11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    JuztPaultje

Office for Mac is niet goed geïnstalleerd

Hey allemaal,

Ik heb net Office voor Mac gekocht voor mijn studie. En nu heb ik hem dus net geïnstalleerd geen fout meldingen of wat dan ook tot ik Microsoft Word wil openen dan geeft hij aan:

“Microsoft Office is niet goed geïnstalleerd. Lost het probleem op door de specifieke stappen te volgen om office te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren”

Dit heb ik dus al meerdere malen gedaan maar geen succes.
    Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn en hoe ik hem eindelijk goed geïnstalleerd krijg dat het werkt.

Paul.

Bijdrager
    johnkeates

Velke versies / types van alle dingen die er bij betrokken zijn heb je?

– Mac OS X versie
    – Office versie
    – Welke updates
    – Welke type installatie
    – Welke mac

Bijdrager
    JuztPaultje

Macbook Pro 13 inch
    Versie 10.6.4
    Office 2008

Installatie, updates?

Bijdrager
    sedikit

Probeer dit eens. Voordat je een nieuwe installatie uitvoert.
    Delete(prullenmand) de volgende files:
    -thuismap/Preferences/Microsoft/Office 2008/Microsoft 2008 Settings.plist
    -Programma’s/Microsoft Office 2008/Office//OfficePID.plist

En hier vind je nog meer informatie:
    http://www.microsoft.com/netherlands/mac/help.mspx?MODE=pv&CTT=PageView&clr=99-0-0&target=a6423962-3417-4974-b489-479794e52dcd1043

Bijdrager
    JuztPaultje

Nee helaas, dat werkt ook niet.

Bijdrager
    JuztPaultje

Ik denk dat het te maken heeft omdat ik hiervoor de proef versie op mijn Macbook had. Maar die heb ik netjes verwijderd. Ik kan hem wel blijven verwijderen en installeren maar veel verandering komt er helaas niet in.

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    sedikit

Deze lap tekst heb ik ook nog staan. Misschien heb je daar wat aan.

– Remove and reenter the Office 2008 product key
    Show All

If your copy of Office 2008 was installed with an invalid product keyA sequence of 25 letters and numbers. During installation, you must enter the product key to activate Office. The product key sticker is located on the back of the installation CD sleeve or case., or if you mistakenly used the same product key to install Office 2008 on more than one computer, you must remove the invalid product key and enter a valid product key to use Office 2008.

1.

In the Finder, select /Applications/Microsoft Office 2008/Office/OfficePID.plist, and then on the File menu, click Move to Trash.
    2.

Select /Users/username/Library/Preferences/Microsoft/Office 2008/Microsoft Office 2008 settings.plist, and then on the File menu, click Move to Trash.
    3.

On the Apple menu, click Restart.
    4.

After your computer restarts, open any Office 2008 application.

The Office Setup Assistant opens.
    5.

Accept the software license agreement, and then enter your valid product key.

The product key is located on the back of the Office 2008 for Mac DVD sleeve or on the back of the Install Guide.

Uninstall Office 2008 for Mac

1.

In the Finder, select /Applications/Microsoft Office 2008, and then on the File menu, click Move to Trash.
    2.

Select /Users/user_name/Library/Preferences/Microsoft/Office 2008/Microsoft Office 2008 settings.plist, and then on the File menu, click Move to Trash.
    3.

On the Finder menu, click Empty Trash.

-Office 2008 for Mac 12.1.5 Update did not update my Office 2008 application
    Show All

Cause: The version of Office 2008 for Mac that you are running is not the version that the Office 2008 for Mac 12.1.5 Update expected.
    Solution: Remove and then reinstall Microsoft Office 2008 for Mac, and then install the Microsoft Office 2008 for Mac 12.1.5 Update again.

The Microsoft Office 2008 for Mac 12.1.5 Update does not include an uninstall feature. To restore Office 2008 for Mac to its original state, you must delete it from your hard disk, and then reinstall it from your original installation disk. To reinstall the Office 2008 for Mac 12.1.5 Update, you must be running Office 2008 for Mac Service Pack 1 (12.1.0).

1.

Quit all Office applications.
    2.

Delete Microsoft Office 2008 for Mac from your hard disk, and then reinstall it from your original installation disk.
    Important

Do not open any Office 2008 for Mac applications after you install Office 2008 for Mac.
    3.

Download and install Microsoft Office 2008 for Mac Service Pack 1 (12.1.0)Click this link to open a browser window. on the Microsoft Web site.
    Important

Do not open any Office 2008 for Mac applications after you install Office 2008 for Mac.

If you receive the message “a version of the software required to install this update was not found on this volume”, continue to step 4.
    4.

Quit and then restart your computer.
    5.

Download and install the Microsoft Office 2008 for Mac 12.1.5 UpdateClick this link to open a browser window. on the Microsoft Web site.

To verify that you have installed this update successfully, open any Microsoft Office 2008 application (for example, open Excel), and then on the Excel menu, click About Excel. In the dialog box, make sure that version number 12.1.5 appears next to Latest Installed Update.

If the installation finishes successfully, you can remove the update installer from your hard disk. To remove the update installer, first drag the Office 2008 12.1.5 Update volume to the Trash, and then drag the file that you downloaded to the Trash.

Bijdrager
    Raddie

Zucht, je weet in ieder geval weer waarom je Microsoft achter je hebt gelaten. Ik heb dit ook ooit gehad, geen idee meer hoe ik het opgelost heb toen (sorry), alleen de frustraties kan ik mij nog herinneren.

Bijdrager
    JuztPaultje

Aaaahh het werkt EINDELIJK!!:D

Bedankt iedereen! Thank you sedikit! het heeft gewerkt!

Wat kan je hier toch chagrijnig van worden :P.

Bijdrager
    sedikit

Mooi zo!
    Nog één ding: doe niet zoals ik deed, de verschillende updates achter elkaar installeren, maar laat het programma dat zèlf doen. Dat weet het zelf het beste, en kiest de juiste update.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.