28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

Office 2011; verbeteringen? endnote?

Beste Allemaal,

Naar mijn weten (correct me if i’m wrong) komt office 2011 volgende maand uit.
    Er zweven al tijden beta’s rond, dus ik vraag me het volgende af:

Voor mijn werk moet ik helaas(vanwege heen en weer gestuur met windows gebruikers) mn documenten + wetenschappelijke referenties in MS Word. (om meteen maar het gras weg te maaien voor mensen die pages fijner vinden -> vind ik ook)

Wat betreft office 2011:

– Zijn er verbeteringen die aanschaf van de nieuwe versie worthwile maken? welke?
    – is het compatibel met Endnote (of een andere reference manager?)

Thanks!

Bijdrager
    Koetjesreep

Het is geen beta meer.

Zie screenshots en informatie op de MS pagina’s voor mac daar vind je je antwoorden.

Bijdrager
    CMD-Z

Thanks, maar niet helemaal mee eens; de informatie op de MS pagina (http://www.microsoft.com/mac/office2011features/compatibility.mspx vind ik maar summier.

Ik was benieuwd naar jullie mening/ervaringen, en ook wat betreft referenties (bv endnote, ook hier staat niets over op de MS pagina).

Bijdrager
    Lexis

Mijn ervaring is dat het nog steeds poeptraag is. Opstarten duurt net als altijd een eeuw.

Het pakket heeft zijn credits bij mij trouwens een beetje verspilt omdat het veel te ingewikkeld is, met veel teveel features op de verkeerde plekken. Ik wil er in ieder geval vanaf (dat wilde ik al vanaf office 2008 en 2011 brengt daar geen verandering in) en ben opzoek naar een lichtgewicht alternatief dat 100% compatible is met .doc en .docx (dus geen Pages en geen dubbele bestanden) en een beetje een gebruiksvriendelijke interface heeft (dus niet openoffice of neooffice).

Bijdrager
    Ir.Bob

Euhm, waarom is Pages geen alternatief dan? Werkt prima samen met Endnote en is uit te voeren naar MS-Word. Wetenschappelijke manuscripten (althans de mijne ;)) hebben geen ingewikkelde opmaak. De uitvoer van Pages naar een word-document zal dus niet snel op problemen stuiten.

Bijdrager
    Lexis

Omdat ik met Pages gedwongen ben om zowel een .pages als een .doc bestand aan te maken.
    Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben extreem fan van Pages; gebruik het voor al mijn persoonlijke documenten. Maar documenten waarmee je samenwerkt..; nee daar is het niet voor weggelegd. Tja, of ik moet iWork.com wat meer gebruiken. En toch zijn er compatibiliteitsproblemen.

Conclusie: MS Office moet simpeler en sneller.

Bijdrager
    Maverick9898

Tsja, Windows moet ook simpeler en sneller, maar dat doen ze ook niet. Microsoft wil graag zoveel mogelijk dingen erin doen en extreem veel gebruik maken van de menubar. Ze zeggen elke keer dat ‘Mac users’ het geweldig gaan vinden maar ze snappen niet zo goed dat Mac users houden van simpliciteit en niet zozeer van veel functies die voor het merendeel niet gebruikt worden.

Bijdrager
    Goodheart

Mmm… simpel en snel? Microsoft? Is een soort contradictio in terminus of zoiets. Sinds Commodore Basic V 2.0 hebben ze nooit meer iets in die richting voor elkaar gekregen.

Bijdrager
    Yannes

Office for Mac 2011 start iets sneller op en dat is het dan ook wel zo’n beetje. Geen noemenswaardige verschillen.

Bijdrager
    CMD-Z

Heb hem geprobeerd, inderdaad een stuk sneller.
    Helaas geen goede referentie manager app die ermee compatible is, dit zal nog wel even duren.

Bijdrager
    CMD-Z

Schijnbaar is bookends wel compatible met office 2011, en gaat endnote duren tot de eerste quarter van 2011: Thomson Reuters Forum

Bijdrager
    throttlemeister

Tsja, Windows moet ook simpeler en sneller, maar dat doen ze ook niet. Microsoft wil graag zoveel mogelijk dingen erin doen en extreem veel gebruik maken van de menubar. Ze zeggen elke keer dat ‘Mac users’ het geweldig gaan vinden maar ze snappen niet zo goed dat Mac users houden van simpliciteit en niet zozeer van veel functies die voor het merendeel niet gebruikt worden.

