4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Evertvdw

office 2011 en Excel

Al geruime tijd ben ik in het bezit van een macbook Pro waarop Lion draait en office 2011. Beide met de nieuwste updates. Nu gebruik ik veel Excelbestanden, (deze zonder VBA, omdat ik weet dat VBA problemen kan geven op mijn Macbook) Maar… toch gaat het vaak op de gekste momenten mis. Dan kan ik een excelbestand openen, maar geeft aan vergrendeld en is ” alleen lezen”. Het vreemde er bij is, dat als ik dat bestand uit de map haal waar hij in geplaatst is, en op het bureaublad plaats, het wel te bewerken is en op te slaan met de aangebrachte veranderingen, en als ik hem dan terugplaats, is het weer vergrendeld en ” alleen lezen”. Wat ik ook doe en wie ik ook vraag, niemand weet het tot nu toe. Ik ben goed bekend met PC’s en nu ook met Apple, de bestanden hebben een normale naam. Ik kan de vergrendeling opheffen door de naam te veranderen, maar dat lijkt me niet de aangewezen manier. Wie het weet mag zeggen wat er gedaan moet worden om deze ergernis te voorkomen.

Bijdrager
    Steven Paul

Als je bestanden wilt uitwisselen met de pc versie dan is het een drama, beveiligde werkbladen kunnen niet worden ontgrendeld als ze via de pc versie met wachtwoord zijn beveiligd.
    Ik gebruik voor excel dan ook altijd windows met virtualbox… Helaas.

Bijdrager
    Evertvdw

Bedankt Steven, voor je snelle reactie.

Dat het uitwisselen met de PC-versie problemen oplevert is inderdaad een drama, daarom heb ik dat de laatstelijk ook niet gedaan en alleen de Mac-versie gebruikt en ook dan geeft het problemen. Inderdaad heb ik ook gedacht aan de virtuele box, maar is het niet een heel gedoe, omdat je dan ook nog eens windows 7 en een anti-virusprogramma naast office 2010 er op moet zetten?

Het handige van het gebruik op de Mac-instellingen bij Lion is, dat ik gebruik maak van Mission control en dus de diverse Excelbestanden naast elkaar heb liggen en kan gebruiken. Of….zie ik dat verkeerd?

Groeten
    Evertvdw

Bijdrager
    Steven Paul

Ik werk liever ook niet met Windows via virtual machine maar ik werk met complexe excel bestanden en vba. Voor privé gebruik wil ik wel overstappen naar iWork maar ik wacht eerst de update af.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.