14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Olieboer

[Office for mac] Een office identiteit maken lukt niet

Beste OMTers,

Net Office for mac geïnstalleerd, ik moet perse een office identiteit aanmaken met configuratieassistent. Ik vul alle vakjes braaf in, maar als ik op doorgaan klik gebeurd er niets:( Ook geen foutmelding of zoiets.
    Wie weet raad?

Bijdrager
    sedikit

Misschien vind je hier de oplossing:
    http://www.microsoft.com/netherlands/mac/help.mspx?MODE=pv&CTT=PageView&clr=99-0-0&target=a6423962-3417-4974-b489-479794e52dcd1043

Of herinstalleren. Maar dan eerst dit doen:
    Delete(prullenmand) de volgende files:
    -thuismap/Preferences/Microsoft/Office 2008/Microsoft 2008 Settings.plist
    -Programma’s/Microsoft Office 2008/Office//OfficePID.plist

En dit kwam ik ook tegen. Zet je schrap!:
    – Remove and reenter the Office 2008 product key
    Show All

If your copy of Office 2008 was installed with an invalid product keyA sequence of 25 letters and numbers. During installation, you must enter the product key to activate Office. The product key sticker is located on the back of the installation CD sleeve or case., or if you mistakenly used the same product key to install Office 2008 on more than one computer, you must remove the invalid product key and enter a valid product key to use Office 2008.

1.

In the Finder, select /Applications/Microsoft Office 2008/Office/OfficePID.plist, and then on the File menu, click Move to Trash.
    2.

Select /Users/username/Library/Preferences/Microsoft/Office 2008/Microsoft Office 2008 settings.plist, and then on the File menu, click Move to Trash.
    3.

On the Apple menu, click Restart.
    4.

After your computer restarts, open any Office 2008 application.

The Office Setup Assistant opens.
    5.

Accept the software license agreement, and then enter your valid product key.

The product key is located on the back of the Office 2008 for Mac DVD sleeve or on the back of the Install Guide.

Uninstall Office 2008 for Mac

1.

In the Finder, select /Applications/Microsoft Office 2008, and then on the File menu, click Move to Trash.
    2.

Select /Users/user_name/Library/Preferences/Microsoft/Office 2008/Microsoft Office 2008 settings.plist, and then on the File menu, click Move to Trash.
    3.

On the Finder menu, click Empty Trash.

-Office 2008 for Mac 12.1.5 Update did not update my Office 2008 application
    Show All

Cause: The version of Office 2008 for Mac that you are running is not the version that the Office 2008 for Mac 12.1.5 Update expected.
    Solution: Remove and then reinstall Microsoft Office 2008 for Mac, and then install the Microsoft Office 2008 for Mac 12.1.5 Update again.

The Microsoft Office 2008 for Mac 12.1.5 Update does not include an uninstall feature. To restore Office 2008 for Mac to its original state, you must delete it from your hard disk, and then reinstall it from your original installation disk. To reinstall the Office 2008 for Mac 12.1.5 Update, you must be running Office 2008 for Mac Service Pack 1 (12.1.0).

1.

Quit all Office applications.
    2.

Delete Microsoft Office 2008 for Mac from your hard disk, and then reinstall it from your original installation disk.
    Important

Do not open any Office 2008 for Mac applications after you install Office 2008 for Mac.
    3.

Download and install Microsoft Office 2008 for Mac Service Pack 1 (12.1.0)Click this link to open a browser window. on the Microsoft Web site.
    Important

Do not open any Office 2008 for Mac applications after you install Office 2008 for Mac.

If you receive the message “a version of the software required to install this update was not found on this volume”, continue to step 4.
    4.

Quit and then restart your computer.
    5.

Download and install the Microsoft Office 2008 for Mac 12.1.5 UpdateClick this link to open a browser window. on the Microsoft Web site.

To verify that you have installed this update successfully, open any Microsoft Office 2008 application (for example, open Excel), and then on the Excel menu, click About Excel. In the dialog box, make sure that version number 12.1.5 appears next to Latest Installed Update.

If the installation finishes successfully, you can remove the update installer from your hard disk. To remove the update installer, first drag the Office 2008 12.1.5 Update volume to the Trash, and then drag the file that you downloaded to the Trash.

