14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

Office 2011. Verkleinen/doorgaan in welkomstvenster.

Een vriendin van me wil de Microsoft Office 2011 installeren op een MacBook Pro. Na de voltooiing, krijgt ze, bij de eerste opening van een Office-programma, het welkomst/introductie-venster van dat programma. De optie na eventuele lezing, om daarna gewoon door te gaan is bij mij op mijn iMac wèl zichtbaar, n.l. rechts-onder. Maar bij haar valt die optie rechts-onder buiten het scherm (en het dock). Er valt met geen mogelijkheid bij te komen, zij kan het venster niet verkleinen, noch in de menubalk, noch onderaan-rechts, noch met de “enter”-toets, noch met de “escape”-toets. Het programma kan daarop verder niet verschijnen. Dit is volgens mij een typisch Macbook Pro e.d. verschijnsel.
    Mijn vraag derhalve aan MacBook Pro gebruikers en/of Air e.d. : is er een oplossing voor dit probleem, een toetscombinatie of iets dergelijks, om dat venster wèl te kunnen verlaten en/of door te gaan?
    Alvast mijn dank!

Bijdrager
    marinusvw

Command +W, sluit het venster.

Bijdrager
    sedikit

@marinusvw,
    Bedankt. Maar dat commando sluit ook het programma af. Daar schiet ik niets mee op, omdat bij het opnieuw openen van dat programma dat welkomst-venster weer verschijnt. Ik zoek de optie voor verlaat het venster met “doorgaan” o.i.d.

Bijdrager
    marinusvw

Dan kan je misschien Command + Z proberen. Dit resize hem in t scherm.

Bijdrager
    sedikit

Op mijn iMac werkt dat niet, maar ik zal deze mogelijkheid niettemin doorgeven(voor die MacBook Pro)
    Het gaat eigenlijk om dit probleem, zoals ik dat zojuist opgezocht heb in “Help” van mijn iMac:

“Sommige speciale vensters kunnen niet worden verplaatst, vergroot of verkleind. Soms moet u een taak uitvoeren of een vraag beantwoorden in een venster voordat u verder kunt gaan met een taak.”

En de taak (“doorgaan” of iets dergelijks) die uitgevoerd moet worden is zoals ik in het begin heb uitgelegd, staat rechts-onder in het welkomstvenster en is niet zichtbaar te maken, omdat het venster te groot is, niet te slepen is, en nergens te verkleinen is.

Bijdrager
    Goodheart

Kan het zijn dat ze per ongeluk de eerste klik van de zoom functie heeft ge-activeerd? (Ctrl-2 vinger veeg) Dan krijg je ook dit doort verschijnselen.

Bijdrager
    sedikit

@Goodheart,
    Ook jij bedankt. Ik zal ook deze mogelijkheid doorgeven (ik was hem vergeten!). Maar bij een eerdere zelfde hulpactie op de Air van een vriend, kan ik me herinneren, dat ik toen maar op goed geluk de cmd-toets en/of de alt-toets + de esc-toets? en/of een toets daarnaast? heb geprobeerd, en dat ik toen door kon gaan in het bewuste Office-programma. De oplossing moet volgens mij ergens (letterlijk) in die hoek zitten.

Bijdrager
    Ostinato

Is het misschien nog een idee om de resolutie van het scherm aan te passen?

Bijdrager
    sedikit

@Ostinato,
    Bedankt. Maar ik vind die oplossing wel erg afwijkend en volgens mij werkt die ook niet. Ik wacht de eventuele oplossingen, zoals ze hierboven zijn gegeven, of die wel of niet werken of niet, wel even af. Die vriendin is nu afwezig.

Moderator
    Strifer

Een hogere resolutie laat meer op het scherm zien en derhalve worden de meeste dingen kleiner. Zo ook dat venster… wellicht de moeite waard om tijdelijk even te proberen terwijl dat gekke venster open staat.

Ik heb overigens een MBP 15″ en ook Office 2011 geïnstalleerd. Ik kan de programma’s gewoon gebruiken en kan me niet herinneren dat ik moeilijkheden had (twee, drie weken geleden geïnstalleerd) met dat venster. Wellicht is het verwijderen van de bijbehorende .plist bestanden een optie en dat dat ervoor zorgt dat het scherm weer de normale grootte krijgt. Wellicht zorgt zoeken naar iets als Microsoft First Run ofzo nog voor iets handigs.

Bijdrager
    sedikit

@Strifer,
    Dank! Toch ook maar proberen dan.

Bijdrager
    marinusvw

Ben benieuwd of het gelukt is. Ik heb op mijn MBP 13″ het zonder problemen kunnen instaleren. Wat ik wel gemerkt heb is dat als ik op mijn externe scherm heb gewerkt en ik deze disconnect dat op de 13″ scherm Word inderdaad niet zichbaar is en ik er ook niets mee kan.
    Misschien kan je proberen even tijdelijk een externe scherm aan te sluiten?

Bijdrager
    sedikit

@marinusvw,
    Dank. Zodra ik weet of het haar gelukt is, zal ik het hier melden. Zij woont in Engeland, en is voor een paar dagen niet thuis.

Bijdrager
    Appleseed

Het groene bolletje aanklikken, terwijl je de option knop ingedrukt hebt, al geprobeerd?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.