6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jeffo

Office database opbouwen – Microsoft doe daar eens wat aan!

Office moet bijna dagelijks de database opnieuw opbouwen. Bij mijn collega is het niet anders. Kan Microsoft dat probleem niet eens een keer fixen, het kost uren per week! Hebben jullie daar ook last van?

Bijdrager
    mowat

Waar heb je het over ?
    De database van office (access) bestaat niet voor Mac.(enkel word , excel ,entourage en powerpoint)
    Ik werk al veel jaren met office for mac en heb nog nooit voorgehad dat er een of andere database moest opgebouwd worden , laat staan alle dagen .

Bijdrager
    Ir.Bob

Je heb het zeker over Outlook? Buiten het feit dat Outlook de slechtste email client ooit gemaakt is, en alle alternatieven stuk voor stuk beter zijn, kan dit probleem voorkomen als er geprutst wordt in de Microsoft User Data map.

Bijdrager
    mowat

Ir.Bob zou wel eens gelijk kunnen hebben. Regelmatig gebeurt het dat mensen die Microsoft User datamap ergens anders gaan zetten en dan krijg je problemen.
    We zien trouwens ook niet met welke versie van Office je werkt en dus ook niet met welk mailprogramma.
    Office 2004 en 2008 hadden Entourage , en Office 2011 heeft Outlook ( maar je kan wel entourage van een vorige versie blijven gebruiken).
    Met entourage was er vroeger een probleem dat de database niet meer dan 2 GB mocht bedragen.
    (Entourage had a 2GB database limit, and would crash if the DB exceeded that size.). Dat is met een update opgelost maar je moet dan wel je updates gedaan hebben. Dus als je heel veel post in je database hebt en geen update gedaan dan is dat mogelijk het probleem.
    Als je met outlook werkt dan staat de database volgens MS als volgt :
    Outlook stores only the indices in the Database (with a capital “D”) file and stores the data records as a series of files nested within folders. The Database file and its folders are located here: