10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Zybbor

Office 2019 over Office 2011 installeren.

Hallo,

Op mijn iMac draai ik al jaren Office 2011. Weet niet eens meer of het een legale dan wel een illegale versie betreft. Nu wil ik graag mijn OS updaten maar dan zou Outlook 2011 (32bit) niet meer werken. Daarom wil ik dan de nieuwe Office 2019 aanschaffen en die, als dat mogelijk is, over de 2011 versie installeren zodat niets van mijn Outlook verloren gaat.

Is dit wat ik wil mogelijk en kan ik dat zonder problemen zelf doen?

Alvast dank voor de hulp en antwoorden.

Groet,

Rob

Bijdrager
    sedikit

Eerst je Outlook data veilig stellen (terzijde: ik heb ook office 2011, maar gebruik de daarin zittende Outlook niet. Ik heb gewoon een Outlook-account in de browser. Misschien, als je in de browser je Outlook-account zou aanmaken, dat daarin al je Outlook-data ook zitten)

https://support.office.com/en-us/article/export-items-to-an-archive-file-in-outlook-for-mac-281a62bf-cc42-46b1-9ad5-6bda80ca3106

Daarna volgens mij moet je eerst alles van de oude Office 2011 deleten. Het handigst is m.b.v. Find Any File (trial):

http://apps.tempel.org/FindAnyFile/index.php

Bijdrager
    Zybbor

Dank voor het meedenken sedikit. Helaas heb ik niet lang meer te gaan en zit ik onder de medicijnen. Denken lukt niet echt meer en daarom zoek ik de meest eenvoudige oplossing zodat mijn vrouw straks gewoon op de ons/haar vertrouwde manier door kan gaan. Daarom ook de nieuwe 2019 uitvoering.

Maar nogmaals mijn dank.

Bijdrager
    sedikit

<p>@Zybbor,</p><p>Het spijt me ontzettend voor je. Mijn aanwijzingen lijken moeilijk, maar zijn in feite heel eenvoudig, stap voor stap. Misschien dat je vrouw het zou kunnen doen? Of iemand in je omgeving. Of zelfs studentaanhuis.nl?</p><p>https://www.studentaanhuis.nl/</p><p> </p&gt;

Bijdrager
    Zybbor

@sedikit  Hartelijk dank voor je tip studentaanhuis.nl. Had hier zelf niett aan gedacht.

Bijdrager
    sedikit

@Zybbor,

Laat die student-aan-huis goed die aanwijzingen van me lezen. Want het is b.v. wel zo verstandig eerst de oude Office er grondig af te gooien, alvorens de nieuwe te installeren. Misschien is het ook verstandig om bij de afspraak die gemaakt gaat worden, te zeggen/te vragen dat die student die langs komt wel verstand moet hebben van het OS X systeem.

Bijdrager
    gipsman

Als de outlook mail IMAP geconfigureerd is, dan worden de mails op de MS server bewaard en dan komen ze gewoon terug in Outlook 2019. Er is ook een ‘compatibility mode’ in Office 2016 en 2019, die toelaat om Word bestanden uit oudere versies (doc.) toch te openen als docx. Je kan de 2011 versie gewoon laten staan en de nieuwe versie er naast installeren. Onder dezelfde Login zal alles ook in de nieuwe 2019 staan maar je moet converteren van doc naar docx. De mails komen gewoon terug in de nieuwe outlook, voorzover je met dezelfde gegevens inlogt en op voorwaarde dat het imap mail is in de 2011 versie.

Sorry, ik gebruik Office of Outlook niet, maar denk dat   het ongeveer zo gaat bij transitie naar 2919.

Verder vind ik het ongelooflijk moedig dat je dit soort zaken op dit moment in je leven voor je vrouw wil in orde brengen…

PS Je kan die oude bestanden meestal ook openen in ‘Voorvertoning’. Dat heb ik onlangs gemerkt toen mijn vrouw ook doc. bestanden niet kon openen in Word 2016.

Bijdrager
    KR1275

Als je outlook 2019 installeert, neemt hij de bestaande data weer mee. Hij laat de oude bestanden staan en kopieert die voor 2019 naar een nieuwe locatie (gebruiker/bibliotheek/containers.

De oude map (in Documenten) kun je na installatie verwijderen, samen met Office 2011.

Volgens mij is Office 2019 als los pakket uit de handel en alleen nog in combinatie met een abonnement te koop.

Bijdrager
    sedikit

@KR1275,

Je aanname klopt niet, sorry: J e hebt twee versies van Office (inclusief de afzonderlijke onderdelen): één als abonnement, en één als koop.

https://support.office.com/nl-nl/article/wat-is-het-verschil-tussen-office-365-en-office-2019-ed447ebf-6060-46f9-9e90-a239bd27eb96

Bijdrager
    Zybbor

Hartelijk dank voor het meedenken. Na mijn chemokuur zal ik kijken welke optie ik neem. Nu heb ik er even geen zin in en staat mijn hoofd er niet echt naar. Maar nogmaals mijn dank voor het meedenken.

Groet,

Rob

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.