6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jeffo

Office database opbouwen – Microsoft doe daar eens wat aan!

Office moet bijna dagelijks de database opnieuw opbouwen. Bij mijn collega is het niet anders. Kan Microsoft dat probleem niet eens een keer fixen, het kost uren per week! Hebben jullie daar ook last van?

Bijdrager
    mowat

Waar heb je het over ?
    De database van office (access) bestaat niet voor Mac.(enkel word , excel ,entourage en powerpoint)
    Ik werk al veel jaren met office for mac en heb nog nooit voorgehad dat er een of andere database moest opgebouwd worden , laat staan alle dagen .

Bijdrager
    Ir.Bob

Je heb het zeker over Outlook? Buiten het feit dat Outlook de slechtste email client ooit gemaakt is, en alle alternatieven stuk voor stuk beter zijn, kan dit probleem voorkomen als er geprutst wordt in de Microsoft User Data map.

Bijdrager
    mowat

Ir.Bob zou wel eens gelijk kunnen hebben. Regelmatig gebeurt het dat mensen die Microsoft User datamap ergens anders gaan zetten en dan krijg je problemen.
    We zien trouwens ook niet met welke versie van Office je werkt en dus ook niet met welk mailprogramma.
    Office 2004 en 2008 hadden Entourage , en Office 2011 heeft Outlook ( maar je kan wel entourage van een vorige versie blijven gebruiken).
    Met entourage was er vroeger een probleem dat de database niet meer dan 2 GB mocht bedragen.
    (Entourage had a 2GB database limit, and would crash if the DB exceeded that size.). Dat is met een update opgelost maar je moet dan wel je updates gedaan hebben. Dus als je heel veel post in je database hebt en geen update gedaan dan is dat mogelijk het probleem.
    Als je met outlook werkt dan staat de database volgens MS als volgt :
    Outlook stores only the indices in the Database (with a capital “D”) file and stores the data records as a series of files nested within folders. The Database file and its folders are located here:
    * ~/Documents/Microsoft User Data/Office 2011 Identities/Main Identity/Database
    * ~/Documents/Microsoft User Data/Office 2011 Identities/Main Identity/Data Records
    Als je die verplaatst hebt is dan mogelijk de reden .

Bijdrager
    macmaus

TS: hier hetzelfde probleem in Outlook 2008. Heb zitten zoeken op internet, niet echt een afdoende oplossing gevonden. Als het op opbouwen vd database te lang duurt (5 min of langer) krijg je die niet weg met forceer stop. Via Hulpprogramma’s – Activiteitenweergave kun je de Microsoft Database Deamon stoppen. Daarna gaat het opbouwen wel door maar stukken sneller.
    Wat bij een aantal machines helpt, is eerst je mail wat opschonen; oude mail verwijderen en de map verwijderde items leegmaken. Daarna je mail afsluiten en daadwerkelijk de database opnieuw opbouwen. In de programmamap in Microsoft Office zit (volgens mij bij overige) de Microsoft Database Daemon. Die opstarten en je database opnieuw opbouwen (uit mn hoofd de tweede optie). Dit kan, afhankelijk van de grootte, een tijd duren. Half uur of langer is geen uitzondering.
    Daarna zou het probleem opgelost moeten zijn.
    Helaas heb ik hetzelfde probleem ook in Entourage al voorbij zien komen.

Bijdrager
    macmaus

Edit: volgens mij heb ik Entourage en Outlook door elkaar gehaald, excuses.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.