17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    disc

office en macbookpro

Hello there

Op mijn nieuwe Macbookpro staat en testversie van office.
    Ik heb nu mijn oude versie office 2004 geinstalleerd, maar als ik bestanden open
    openen ze nog altijd met de testversie
    Moet ik de testversie weggooiien en zo ja hoe doe ik dat
    Iemand raad
    Thanks

Moderator
    Strifer

je moet je office bestanden weer associeren met Office 2004. Eventjes de info oproepen van een bestand. En dan bij ‘Openen met’ veranderen in de juiste Office versie (word, excel of weet ik veel wat) en daarna het laten toepassen op alle bestanden en niet alleen dat specifieke bestand.

Bijdrager
    kontheur

ja je moet hem weggooien (hebt hem toch op cd staan)

Gewoon in programma’s je testversie opzoeken en deze in de prullenbak gooien en deze legen…

Bijdrager
    The_Envoy
    ”Strifer”

je moet je office bestanden weer associeren met Office 2004. Eventjes de info oproepen van een bestand. En dan bij ‘Openen met’ veranderen in de juiste Office versie (word, excel of weet ik veel wat) en daarna het laten toepassen op alle bestanden en niet alleen dat specifieke bestand.

Dan staat die testversie toch nog ongebruikt op je schijf ruimte in te nemen?

Bijdrager
    Freek.

Lees eerst even de README voordat je installeert. Daarin staat dat je vóór installatie alle overige Office-programma’s weg moet kieperen (incl demo’s).

Bijdrager
    kontheur
    ”FreekMac”

Lees eerst even de README voordat je installeert. Daarin staat dat je vóór installatie alle overige Office-programma’s weg moet kieperen (incl demo’s).

Een van de weinige README’s waar informatie in staat die je MOET weten…

Bijdrager
    vic
    ”FreekMac”

daar heeft ie nou wat aan :sealed:

wat je kan doen is gewoon alles weggooien wat je van office vindt, demo’s, volledige programma en andere troep (wel niet je bestanden!) en dan gewoon opnieuw installeren…
    is wel radicaal en meest omslachtig, maar je weet zeker dat alles weg is en nadien opnieuw goed geinstalleerd.

anders demo weggooien en openen zoals strifer zegt, maar demo weggooien ben je niet zeker dat je wel degelijk alles van de demo weggooit (voorkeuren, bla bla…?)

Bijdrager
    Freek.

Tuurlijk heeft ie daar nog wat aan. Eerst even lezen, wegmikken de hele zooi en opnieuw installeren. Kost ‘m hooguit een halfuurtje…
    En… voor de volgende keer weer wat geleerd :)

Bijdrager
    Roesch

lees anders even dit draadje. FreekMac geeft altijd hetzelfde antwoord, Apollo heeft hier een handige oplossing die bij mij perfect werkte. (onderste 3 posts in het draadje).

Bijdrager
    macmickey2

Tja… toch 1 van de standaard handelingen op een computer is rtfm. Daar moet ik Freek gewoon vet gelijk in geven. Nooit zomaar als een idioot klikken/slepen en weet -ik-veel-wat doen. Je schreeuwt gewoon om problemen. Moet ook toegeven dat de meeste READ ME’s niet echt veel toevoegen maar ja er zal er maar 1 nuttige tussenzitten:?

Bijdrager
    JeePee

Oftewel: Ga naar het bestandje Remove Office, verwijder daarmee alles (je bestanden blijven bestaan) en installeer daarna de Office die je wilt. Haal alle updates er overheen en als het goed is hoef je niets meer aan te wijzen, maar zullen je bestanden steeds met de juiste Office starten.:roll:

