15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    josephusjg

office voor ipad; welke?

Ik heb mijn ipad2 binnen en doe onderzoek naar een office pakket. Wie kan er wat zinnigs over zeggen?

Mijn bevindingen tot nu toe:
    de meningen zijn erg verdeeld zo te zien. Soms wordt pages, numbers en keynote als beste optie genoemd, soms docs 2 go en meestal de laatste tijd quickoffice.

* iwork apps zijn erg mooi in zijn interface en uiteraard perfect passend voor de ipad. Maar 3 aparte apps en dus eventueel switchen, beperkte filebrowser mogelijkheden, cloudbewerking is gelimiteerd (geen dropbox), maar te verwachten is dat er op dit gebied nog een mooie witte konijn uit Apple’s hoge hoed getoverd wordt.

*quickoffice HD lijkt qua interface de iwork apps het dichtst mogelijk te benaderen. En sinds powerpoint ondersteund wordt, ook presentaties bewerken. De top als het gaat om filebrowsing. De app lijkt goed ondersteund en ontwikkeld zich snel tot een erg goed pakket voor 12 euro.

*docs 2 go is een geïntegreerd pakket en in premium ook geschikt voor powerpoint (keynote niet) en cloudmogelijkheden. qua interface niet je van het en niet een echte ipad app, maar wel een beproefd concept

*office2 HD is het niet in vergelijking met de competitie en het prijsverschil is groot, maar voor 5 euro verschil, kies ik daar niet voor

Ik neig naar quickoffice HD, maar twijfel. Keynote kan wel eens belangrijk worden en dan moet ik die toch nog bijkopen. Dit overweeg ik toch en dan is het prijsverschil nihil (4 euro). Wisselen binnen tekst en spreadsheet, doe ik zelden, dus dat zal ik niet missen. Beide werken niet met odf bestanden (zou ik erg prettig vinden) en ik heb alles mac, dus verwacht met itunes, idisk en mobile me aardig uit de voeten te kunnen. Ook nog een mac mini server ergens hangen.

Kortom, ik weet het niet, want ik kan niet in de toekomst kijken. Ik weet ook wel, de bedragen zijn ook niet zo hoog dat ik vast moet houden aan een keuze van het moment, maar toch. Nogmaals, wie kan iets zinnigs bijdragen aan mijn keuze?

Groet,

Jos

Bijdrager
    kosters.mathijs

Persoonlijk heb ik alles iWork, op mijn iMac en op mij iPad… Ik vind dit erg prettig werken.. Eigenlijk geen moment getwijfeld.

Moderator
    unSOUND

Ikzelf heb iWork, Office² HD en QuickOffice gekocht.

De templates van iWork zijn bijzonder mooi, maar de leren interface vind ik weer lelijk.

QuickOffice heeft PowerPoint, docx en xlsx ondersteuning, maar de Word en Excel processor van vind ik weer matiger qua opties dan die van Office² HD en iWork. Zo kun je bij de Word en Excel app van QuickOffice geen afbeeldingen invoegen, iets wat Pages en Office² HD weer wel kunnen.

Bijdrager
    josephusjg

ik heb op mijn mac’s ook iwork, maar werk er eigenlijk nooit mee. Alleen keynote. Ik ben zo gewend aan word en excel, dat raak ik nooit meer kwijt. Dus de samenwerking met doc of docx en xlx of xlsx bestanden is essentieel. Begrijp ik je goed unsound dat ik dan niet voor quickoffice moet kiezen?

Ik werk met teksten van anderen (meestal geen pages en numbers, wel word, excel en openoffice) en als ik ermee werk is het belangrijk dat het weer goed terug gaat naar de klant. Ik neem aan dat dat geen probleem is.

unsound, wat bedoel je met ‘leren interface’? En welke werkt het eenvoudigste met het vinden en uitwisselen van bestanden tussen mac en ipad? Ik zit er niet op te wachten om afhankelijk te zijn van itunes en het ‘draadje’.

Ik denk dat ik keynote maar koop en daar wat mee experimenteer. Ik neem aan dat het vergelijkbaar werkt in de ‘organisatie’ als pages en numbers.

