11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Hoogi

Office for Mac Nederlands en dan toch een Engelstalige "layout"

Hallo allemaal,

Na een tijdje in de kantlijn meegelezen te hebben op dit forum, dan nu toch mijn eerste vraag. Excuses als ik het niet op de juiste plaats gepost heb, maar al het begin is moeilijk:eek:

Ik heb het volgende probleem waar ik via google en de zoek opdracht van dit forum niet goed uitkom.:

Ik heb een MBA (meest recente versie) van mijn broer, die woonachtig is in de USA, overgenomen. Hierop heb ik vanavond Office:MAc 2011 Nederlandse versie geïnstalleerd. Echter wordt Word, excell etc in een Engelstalige “layout” (ik weet dat dit anders genoemd wordt ik weet alleen niet hoe, desktop?) weergegeven. M.a.w. Bestand is File en Bewerken is Edit etc.

Ik heb ditzelfde pakket ook op mijn in Nederland gekochte iMAc staan en daar is wel alles in het Nederlands. Ik heb op de MBA de taal instellingen al gewijzigd, echter blijft Office in het Engels. Ik denk dat mijn broer een Engelstalige Office op de MBA had geïnstalleerd. In Finder>Programma’s> MS Office 2011 staat op de MBA nl ook een map: Additional Tools met daarin het bestand: Microsoft Language Register. Echter kan ik daar allen kiezen uit Engels of Japans. Ik kan dus nergens het Nederlandse Pakket vinden terwijl ik wel een Nederlandse versie heb geïnstalleerd. Deze map staat overigens niet in op de iMac

Dus de vraag is: hoe kan ik de Engelstalige omgeving (niet de spellingscontreler) naar de Nederlandstalige omgeving krijgen bij Office for Mac 2011.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Bijdrager
    stavos

Welke taal heeft je OS? Dus als je gewoon op de Mac werkt, in welke taal werk je dan? Want zo te lezen is dat bepalend voor de installatie van Office.
    Als je OS Engels is, staat hier uitgelegd hoe je dat kunt veranderen naar Nederlands.

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum!

Hoogi op 18 januari 2012

Excuses als ik het niet op de juiste plaats gepost heb, maar al het begin is moeilijk:eek:

Je hebt het geplaatst in subforum One More Thing. Dit subforum wordt vaak misbruikt door nieuwe gebruikers om daar hun eerste topic in te plaatsen. Ik begrijp echter niet waarom, want het heeft bijna nooit met OMT zelf te maken (website, podcast van OMT, etc.).
    Daarom verplaatst naar dit subforum, want het betreft een vraag over software voor Apple wat door een andere ontwikkelaar dan Apple is gemaakt.
    :wink:

Bijdrager
    Hoogi

@Hansi2124: bedankt, ik zat al te twijfelen, de volgende keer probeer ik het meteen goed te doen

@stavos: de taal van OS had en heb ik op nederlands ingesteld. Daarom begrijp ik ook niet waarom office in een engelstalige omgeving wordt weergegeven.

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je daarna al herstart?

Bijdrager
    stavos

Dat komt waarschijnlijk omdat je Mac in het Engels is geïnstalleerd.

Ik heb een soort gelijke situatie gehad met mijn iMac. Gewoon netjes in Nederland gekocht, maar de installatie begon in het Portugees…:confused: Met wat moeite (lees: Google Translate) uiteindelijk alles werkende gekregen en naar Engels omgezet. Alles werkte prima, met uitzondering van de systeemmeldingen. Bijvoorbeeld wanneer mijn draadloze muis verbinding maakt (meldingen allemaal in het Portugees). De oorzaak daarvan bleek de installatietaal te zijn.

Dit lijkt enigszins op jouw probleem: de originele taal is nog aanwezig en in bepaalde situaties bepalend. Ik heb het uiteindelijk op kunnen lossen en hopelijk werkt dat ook voor jou.
    Er zijn 2 manieren voor; Mac OS X opnieuw installeren (heeft niet de voorkeur lijkt me) of via de Terminal je installatietaal overschrijven. Geef hiervoor de volgende code in (zorg dat je ingelogd bent als Administrator en dat er een wachtwoord op je account zit):

<br />
    sudo languagesetup<br />

Voer je wachtwoord in en selecteer vervolgens de gewenste taal. Sluit Terminal af en start je Mac opnieuw op.

Deze tweede oplossing heeft bij mij het laatste restantje Portugees uit mijn Mac weten te krijgen.
    Mocht Office na opnieuw opstarten nog niet in het Nederlands staan, kun je wellicht nog proberen om Office met de gewijzigde taalinstellingen opnieuw te installeren.

Succes!

Edit: mocht je er niet uitkomen, dan staat er online bij Apple ook nog uitleg..

Bijdrager
    Hoogi

@Hansi2124Zeker en daarna pas office geinstalleerd.

Ik heb het idee dat de engelstalige office niet geheel verwijderd is geweest. Is het misschien een idee om alles nogmaals te verwijderen met appdelete en dan opnieuw installeren? Ik kan office echter nog maar een keer installeren want dan heb ik het reeds driemaal geinstalleerd. Dus voor dat ik die die ben ik benieuwd of iemand hier een gouden tip heeft

Bijdrager
    Hansi2124

Appdelete zou ik afraden om te gebruiken. Het heeft in het verleden al vaker gezorgd voor problemen op de Mac (zie de vele topics hierover).
    Zit er geen uninstaller bij het pakket?

Moderator
    Strifer

Ik denk dat je Office 2011 eerst even moet verwijderen en weer opnieuw moet installeren. Ik denk dat er bij het verwijderen van de Engelse versie wellicht iets niet helemaal goed is gegaan.

Volgens mij heeft 2011 geen uninstaller meer: http://support.microsoft.com/kb/2398768

Bijdrager
    Hoogi

@stavos: taalsettings heb ik nu ook via terminal ingesteld op nederlands. Dit heeft nog niet het gewenste effect. Ik denk idd dat ik office opnieuw ga installeren

@Strifer: ik zal de stappen volgen op alles te deinstalleren. Ik denk ook dat er een spportje engelstalige office is blijven hangen

Ik hou jullie op de hoogte

Bijdrager
    Hoogi

@strifer: Thanx. Ik heb alles verwijderd, zoals in de door jouw geplaatste link vermeld staat. Vervolgens alles opnieuw geïnstalleerd en het staat nu in een Nederlandse layout.

Allemaal bedankt voor jullie hulp

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.