8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    nigelllv

Office for mac MET access ?

hallo,

Voor mijn studie die ik volgend jaar ga beginnen, heb ik van office Excel, Word, Powerpoint maar ook Access nodig.

nu heb ik op internet al een beetje zitten rondkijken, maar bij de pakketten Office for Mac zie ik nergens access er bij staan. is ccess uberhoubt wel beschikbaar voor de mac?

ik kon wel ergens jaarabbonementen vinden voor 99 p.j maar daar heb ik niet veel aan. ik wil het gewoon ‘vast’ hebben, en ohja, als je het even ook voor 2 Mac’s..

Kan iemand me helpen?!

thanks.

Bijdrager
    Niels

Office 365 kopen bij Surfspot.nl (speciaal/alleen voor studenten), ben je voor 5 jaar klaar voor meerdere Macs én PCs. Acces is alleen voor Windows beschikbaar, dus dan zul je toch een Bootcamp partitie danwel Parallels/VMware met een versie van Windows moeten installlen. Je kunt dan de Windows versie ook via het Office 365 pakket in Windows installeren met Acces

Bijdrager
    johnkeates

Access bestaat niet voor Mac OS X.

Bijdrager
    JohnLokerse

Je zou kunnen denken aan virtualisatie software, zoals Parallels Desktop en VMware Fusion. Kosten wel rond de 50 euro dacht ik.

Er is ook gratis virtualisatie software van Oracle genaamd Virtualbox.
    Met deze software kan je Windows ‘erbij’, in een apart window, draaien op je Mac.

Bijdrager
    johnkeates
    JohnLokerse op 19 juni 2013

Je zou kunnen denken aan virtualisatie software, zoals Parallels Desktop en VMware Fusion. Kosten wel rond de 50 euro dacht ik.

Er is ook gratis virtualisatie software van Oracle genaamd Virtualbox.
    Met deze software kan je Windows ‘erbij’, in een apart window, draaien op je Mac.

Dan moet je dus ook een windows licentie aanschaffen en een licentie voor Access. Kom je snel op een paar honderd euro uit.

Bijdrager
    JohnLokerse

@JohnKeates

Tja, dat is niet anders.

Er is trouwens nog een andere oplossing genaamd Wine.

Hiermee kan je Windows applicaties (.exe) uitvoeren onder Mac OS X zonder een Windows kopie op je Mac.
    Deze software is gratis in gebruik. Alleen Access moet je nog aanschaffen.

Bijdrager
    nigelllv

ja het probleem is dus dat ik originele office programma’s nodig heb, maa als ik het via dat wine ga gebruiken, wat ik in het verleden wel eens voor teach2000 gebruikt heb, dan zit ik nog dat ik mac programma’s moet kopen, en nog dat access apart voor windows om het daarna via wine toedoen, lijkt me ook weer zo omslachtig..

zag wel op slim.nl dat je ook dat office kon kopen, voor goedkoper maar dan zit je weer dat je jaar abonnementen heb. maar bij de docenten versie heb je het wel vast, en dat volgensmij access erbij, weet alleen niet of ze er dan achter komen dat ik geen docent ben.. haha.

Bijdrager
    wdele

Parallels.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.