Bijdrager
    Dickie

Ik gebruik zelf QuickOffice maar ik denk dat Unsound heel duidelijk aangeeft waarom dat in sommige gevallen niet voldoende is. Voor mij is het belangrijk dat alle Office documenten op een goede manier worden weergegeven en dat ik daar kleine aanpassingen in kan doen. Voor het ‘grote werk’ heb ik een MBP, werkt toch prettiger dan een heel boek schrijven op een iPad.

Wanneer je voornamelijk met iWork werkt, evenals de mensen in jouw omgeving, dan zou ik de voorkeur geven aan de iWork apps voor de iPad.

Bijdrager
    Chorro

Ik gebruik voor tekstverwerking Pages nog wel eens, maar ook Essay. Erg fijn en momenteel ook maar 79 cent.

Heeft ook een wordcounter, kan soms ook handig zijn.

Bijdrager
    josephusjg

Ik heb ook een mbp en daar werk ik meestal mee. Maar soms heeft mijn vrouw hem in gebruik en dan kan de ipad uitkomst bieden. Ook in de trein en in het buitenland. En dan wil ik af en toe gewoon mijn werk kunnen afmaken. Het is voor erbij en alleen om wat redactiewerk te doen en een logboek aan te vullen.

Overigens, ik werk niet voornamelijk met iwork, je leest het net verkeerd Dickie, ik werk zelden met iwork en mijn klanten nooit. Meestal met microsoft software en diegene die niet met illegale software willen werken met open office. Zou je dan ook kiezen voor iwork apps voor de ipad?

Moderator
    unSOUND
    josephusjg op 01 april 2011

De samenwerking met doc of docx en xlx of xlsx bestanden is essentieel. Begrijp ik je goed unsound dat ik dan niet voor quickoffice moet kiezen?

Nee, Ik schreef juist dat QuickOffice als enige docx en xlsx ondersteuning heeft. OfficeHD en Pages/Keynote kunnen enkel de oudere doc en xls bestanden openen…

unsound, wat bedoel je met ‘leren interface’?

Bij Pages heeft de interface een bruin lederen uiterlijk… Ik hou er niet van.

En welke werkt het eenvoudigste met het vinden en uitwisselen van bestanden tussen mac en ipad? Ik zit er niet op te wachten om afhankelijk te zijn van itunes en het \’draadje\’.

Zowel OfficeHD als QuickOffice hebben ondersteuning voor online diensten als iDisk, Dropbox, Google docs en meer.

Bijdrager
    Nicketick

Dropbox is zeker te gebruiken met de iWork iPad apps. Kijk maar eens op de dropdav site.

Bijdrager
    josephusjg

Inmiddels quickoffice gekocht (en filebrowser). Voorlopig voldoet dit denk ik; zo op het eerste gezicht werkt wat ik nodig heb. Nu keynote nog en dan heb ik het pakketje wel compleet voorlopig.

Dank voor het meedenken!

Bijdrager
    1234

ik heb op basis van wat ik hier lees dus ook Quickoffice aangeschaft, werkt alleen niet. mijn excel documenten (xls files) openen niet.. irritant zeg. tips?

Moderator
    unSOUND

Zit er iets speciaals in die bestanden dan ? ( Macro’s e.d. ) Hier werken XLS en XLSX bestanden gewoon…

Bijdrager
    1234

nee echt de meest eenvoudige vorm van excel sheet gewoon wat cijfers.

Bijdrager
    1234

is opgelost, het test bestandje was corrupt, zal je altijd zien… thanks unSound.

Moderator
    unSOUND

En welke versie heb je ? Want ik zie dat ze 4 versies hebben…

• Quickoffice
    • Quickoffice Lite
    • Quickoffice Pro
    • Quickoffice Pro HD

Ik weet niet of er verschil in zit tussen wat ze kunnen openen… Ikzelf heb Pro HD, en kan de XLS bestanden van Office 2011 ( op de Mac ) en Office 2008 ( gemaakt op mijn werk ) gewoon openen.

[edit] Het is al opgelost zie ik [/edit]

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.