Misschien moeten tieners en studenten leren snappen dat in het echte leven niet iedereen gelijk is en niet iedereen dezelfde functies gebruikt en dat met name in het bedrijfsleven, waar Office voor bedoelt is, uiterst complexe documenten geproduceerd worden die gebruik maken van al die functies die jij overbodig vind? De functionaliteit die nu in Office zit, zit er in omdat gebruikers daar naar gevraagd hebben. Als iedereen voldoende had gehad aan de functionaliteit van TextEdit, dan had een pakket als Office niet eens bestaan.

Meer on-topic: Office 2011 is dramatisch sneller als Office 2008, en de ribbon interface maakt eea m.i. een stuk overzichtelijker en makkelijker in gebruik voor diegenen die niet continue met Office bezig zijn en alle functies uit hun hoofd weten, maar wel regelmatig die functies nodig hebben.

Bijdrager
    JJmac

Zou het misschien mogelijk kunnen zijn dat je zelf kunt kiezen wat betreft de functies? dan kan iedereen het instellen naar eigen behoefte.

Voor mijn werk heb ik het gewoon nodig, als iemand een alternatief weet wat goed kan communiceren laat maar wat weten.

Bijdrager
    Maverick9898

Misschien moeten tieners en studenten leren snappen dat in het echte leven niet iedereen gelijk is en niet iedereen dezelfde functies gebruikt en dat met name in het bedrijfsleven, waar Office voor bedoelt is, uiterst complexe documenten geproduceerd worden die gebruik maken van al die functies die jij overbodig vind? De functionaliteit die nu in Office zit, zit er in omdat gebruikers daar naar gevraagd hebben. Als iedereen voldoende had gehad aan de functionaliteit van TextEdit, dan had een pakket als Office niet eens bestaan.

Misschien moet Microsoft snappen dat ze dan een pro-pakket moeten lanceren en simpelere versies van Office voor studenten en ‘tieners’. Dat doen ze niet. Ze laten iedereen betalen voor allerlei dingen die een heel groot gedeelte van de mensen niet nodig hebben. Ik snap heus wel dat er mensen zijn die die functies gebruiken, maar dat betekent nog niet dat je het voor het gros van de gebruikers ingewikkeld moet maken? Aperture is ook een stuk ingewikkelder dan iPhoto en heeft een stuk meer functies. Ik snap niet alles van Aperture en daar geef ik Apple verder de schuld niet van. Logisch ook, het is een pro-app. Dat geldt ook voor FCE en iMovie. Dat doet Microsoft niet, behalve als het gaat om Windows;). Dan zijn ze bereid 20.000 verschillende versies te verkopen zonder enige echte discrepantie tussen de versies. Maarja ze kunnen het maken. 9/10 mensen koopt gewoon Office omdat ze dat gewend zijn.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Office 2011 is een hele verbetering in vergelijking met 2008. Gebruiksvriendelijker. Het werkt ook sneller. Alleen zit ik verveeld met de incompabiliteit met MathType…

Bijdrager
    CMD-Z

we zullen er op moeten blijven wachten!

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik ben tot nu toe tevreden over Office 2011. De pakketonderdelen starten zeer vlug op, vlugger in vergelijking met Office ’08. Ook geen onzin meer met de spellingscontrole. Bij ’08 waren mijn lijsten soms corrupt/onvindbaar.

Ik zeg bravo, ik had geen zo’n stabiel pakket verwacht.

Bijdrager
    Japsuh

Office 2011 is echt veel sneller dan 2008. Op mijn iMac staan Word, PowerPoint en Excel in een halve seconde voor me klaar, in tegenstelling tot 2008 waarbij ik zo’n 4 seconden moest wachten. Daarnaast vind ik de menuindeling veel praktischer.

