5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    woulei

Office

Halo,

Ik heb misschien een rare vraag maar:
    Kan ik mijn macbook (os 10.6.8) leren om onder de ene gbruiker een oude versie van office te gebruiken.
    en dan onder een andere gebruiker een nieuwe versie?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
    Alvast bedankt

Bijdrager
    Hansi2124

Leren? Nee….
    Je kan misschien wel proberen om oude Office alleen voor de ene gebruiker te installeren en de nieuwe alleen voor de andere. Maar het zou ook kunnen dat ze elkaar bijten of dat de installatie gewoon wordt overschreven door de andere.

Moderator
    Koen van Tongeren

Ja, dat kan, dwz, je hebt een aantal mogelijkheden waarmee je wellicht kan bereiken wat je zoekt:

1. je kan per gebruiker aangeven welke applicaties automatisch gestart moeten worden als hij/zij inlogt. Dat doe je in de Systeemvoorkeuren > Gebruikers en groepen.
    2. je kunt specifieke gebruikers toegang geven of onthouden voor bepaalde applicaties. Dat doe je door te kiezen voor ‘Toon info’ als je het icoon van de app geselecteerd hebt (rechter muisknop of command + i)

Voor deze opties geldt wel dat je beide versies van Office op je Mac moet installeren.

Bijdrager
    Ir.Bob

Dat zullen beide gebruikers zichzelf moeten aanleren. Je doet dit door in de Finder een (ik neem aan) Word document aan te wijzen -> “Get Info” (cmd-i) -> “Open With” -> gebruikers’ voorkeur -> “Change all”

Bijdrager
    woulei

helaas, niet gewerkt.

via “get info”->”open with” werkt wel met 1 bepaald bestand.
    maar als ik dan klik op “change all” gaat hij terug naar de nieuwe versie ipv. de oude.

iemand nog idee├źn? of kan ik er vanuit gaan dat ze elkaar bijten en ik gewoon pech heb?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.