One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Laptop » office 2011 Mac

office 2011 Mac

Profielfoto van heliasje

heliasje op 15 juli 2017 #

heb op mijn imac met een cd rom office 2011 for mac geinstalleerd, maar nu wil ik op mijn macbook air dit ook installeren, maar weet niet goed hoe ik er aan moet beginnen en wat de snelste en eenvoudigste manier is. heb al verschillende methodes gehoord zoals met DVD deling, met externe drive of via usb stick. wie kan mij hier even in wegwijs maken ?

Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 15 juli 2017 #

Je kunt op de ene computer DVD- of CD-deling aanzetten in de Systeemvoorkeuren → Delen. Als je dat doet zou je vanaf de andere computer de DVD-speler moeten kunnen benaderen. Zie deze pagina van Apple over dit onderwerp.

Profielfoto van Nikita

Nikita op 16 juli 2017 #

Of de inhoud van de cd / dvd op je iMac kopiëren naar een USB stick. Dan kan je vervolgens Office vanaf de USB stick installeren op je MacBook Air. Persoonlijk denk ik dat dat de makkelijkste en meest betrouwbare manier, ben je niet afhankelijk van je netwerk.

Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 16 juli 2017 #

Je kunt met Schijfhulpprogramma een kopie maken van de complete DVD naar een USB stick, via Restore.

https://support.apple.com/kb/PH22244?locale=nl_NL&viewlocale=nl_NL

Profielfoto van heliasje

heliasje op 16 juli 2017 #

is namelijk zo. kan een macbook air 11inch mid 2012 met 4gb geheugen en 64 flash op de kop tikken voor 300 euro en wil daar office 2011 op zetten. Deze wordt gebruikt voor gewoon te chatten, surfen, mails en word. Is dit een goede koop of zou dit toestel te licht en te langzaam zijn ?

Profielfoto van Nikita

Nikita op 16 juli 2017 #

Voor dat soort toepassingen gaat het prima, alleen die 64 GB SSD laat niet heel veel ruimte over voor andere opslag…

Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 16 juli 2017 #

Inderdaad, dat gaat allemaal zonder probleem op een 2012 MBA.

Profielfoto van Gitte65

Gitte65 op 16 juli 2017 #

Ik vraag me af of dat kan of gaat werken? Want als ik het goed begrijp wil je Office for Mac 2011 nu op 2 computers gaan gebruiken (iMac en MB-air)? Dan heb je volgens mij 2 licenties nodig? Of je moet de Office voor Mac 2011 met meerdere licenties hebben aangeschaft, dan zou het wel gaan lukken.

Profielfoto van heliasje

heb meerdere licenties en moet dus wel lukken, wat betreft de opslag. normaal gezien gaat er niet veel opgeslagen worden. fotos zullen in dropbox en icloud bewaart worden. Indien nodig kan er ook een sd kaart geplaatst worden of een externe schijf.Het is gewoon  de bedoeling van de surfen en lichte taken. Hoop gewoon dat deze nu sneller is als de HP paviljon.

Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 16 juli 2017 #

heliasje op 16 juli 2017

is namelijk zo. kan een macbook air 11inch mid 2012 met 4gb geheugen en 64 flash op de kop tikken voor 300 euro en wil daar office 2011 op zetten. Deze wordt gebruikt voor gewoon te chatten, surfen, mails en word. Is dit een goede koop of zou dit toestel te licht en te langzaam zijn ?

Het is een computer uit 2012, die zou geen moeite moeten hebben met software uit 2010. Ter illustratie: m’n MacBook unibody uit 2008 trekt bijvoorbeeld zonder problemen OS X 10.11 (uit 2015) met Office 2008.

Profielfoto van heliasje

oke ga het proberen en hou jullie op de hoogte van de gang van zaken.

Profielfoto van Hans B

Hans B op 16 juli 2017 #

Waarom niet gewoon Office 2011 downloaden van de microsoft.com/software-download/office en de productcode invoeren bij de eerste opstart van het programma.

Profielfoto van Nikita

Nikita op 16 juli 2017 #

De 11 incher heeft géén SD kaart slot, mogelijk ten overvloede. Betreft het plaatsen van een SD kaart voor extra opslag zal je dus een USB lezer moeten hebben.