Misschien moet je inderdaad even een Read Me-bestand lezen, maar ga ook niet steeds roepen: “Gewoon alles met ‘Office’ weggooien.” Kijk altijd eerst of er een uninstaller bij zit. Er zijn programma’s, denk aan Norton-spul in het verleden, die bestanden met andere namen op exotische plaatsen wegzetten, probeer die maar eens handmatig te vinden. Eerst dus kijken naar een Uninstaller, dan kijken of het om een .PKG gaat (die kun je met Desinstaller eenvoudig verwijderen) en als dat allemaal niet aan de orde is, dan sleep je gewoon de bestanden die je via Spotlight kunt vinden op de betreffende naam (eerst goed kijken of het niet van een ander progje is :P ) naar de prullenmand. Voor die laatste actie kun je ook een progje als AppZapper, SuperPop (nog in Beta-stadium) of CleanApp. Ook heb je programma’s als Spring Cleaning, Uninstaller en Yank.:|

Bijdrager
    vic
    ”macmickey2″

Tja… toch 1 van de standaard handelingen op een computer is rtfm. Daar moet ik Freek gewoon vet gelijk in geven.

tuurlijk heeft ie gelijk, ik bedoelde gewoon dat de topicstarter hier maar weinig aan had, aangezien het kwaad al was geschied…

Bijdrager
    JeePee

Ik vind ook dat dat de topicstarter daar voor nu niets aan heeft. Voor een volgende keer wel.:roll:

Zo’n tip is heel goed, maar geef ook aan wat iemand nu kan doen. Als ik bijvoorbeeld ‘per ongeluk’ m’n prullenmand geleegd hebt en daardoor iets belangrijks heb weggegooid, dan weet ik ook wel dat ik dom/niet zo slim ben geweest. Dat hoef ik niet ook nog eens van een ander te horen. Het is vaak al moeilijk genoeg om zo’n vraag te stellen (je voelt je bij het weggooien van iets belangrijks al dom genoeg), op zo’n antwoord zit je dan niet te wachten.
    Laten we vooral een toegankelijk en laag drempelig forum blijven, waar mensen zich niet hoeven te schamen voor ‘verkeerde muisklikken’ e.d. :roll:

Bijdrager
    Freek.

Avec respect… Volgens mij sta ik niet bekend als iemand die zich er met een f*uckoplossing vanaf maakt. Ik kan er ook wel eens naast zitten maar dat terzijde.
    Mijn hint was dan ook niet bedoelt als flauwe ‘had je maar dit of dat moeten doen’-reactie. Wel degelijk was de tip om de README te lezen hulpvaardig omdat juist in deze README essentiële informatie staat. En ik dacht dat het hele probleem op te lossen was als hij de README alsnog zou lezen en uitvoeren. Want daarin wordt aangegeven alles weg te gooien om daarna Office (opnieuw) te installeren.

Misschien misgeschoten, wellicht verkeerd begrepen. Hopelijk is eea wat dat betreft rechtgezet :)

Bijdrager
    3mph
    ”disc”

Hello there

Op mijn nieuwe Macbookpro staat en testversie van office.
    Ik heb nu mijn oude versie office 2004 geinstalleerd, maar als ik bestanden open
    openen ze nog altijd met de testversie
    Moet ik de testversie weggooiien en zo ja hoe doe ik dat
    Iemand raad
    Thanks

Oude versie? Ik heb net bij Surfspot Office 2004 for MAC gekocht… is er alweer een nieuwere? :cry:

Bijdrager
    JeePee

Nee hoor, dat is de meest recente versie. Je kunt alleen updates downloaden om hem helemaal up-to-date te maken.:roll:

En FreekMac je staat er inderdaad niet om bekend je ergens snel makkelijk vanaf te maken.:D

Overigens wordt meerdere keren genoemd: ‘wegkieperen’, maar Remove Office gebruiken is mogelijk wat meer dan ‘wegkieperen’. :D Kies dus voor de zekerheid voor Remove Office. 8)

Bijdrager
    vic

FreekMac; ’t was inderdaad misschien een klein misverstandje

eneuhh psssst: ge zijt nen goeien zen :wink:

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.