15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    sytrusze

[Word] Hoe maak ik een afbeelding pagina vullend? (opgelost)

Beste leden,

ik heb nog een vraag over Office. Ik heb namelijk een Apple plaatje als voorpagina van mijn document, alleen is er veel witruimte om het plaatje heen. Ik wil dat het plaatje de gehele voorpagina dekt. Ik kan natuurlijk kiezen voor Watermark en dan het plaatje kiezen en Washout deselecteren maar dan komt het plaatje op elke pagina, dat is niet de bedoeling.

Dit moet wel kunnen toch, maar hoe?

Thanks

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    jf

Kun je het plaatje niet gewoon zo groot maken dat het de hele voorpagina beslaat? Als het dmv uitrekken met de muis niet lukt, dan via de eigenschappen van het plaatje zelf. Je kunt meen ik ook instellen in hoeverre het plaatje zich iets aan moet trekken van de marges van de pagina, maar ik zit nu op een Windows PC, dus ik kan even neit kijken hoe het in de Mac versie van Word werkt.

Hou er overigens rekening mee dat neit alle printers “borderless” printen ondersteunen,. Bij de meeste huis-tuin en keukenprinters krijg je toch keurig een witte marge om de pagina heen.

Bijdrager
    sytrusze

Uitrekken lukt niet…tenminste, het lukt wel maar dan verschuift heel het plaatje naar rechts. Rechts is dan geen margin, maar links blijft de margin hetzelfde.

Hou er overigens rekening mee dat neit alle printers “borderless” printen ondersteunen,. Bij de meeste huis-tuin en keukenprinters krijg je toch keurig een witte marge om de pagina heen.

Klopt, maar ik lever het document als PDF in dus gelukkig hoef ik het niet te printen. Toch bedankt voor de tip!

Bijdrager
    tarun

Je plaatje is waarschijnlijk in de regel geplaatst. Dubbelklik op het plaatje en kies voor Tekstterugloop = voor tekst. Nu kan je het plaatje wel groter maken.

Bijdrager
    jf

Het lijkt er inderdaad op dat het plaatje zich gedraagt alsof er links een marge moet worden aangehouden. Er zijn manieren om dat uit te schakelen, ik meen dat de optie van tarun wel zou kunnen helpen, anders is het een kwestie van door middel van trial & error maar vinkje in en uit te gaan schakelen in de eigenschappen van het plaatje of de alinea waarin het plaatje opgesloten zit.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Als je Pages hebt zou je dat kunnen gebruiken, daar gaat het wel makkelijk. Aangezien je het als .pdf moet inleveren zouden er geen compatibiliteitsproblemen ontstaan.

In word is het mij wel eens gelukt om als achtergrond in te stellen, en dan kon je kiezen dat het voor 1 pagina was.
    Misschien bij insert/invoegen en dan background ofzo?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Gewoon de afbeelding zwevend maken zoals tarun aanraadt, dan ben je zo goed als klaar. Suggesties om het als achtergrond of watermerk in te stellen zijn in feite misbruik van gereedschap:)

Bijdrager
    sytrusze

Tarun zijn idee heeft gewerkt, bedankt voor de reacties allemaal!

Ik zie nu pas dat ik het topic ‘Office’ heb genoemd……wtf?:confused: waarschijnlijk was ik niet helemaal fit, maar goed haha

Moderator
    Strifer

Je kunt je topic titel nog aanpassen hoor. Als je met je muis op je avatar gaat, dan komt er een pijtje tevoorschijn. Een van de opties is dan ‘bewerk’. Zo kun je je topics aanpassen, de titel aanpassen en ook iets toevoegen als [opgelost] achter de topictitel, zodat andere lezers weten dat er een oplossing is gevonden.

Suggestie:
    “[Word] Hoe maak ik een afbeelding pagina vullend? (opgelost)”

Of iets dergelijks…;)

Bijdrager
    sytrusze
    Strifer op 31 mei 2012

Je kunt je topic titel nog aanpassen hoor. Als je met je muis op je avatar gaat, dan komt er een pijtje tevoorschijn. Een van de opties is dan \’bewerk\’. Zo kun je je topics aanpassen, de titel aanpassen en ook iets toevoegen als [opgelost] achter de topictitel, zodat andere lezers weten dat er een oplossing is gevonden.

Suggestie:

“[Word] Hoe maak ik een afbeelding pagina vullend? (opgelost)”

Of iets dergelijks…;)

Goeie, toppie! :thumbsup:

Bijdrager
    ruben

Ik weet niet wat de mensen boven me hebben gezegd maar gwn groter maken dan de pagina en dan de zijkanten er af croppen

Bijdrager
    sytrusze
    rqstadman op 10 juni 2012

Ik weet niet wat de mensen boven me hebben gezegd maar gwn groter maken dan de pagina en dan de zijkanten er af croppen

Jup, zoiets was het;)

Bijdrager
    sytrusze
    jf op 30 mei 2012

Om toch even hier op terug te komen…

Is hier een omzeiling voor? Ik heb nu toevallig een situatie waarbij ik het document wel moet uitprinten. Printvoorbeeld geeft een witte marge aan. Hier ook het .docx voor de mensen die even een kijkje willen nemen:

http://cl.ly/2Z151o1F1B0q

Moderator
    Strifer

kijk in dat venster met de printer instellingen ergens voor borderless printing of randvrij printen. volgens mij staat het voor elke printer weer ergens anders…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.