van belang.

Bijdrager
    Melgior

De meeste betaaldiensten hebben al kant en klare bibliotheken voor PHP en plugins voor webshops. Welke aanbieder je kiest hangt vooral af van welke betaalmethoden je precies wilt aanbieden en hoeveel transacties je denkt te gaan afhandelen per maand en het gemiddelde transactiebedrag. Hier een handig overzichtje (wel al weer 1-1,5 jaar oud, dus prijzen kunnen veranderd zijn) van de kosten van verschillende Nederlandse aanbieders.

Bijdrager
    wout3r

Ik heb al meerdere malen gewerkt met Icepay, werkt echt heel goed en (wat mij betreft) heel gemakkelijk te integreren.

http://www.icepay.eu

Bijdrager
    wmstudio

Veel betaaldiensten bieden alleen PHP of VB libraries en deze zijn uiteraard alleen bruikbaar als je PHP/VB gebruikt. Bij Ogone is het vrij makkelijk om het e.e.a. op te zetten ook als je geen PHP maar zoals ik Django gebruikt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.