5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    lukabel

Office installeren zonder online aankoop

Ik ben bezig een op een ouder besturingsysteem (el-capitan) office 2011 te installeren met een destijds aangekochte cd. Om offline te gebruiken. Wat ik van installaties gewend ben is dat ik dan na voltooien de code dien in te voeren die op de verpakking staat. Maar nu gaat er iets anders dan anders;

Na installatie (zonder internetverbinding) en klikken op het programma kan ik kiezen tussen: A Uw productcode invoeren of B Een productcode online aanschaffen. Als ik kies voor A dan staat er boven de het venster waar ik het kan invoeren: Voer uw productcode in als u dit product online wilt activeren. Als ik dan vervolgens de code invoer kan ik het later online activeren via de activeringsserver of telefonisch.

Lieve mensen ik wil het niet online gebruiken, ik wil geen abonnement. Wie heeft er tips? Wat doe ik fout?

Bijdrager
    McPim

lukabel op 10 september 2019 om 11:14
    Als ik dan vervolgens de code invoer kan ik het later online activeren via de activeringsserver of telefonisch.

Wat is daar het probleem van dan? Als dat lukt ben je toch klaar, dan is Office geactiveerd en kun je het gewoon offline gebruiken zonder abonnement of mis ik iets?

Bijdrager
    lukabel

Als ik iets online moet activeren dan ga ik er niet vanuit dat ik het ook offline kan gebruiken. Ik zie gelijk allerlei alarmbellen over abonnementen etc. Maar bedankt, wellicht denk ik te ver.

Bijdrager
    McPim

Geen zorgen, met het activeren van de productcode sluit je geen abonnement af 😉.

Bijdrager
    computer space

Heel normaal voor software van het internettijdperk. Er wordt dan eenmalig gecontroleerd of de licentie goed is. Bij sommige programma’s wordt vaker gecontroleerd (AdobeCC, Sketchup), maar ook daar geldt dat oude licenties gewoon nog werken. Maar je moet wel 10kB data per paar weken kunnen missen op je internetbundel.

Oh, en doe eens gek: activeer over de telefoon bij de Microsoft helpdesk 020-500 1500, kost je enkel wat belminuten die je hws toch bakken over hebt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.