8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

office 2011 upgrade en Mobile me (nieuwe calendar)sync !?

Ik was nogal opgezet met de sync na de upgrade. Eindelijk werd Outlook gesynct met Ical en adres boek zoals het hoort.
    Onrechtstreeks was dan ook de agenda op mijn Iphone in orde.
    Toen ik echter naar Mobile me surfte werd me aangemaand om de nieuwe calendar te installeren , wat ik dan ook deed.
    Wat blijkt nu…de sync met mijn adres boek werkt niet meer en dus ook niet meer met mijn Iphone ? Meer nog, al mijn gemaakte afspraken waren uit de respectievelijke Ical en Outlook verdwenen als sneew voor de zon…leuk !

Nu merk ik dat Ical, die nog synct met Outlook; maar dat Ical en de mobile me calendar dat onderling niet meer doen?

Is dit in orde te brengen?

Bedanlt

Bijdrager
    bouncer

U moet even checken of uw iCal-account (iCal -> Voorkeuren -> Account) van het type CalDAV is. Type staat onder uw naam. Alleen een dergelijk type account synchroniseert met MobileMe.

Verder kijken of de rest van de account-informatie klopt en de server info. Serveradres moet in ieder geval cal.me.com zijn, poort = 8443, SSL ‘aan’.

Bijdrager
    Johnyw

@bouncer: dat klop allemaal en toch heb ik geen sync ?

Bijdrager
    bouncer

Staan uw sync-settings op je Mac aan? Systeemvoorkeuren -> MobileMe -> Synchronisatie

Kijk ook welke kant ie op synchroniseert.
    Systeemvoorkeuren -> MobileMe -> Synchronisatie -> Geavanceerd -> kies je Mac -> Klik op ‘Stel synchronisatiegegevens …’.
    Welke kant staat het pijltje op ? Van MobileMe naar je iMac of andersom?

Bijdrager
    wido

Dat is toch allemaal geen verrassing volgens mij, Outlook 2011 synct niet met de nieuwe (=CalDav) agenda van MobileMe. En daar valt dacht ik niets aan te doen. Alleen de oude versie van de MobileMe agenda synct, maar ook dat is per 1 mei afgelopen…

Bijdrager
    bouncer

Wellicht geeft onderstaand plaatje meer duidelijkheid. Info over office 2011 SP1.

Bijdrager
    Yves123

Ik heb net de nwe mobile me calender erop gezet, alleen wil ik de ‘op mijn Mac’ agenda’s gewoon blijven gebruiken. Mijn Mac kalender en de me calender in de cloud synchroniseren echter niet meer. Zucht.
    Eind van het jaar loopt mijn mobile me abonnement af en ik wil deze niet verlengen. Als ondernemer moet ik echter verplicht de agenda op mijn computer jarenlang bewaren.
    De mobile me agenda ben ik na aflopen abonnement kwijt en de inhoud dus ook.

Hoe sync ik de twee, ging met de ‘oude mobile me calender’ tot gisteren aan toe probleemloos…

Bijdrager
    bouncer

Je moet even checken of je iCal-account (iCal -> Voorkeuren -> Account) op je Mac van het type CalDAV is. Type staat onder uw naam. Alleen een dergelijk type account synchroniseert met MobileMe.

Verder kijken of de rest van de account-informatie klopt en de server info. Serveradres moet in ieder geval cal.me.com zijn, poort = 8443, SSL ‘aan’.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.