Inactief
    Anoniem

Office 2011 is voor mij ook een grote verbetering!
    Pages gebruik ik niet voor mijn opdrachten, omdat begeleiders dan geen comments kunnen toevoegen. Dat is wel een pré vind ik.

Werkt RefWorks wel samen met Word 2011, ik heb het nog nooit geprobeerd namelijk. Ik vind EndNote zo handig, want je kan ik dat programma online zoeken naar je bronnen! Daarom gebruik ik (helaas) nog steeds Word 2008 voor mijn wetenschappelijke teksten…

Bijdrager
    CMD-Z

same here dus; helaas.
    Naar mijn weten is er nog geen enkele ref manager die werkt met word 2011; behalve bookends, maar thomson reuters (endnote) claimt begin 2011 een update te geven.

Bijdrager
    JJmac

Heb nu toch wel een probleem, maak uitnodigingen voor het werk, dat zijn afbeeldingen, tekst in tekstvakken, en gebruik Chalkboard als font, nu geeft een Windows machine dit vreselijk weer, hoe kan ik dit oplossen?

Bijdrager
    CMD-Z

misschien heeft de office voor windows versie geen chalkboard? wat je kan doen is opslaan als pdf, dat geeft windows natuurlijk dan wel prima weer.

Overigens: er is nu een beta update voor endnote X4, die het (eindelijk) mogelijk maakt om het te gebruiken (cite while you write) met word for mac 2011.

endnote x4 beta update

Bijdrager
    Dick de Roos

Wat Office in elk geval moet kunnen is Comic Sans weergeven.
    Misschien dat dat wel moet lukken dan als Chalkboard op Windows raar doet.
    Maarja, Comic Sans.. :confused:
    Je kunt in elk geval van de uitnodigingen een PDF maken. (wat #Z hierboven al aangeeft)
    PDF is in bijna alle gevallen goed als je met plaatjes en tekst werkt en het resultaat naar een Windowsmachine stuurt.
    Je hebt dan in elk geval de oorspronkelijke Lay out.

Bijdrager
    JJmac

Bedankt voor de reactie’s, je maakt een leuke uitnodiging en stuurt het door voor controle die het dan weer door stuurt voor de drukkerij, ik zal de PDF maar eens proberen.
    In middels via Google heeft Windows problemen met afbeeldingen en vooral tekst vakken.
    We zullen zien.

Bijdrager
    dp11

ik mis een aantal erg belangrijke functies in mac outlook 2011:

1 kopieer en plak met rechtermuisklik om een bestand bij te voegen in de email. kan dus alleen met slepen of vanuit de mail ‘bijlage toevoegen’, erg tijdrovend en omslachtig

2 een bijlage openen en aanpassen en weer opslaan in dezelfde (nog te versturen) mail kan niet (het bestand moet eerst opgeslagen worden op een andere locatie en dan weer toegevoegd worden als bijlage, erg tijdrovend en omslachtig

3 een afbeelding in grootte aanpassen nadat hij (niet als bijlage) in de mail zelf is geplakt.

heeft iemand tips ?

groet
    (een ex windows gebruiker, die twijfelt of ie er wel goed aan heeft gedaan om over te gaan op mac)

Bijdrager
    Koetjesreep

Denk je door die laatste zin meer hulp te krijgen? Misschien is Windows de oplossingen met zulke in mijn ogen rare eisen.

Bijdrager
    spacefreek
    Mac op 05 november 2010

Office 2011 is een hele verbetering in vergelijking met 2008. Gebruiksvriendelijker. Het werkt ook sneller. Alleen zit ik verveeld met de incompabiliteit met MathType…

Had ik in eerste instantie ook, maar de vergelijking-editor in Word 2011 is wel erg uitgebreid hoor! Heb er pas nog ’n paar flink wiskundige uitwerkingen mee gedaan & heb geen enkele formule niet fatsoenlijk in kunnen voeren (en mocht dat wel zo zijn doe je een copy-paste uit MathType..)

En oja:

Note: We are hard at work on MathType for the Mac that works with Microsoft Office 2011. We expect the commercial release to be available in early 2011. Right now we are looking for a team of MathType for Mac beta testers, so if you’re interested please contact us at [email protected].

Relax:smile:

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.