18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Jonas89

Office for Mac 2011 installatie vraagje

Hallo,

Ik heb daarnet Office for Mac 2011 gekocht (Thuisgebruik & Studenten-versie, 3 lic. NL), nu wil ik deze installeren op mijn iMac.

Alles gaat perfect maar ik moet nergens een product key ingeven, ook krijg ik Outlook erbij terwijl dit er normaal niet bijzit.

Ik heb wel paar weken terug de engelstalig versie ergens gedownload (ja, ik weet het. het mag niet) maar was alleen om te proberen…. (wilde alles eens uittesten)

Blijkbaar is er dan automatisch een product key ingegoven zodat ik deze nu niet meer moet ingeven (voor aangekochte versie).

Heb alles verwijdered via AppZapper (oude versie+aangekochte) maar blijkbaar blijft er nog iets achter zodat ik voor mijn nieuwe versie geen product-key moet ingeven bij de nieuwe installatie.

Wat moet ik nu verwijderen ? (speciaal bestandje) ?

Groetjes Jonas

Bijdrager
    Yggdrasil

Het enige wat ik kan zeggen is dat Outlook een ‘nieuw’ programma is in het Office pakket voor mac. Voorheen zat die er niet bij. Om op je andere vraag te antwoorden:

Als je Office installeert vind je in de map Office 2011 in je programma’s een programmaatje wat heet “Office verwijderen”. Dit bestandje zoekt je mac af naar versies en verwijdert ze zo. Als je het niet op deze manier doet krijg je van tiennegen een probleem.

Ik heb Office 2011 (NL) geïnstalleerd op diezelfde manier en ik moest géén serial installeren. Ik had 2008 staan en heb via bovenvermelde stappen eerst 2008 verwijderd.

Bijdrager
    Jonas89

Programma’tje “Office verwijderen” staat er bij mij niet tussen (in 2011 map)

Bijdrager
    Yggdrasil

Ah, dat zie ik net ook. Blijkbaar zat die enkel bij 2008 en pre’s…

Inactief
    Anoniem

Weet je zeker dat je wel een product key in moet voeren? Is het niet gewoon zo dat de Mac versie helemaal geen product key heeft?

Bijdrager
    Jonas89
    Meh1965 op 12 november 2010

Weet je zeker dat je wel een product key in moet voeren? Is het niet gewoon zo dat de Mac versie helemaal geen product key heeft?

In de Handleiding staat er toch in dat je deze moet ingeven…

Bijdrager
    Yggdrasil

Echt vreemd, ik heb ‘m gewoon geïnstalleerd zonder serial.

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Hier het zelfde.

Bijdrager
    Jonas89

Oké, zal dan wel normaal zijn

Vind gewoon raar dat mijn naam als staat ingevuld bij info (bv.: als je word 2011 opstart zie je uw naam staan in het opstartschermpje) + Outlook 2011 erbij heb terwijl je deze alleen bij de zelfstandigen versie krijgt…

Bijdrager
    Sascha

Ach, ik had ook eerst de Engelstalige Volume License geïnstalleerd en nu heb ik er de Nederlandstalige Volume License over geïnstalleerd zonder eerst de oude installatie te verwijderen. Ging perfect. Geen serial nodig en altijd updateable.

Overigens heb ik mijn legale Office 2008 niet eerst verwijderd maar staat deze nog in mijn programma’s map.

Bijdrager
    FrisoA86

Ik denk dat als je alles van Office verwijderd, dan in finder naar Macintosh HD/Bibliotheek/preferences gaat en het bestand com.microsoft.office.licensing.plist verwijderd en alles dan opnieuw installeert hij wel om een product key vraagt…

Bijdrager
    Jonas89

Je hebt gelijk FrisoA86:)

Door het bestand te verwijderen zijn je licentie’s weg, heb nu office 2011 for mac (terug) geinstalleerd en na de instal moet je uw productcode invoeren zoals het hoort:)

Is dus opgelost, mag slotje op

Bijdrager
    LighScan

Ik heb Office 2011 (NL) geïnstalleerd op diezelfde manier en ik moest géén serial installeren. Ik had 2008 staan en heb via bovenvermelde stappen eerst 2008 verwijderd.

Bij een upgrade is dat zelfs niet eens nodig. Office 2011 wordt in een aparte map geïnstalleerd, die dus anders is dan die van 2008. Daardoor treden er later helemaal geen problemen op, ook niet wanneer je 1 van deze 2 versies wenst te verwijderen. Het enige waar je op “moet letten”, is dat je je bestanden met de juiste versie opent. Het biedt je natuurlijk wel de mogelijkheid om 2 versies naast elkaar te draaien, ze treden niet met elkaar in conflict.

Bijdrager
    Yggdrasil

@ LighScan: No shit Sherlock.
    Dat wist ik ook wel hoor… Ik had al eens de engelstalige bèta geïnstalleerd…:wink:
    Ik wil gewoon geen twee versies van Office naast elkaar op de mac.

Bijdrager
    Sascha

Ik wel, want als deze versie nog kinderkuren vertoond dan kan ik snel switchen naar de vorige versie. Ik heb om dezelfde reden CS4 én CS5 op mijn Macs staan.

Bijdrager
    martman

Ik heb ook een vraag over het installeren van Office for Mac 2011, wat denk ik wel in dit topic kan.:)

Ik heb afgelopen donderdag Office for Mac 2011 gewonnen in de Mac winkel. Deze heeft een licentie voor één gebruiker op één Mac. Ik twijfel of ik Office nu op mijn MacBook ga installeren, aangezien ik overweeg om binnenkort (half jaar) een nieuwe iMac te kopen. Kan ik Office dan op die iMac installeren als ik het dan eerst verwijder van mijn huidige MacBook, of is de installatie echt beperkt tot één Mac?

Bijdrager
    Yggdrasil

Ja, als je hém eerst verwijderd van de macbook en ‘m dan netjes installeert op de iMac zou dat moeten gaan.

Bijdrager
    martman

Oke, bedankt voor je snelle reactie!:)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.