Bijdrager
    fatboysmart

Als ik het goed begrijp zit op office 2008 nu dus ook een soort van ‘beveiliging’ waardoor je hem maar op 1 computer kunt installeren? Soortgelijk aan de Adobe suites?

Bijdrager
    sedikit
    fatboysmart op 21 september 2010

Als ik het goed begrijp zit op office 2008 nu dus ook een soort van \’beveiliging\’ waardoor je hem maar op 1 computer kunt installeren? Soortgelijk aan de Adobe suites?

Daar is mij nog nooit iets van gebleken. En het is ook niet waar.

Bijdrager
    Olieboer

Ik heb het gekocht via surfspot, dus geen licentiekey. Daar kan het probleem niet liggen.
    Herinstalleren is natuurlijk te proberen, moet ik dan eerst deïnstalleren? Of alleen die bestandjes verwijderen die genoemd werden?

Bijdrager
    sedikit

Ik weet niet of je Office al op je HD staat, maar indien wel:
    Microsoft Office2008/Aanvullende hulpprogramma’s/Office verwijderen
    Verder de gegeven bestandjes , zie boven, verwijderen.
    herinstalleren: zie PB

Bijdrager
    MacMartino

Maar werkt de applicatie wel? In datgeval kan je via bijv Entourage een nieuwe identiteit aanmaken.

Bijdrager
    Olieboer

Nee, de app werkt niet omdat als ik bijv Word wil openen ik eerst die stomme configuratieassistent moet doorlopen.
    Heb opnieuw geïnstalleerd, maar dat werkte ook niet.
    Het bestand thuismap/Preferences/Microsoft/Office 2008/Microsoft 2008 Settings.plist kan ik niet vinden en dus ook niet verwijderen.
    Btw, het is een legale versie, via surfspot(studenten), ik heb hierbij geen productkey, maar die hoef ik ook nergens in te vullen.
    Vind het echt gek dat er niet een foutmelding op het scherm verschijnt, er gebeurt gewoon niets.

Bijdrager
    Olieboer

Als toevoeging: het gaat niet om configuratieassistent voor entourage, ik krijg dit venster als ik word of excel ed wil openen, heb dus nog geen van de office apps kunnen openen zonder dat ik dit scherm krijg:

http://i293.photobucket.com/albums/mm62/martinolieman/Schermafbeelding2010-09-22om122628.png

microsoft document connector en MSN kan ik wel openen, als ik dan op doorgaan bij de config assist druk zegt hij dat ik die eerst moet sluiten om door te gaan, hij reageert dus wel ergens op.

Bijdrager
    Olieboer

Opgelost:) heeft even geduurd, maar iemand met verstand van (apple)zaken heeft me geholpen. Het enige dat ik moest doen was bij ‘documenten’ everyone schrijf en lees bevoegd maken:D eindelijk kan ik gebruik gaan maken van office.

Ik post de oplossing voor als anderen hier ooit problemen mee gaan hebben. Dan is het te vinden met zoekoptie.

Bijdrager
    michelvdb

Everyone mag om goed te zijn alléén leesrechten hebben. Door die naar ‘lezen en schrijven’ te veranderen creëer je een veiligheidsprobleem.

Sterker, de map Documenten in jouw account moet ontoegankelijk voor Anderen: Geen toegang zijn.
    Documenten > Toon info > Eigenaar en bevoegdheden:

• Toegang: Lezen en schrijven
      Details:
      Eigenaar: jouw account – Toegang: Lezen en schrijven
      Groep: jouw accountnaam – Toegang: Geen toegang
      Anderen: Geen toegang
    Bijdrager
    Olieboer

Maar dit was ook de oplossing die ik uiteindelijk (na lang zoeken) op i-net vond.

Bijdrager
    michelvdb

We weten allemaal dat internet vol met zinnigheden en onzinnigheden, waarheden en onwaarheden zit.:wink:

Bijdrager
    Olieboer

Maar als ik dit niet deed, dan had ik nooit mijn office kunnen draaien. Hij staat nu overigens niet meer op lezen en schrijven voor everyone (doet mijn macbook zelf). Office moest een mapje aanmaken in documenten.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.