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 16 juli 2017 #

Houd er rekening mee dat Microsoft Office 2011 niet meer gaat werken in High Sierra.

Profielfoto van Imade

Imade op 16 juli 2017 #

Q-collective op 16 juli 2017

Houd er rekening mee dat Microsoft Office 2011 niet meer gaat werken in High Sierra.

Er staat niet dat het niet meer gaat werken, enkel dat tijdens de beta periode niet alles correct werkt.

Profielfoto van heliasje

juist het wordt niet meer ondersteunt of geupdatet

Profielfoto van Imade

Imade op 16 juli 2017 #

heliasje op 16 juli 2017

juist het wordt niet meer ondersteunt of geupdatet

Ga je engels bijspijkeren;-)

All applications in the Office for Mac 2011 suite are reaching end of support on October 10th, 2017

Vertaald staat er:
Alle Applicaties in het Office voor Mac 2011 pakket bereiken het einde van de ondersteuning op 10 oktober 2017.
Oktober komt na September.
Dus er kunnen nog updates komen.

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 17 juli 2017 #

Imade op 16 juli 2017
Q-collective op 16 juli 2017

Er staat niet dat het niet meer gaat werken, enkel dat tijdens de beta periode niet alles correct werkt.

Ik zeg ook niet dat het absoluut niet meer gaat werken, enkel dat je er rekening mee moet houden;)

Profielfoto van heliasje

heliasje op 17 juli 2017 #

alles geluk voor cd/dvd deling. office draait als een zonnetje op de macbook air. bedankt

Profielfoto van heliasje

heliasje op 21 juli 2017 #

is het mogelijk om in de toekomst het opslaggeheugen van een macbook air 11 inch 2012 uit te breiden met een samsung evo 850 met een M2 ssd adapter ?

Profielfoto van Nikita

Nikita op 21 juli 2017 #

Voor zover ik weet gebruikt Apple SSD’s met eigen firmware en wil ‘ie niet opstarten zonder die specifieke firmware (ook al zou de SSD verder technisch gezien moeten werken). Ik heb het nooit uitgeprobeerd, maar wel een keer een SSD vervangen van een Air, die SSD was gekocht via OWC geloof ik.

Profielfoto van heliasje

heliasje op 21 juli 2017 #

die van owc blijken wel te werken dan ?

Profielfoto van Nikita

Nikita op 21 juli 2017 #

Klopt

Profielfoto van Night

Night [moderator] 4 maanden geleden #

Een Evo moet ook gewoon werken; we hebben deze ook als primary disk in laten bouwen in een MBP, zonder enig probleem)

Profielfoto van Nikita

Nikita 4 maanden geleden #

Ook de M.2 versie / PCIe of een ‘gewone’ 2,5″ SATA versie?

Profielfoto van Night

Night [moderator] 4 maanden geleden #

Oh dat durf ik niet te zeggen…

Profielfoto van Nikita

Nikita op 23 juli 2017 #

Als het een non-retina was, is het een 2,5″ drive geweest. De Retina’s hebben allemaal (in elk geval de recentere modellen) een PCIe M.2 drive, de oudere modellen een SATA-versie van het M.2 slot (of iets dergelijks, want het was dus niet compatible met elkaar, geheel in Apple stijl helaas).

Profielfoto van Franky Mac

Franky Mac op 23 juli 2017 #

Het gaat hier om een MacBook Air 11″, die hebben speciale modules en geen 2,5″ drive. Je moet echt de goede hebben, want er zijn verschillen tussen de diverse bouwjaren.

http://www.everymac.com/systems/apple/macbook-air/macbook-air-faq/macbook-air-mid-2012-how-to-replace-upgrade-ssd-storage.html

BTW Office 2011 draait er prima op.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 23 juli 2017 #

Lees in ieder geval dit even door; daar staan alle aandachtspunten en SSD leveranciers voor de betreffende Macbook serie in vermeld.

Over dit topic

Gestart op 15 juli 2017 door heliasje

Laatste reactie door Night

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?