17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    wouwout

office 2011: totaal aantal pagina's

Dit was natuurljk te verwachten met de ribbon. Ik kan deze functie niet vinden:

het totaal aantal pagina’s (voor in de voetnoot). Daar was in office 2008 een speciale knop voor, in dat zwevende venster. Die knop zie ik niet meer in de ribbon, daar staat alleen het huidige paginanummer als optie.

edit: ik wil dus in de voetnoot terugzien: pagina [huidig paginanummer] van [totaal aantal pagina’s]
    Ik ben op zoek naar de optie ‘totaal aantal pagina’s’.

Bijdrager
    senyo

Die zit onder Invoegen > AutoTekst > Pagina X van Y

Bijdrager
    storbuzs

Hoi,

Misschien met een omweg. Voeg het huidig paginanummer in, klik daar rechts op, en kies voor andere veldweergave. Dan krijg je zoiets: {PAGE \* MERGEFORMAT}
    dit verander je naar {NUMPAGES \* MERGEFORMAT} en dan verander je terug de veldweergave en heb je het totaal aantal pagina’s.

Ik weet dat het makkelijker moet kunnen, maar ik heb Office 2008 nog draaien.:razz:

Groeten,
    Tom

Bijdrager
    wouwout
    gerwinbosscha op 17 november 2010

Die zit onder Invoegen > AutoTekst > Pagina X van Y

geweldig, dank je!

Bijdrager
    senyo

Geen dank!

In navolging hiervan heb ik nog wel een vraagje. Ik kom net tot de ontdekking dat het menu onder AutoTekst (en dus alle items hierin) in het Engels zijn, terwijl ik Office in het Nederlands heb geïnstalleerd. Weet iemand hoe ik hier de Nederlandse items kan krijgen?

Bijdrager
    wouwout

bizar. ik heb office 2011 in het engels, maar mijn menu is in het Nederlands!

Bijdrager
    bouncer

Bij mij zijn beide in het Nederlands. Ik heb een Nederlandse versie. Welke taal heb je gekozen onder het kopje ‘Extra’.

Bijdrager
    senyo

Ah, dat was het inderdaad. Onder Extra > Taal stond de taal bij mij op Engels. Is dat ook weer uit de wereld. Bedankt!

Bijdrager
    gerrypit

Hallo beste forumleden, ik ben hier net nieuw dus kan soms wat naïef uit de hoek komen, maar kan iemand mij vertellen of ik eerst office 2008 moet verwijderen voor ik office 2011 voor mac installeer?

vraag 2 is dat mijn imac niet in energiezuinige stand gaat als ik iphoto heb gebruikt. Apple zegt dat het zou kunnen komen door CS4 van adobe, en dat ik een hele nieuwe installatie moet overwegen?????

Bijdrager
    bouncer

Versie 2011 kan naast 2008 gebruikt worden. Je hoeft 2008 dus niet eerst te verwijderen.

Op vraag 2 kan ik je geen antwoord geven.

Bijdrager
    gerrypit

Dank je, trouwens balen dat het probleem wat ik had met office 2011ook niet is opgelost. Wij hebben een LGNas en daarop bewaren we ook een Exel agenda ( is een XLS bestand) die altijd perfect functioneerde. Nu had de mac hem met office 2008 geopend en is dit bestand beschadigd. Ook 2011 geeft dit probleem. Conclusie, Windows office is niet compatible met de Mac versie. snif snif

Bijdrager
    gerrypit

Zie net dat de bestanden gemaakt zijn met Exel 97-2004. Is er een manier om deze te openen in Exel 2011, zelfs als gezegd wordt door 2011 dat het bestand is beschadigd?

Bijdrager
    bouncer

Wat zegt het compatibiliteitsrapport?
    Moet wel aangevinkt staan in de Voorkeuren onder kopje compatibiliteit.
    Met name als er scripts in staan kan het wel eens problemen geven.

Bijdrager
    gerrypit

Is inderdaad een probleem, windows hanteert een ander datum systeem,1900 ipv 1904. Als er is gekopieerd dan is er een datum verschil van 4 jaar. Ik zal gewoon een nieuwe kalender moeten maken in Excel 2011.Hopelijk is dit het enige ongemak. bedankt voor het meedenken.

Vraag 2 van mijn eerste reactie blijft nog staan. Hopelijk kan iemand mij daarop een antwoord geven

Bijdrager
    DikkeWim

Na installeren van het Office 2011 pakket heb ik een poging gedaan om het oude Office 2008 pakket te verwijderen met het programma “Office verwijderen” dat in de folder “Aanvullende hulpporgramma’s” staat.

Helaas lukt dat niet. Ik krijg een foutmelding dat “Netllib” actief is…..

Geen idee hoe ik dit op moet lossen!

Bijdrager
    CedricH

Lukt het niet als je opnieuw opstart en Office 2008 nog eens verwijdert voor je andere programma’s hebt gestart?

Bijdrager
    DikkeWim

Helaas, dat helpt niet.
    Ik kan het oude Office pakket er niet afhalen.

Nog een andere tip?

P.S. Ik heb nog een back up van voor de installatie van het nieuwe Office pakket 2011. Ik ben bang dat ik deze na het terugzetten van mijn Back Uo niet nog een keer kan activeren.

Wie weet een oplossing?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.