3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Office 2016 (invoeren licentie)

Beste leden van OMT

Afgelopen week via Bol.com de download van Office 2016 voor Mac gekocht. Geen 365 abonnement.

Ik kreeg de code toegestuurd met de link om te downloaden. Toen ik hier op klikte moest ik inloggen met mijn Microsoft (Outlook) account.

Na de download van de DMG was hij alles aan het installeren. Na het opstarten moest ik wederom inloggen met mijn Microsoft (Outlook) account en werd deze geactiveerd. Er werd even gezocht naar een geldigheid of iets dergelijks.

Ik heb nergens mijn licentiecode hoeven in te voeren. Ik heb toen Microsoft gebeld. Na 3x gebeld te hebben nog steeds geen antwoord op de vraag hoe het nu zat.

Bol.com stuurde mij een mail dat ik de licentiecode na stap x moest invoeren.

Zijn er meerdere die deze code niet hebben hoeven invoeren na download via een webwinkel?

Bijdrager
    jeroengreitemann

Ik denk dat die link die je kreeg uniek was. Na het inloggen wordt die code volgens mij aan jou account toegevoegd en hoef je niets meer te doen.
    Nadat je dus in Outlook inlogt zien ze op de MS server dat je het product bezit et voila…

Durf het niet met zekerheid te zeggen maar zo werkte het ook op mijn Windows laptopje.

Bijdrager
    Shmoo

Tegenwoordig is ook heel vaak een Apple-ID, Microsoft-ID, Google-ID het serienummer als het ware. Met zo’n account /connectie kunnen ze je namelijk veel beter binden aan andere diensten en producten. Serienummers zijn te makkelijk te hacken en delen. Een gebruikersnaam en wachtwoord deel je minder snel met andere.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.