12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    TurkishDelight

Office 2008 voor Mac is onderweg..

De eerste Universele versie van Office voor Mac (PPC & Intel) is onderweg. Ook al heet het Office 2008, het zal al beschikbaar zijn in de tweede helft van 2007.
    Om hierover meer te lezen, check deze site:

Mactopia

Bijdrager
    KarelWillem

Ze blijven maar aan die achterlijke naam vasthouden hè?

Werk ik vanaf 2003 met Office 2004. Heb ik al jaren het idee dat ik met oude meuk aan de gang ben.

Noem het dan gelijk Office 2020 of zo. Dan kunnen we weer even vooruit.

Bijdrager
    icecream

Bijdrager
    n8n

heb enkel Word nodig, maar gebruik liever Teksteditor en InDesign, k gebruik Word alleen als ik een bestand ontvang en teksteditor er een zooitje van maak. De Office programma’s lijken gemaakt te zijn omwille van een slecht gebruiksgevoel, k word altijd gek van de wanorde binnen Microsoft producten, dusver geen uitzondering Paint daargelaten:P Ook worden afbeeldingen zwaar verneukt onder Word bij het printen er van

Bijdrager
    RiFF

Ik heb vooralsnog genoeg aan Pages. Word liep vond ik echt veel te kut op een Intel-bak, zelfs op een Mac Pro.

Ze mogen ook wel eens opschieten met die UB…

Bijdrager
    roy
    ”KarelWillem”

Ze blijven maar aan die achterlijke naam vasthouden hè?
    ….

Ze zijn toch ook ooit op windows van 2.23b naar 6 gegaan zodat ze met WordPerfect gelijk liepen? (met word dan) Heeft er eigenlijk ooit WP voor de mac bestaan?

Gebruik zelf ook liever Pages, maar helaas heb ik word gewoon nodig.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”roy”

Ze zijn toch ook ooit op windows van 2.23b naar 6 gegaan zodat ze met WordPerfect gelijk liepen? (met word dan)

Dat was zodat beide versies van Word hetzelfde nummer hadden: Word voor Mac was tot 5.1 of zo gekomen, maar Word voor Windows is pas later uitgegeven en was bij iets van 2.nogwat toen men bij Microsoft besloot dat het vanuit reclameoogpunt handiger was als ze hetzelfde nummer hadden. Dat WP rond die tijd ook aan versie 6 toe was, was denk ik een gelukkig (voor MS) toeval.

”roy”

Heeft er eigenlijk ooit WP voor de mac bestaan?

Ik denk het wel;)

”i,N8N”

De Office programma’s lijken gemaakt te zijn omwille van een slecht gebruiksgevoel

M’n moeder schrijft sinds kort notulen van vergaderingen voor een vereniging waar ze in zit, en omdat de rest van het bestuur natuurlijk Windows gebruikt, heb ik haar eerst met Word aan de gang laten gaan. Na één keer leek het me handiger om een Pages-sjabloon voor haar in elkaar te knutselen, omdat dat vanwege haar heel beperkte computerervaring vermoedelijk toch makkelijker zou werken. Voor zover ik kan zien was dat geen slechte keuze, want in Word raak ik ook de draad kwijt, laat staan zij … Enig echte probleem tot nu toe was dat ze het Pages-document doorgemaild had naar de overige bestuursleden, omdat ik nog niet toe gekomen was aan uitleg over het exporteren naar PDF:)

Bijdrager
    Brainiac

Zou er deze keer Access bijzitten? Zo als een one more thing?:P

Bijdrager
    TurkishDelight

Hier alvast een paar snapshots van Office 2008 voor Mac..

http://www.appleinsider.com/article.php?id=2383

Bijdrager
    jumper

Voor de keren dat we de Office Suite nodig hebben ziet het niet slecht uit denk ik zo.

Bijdrager
    Brainiac
    ”TurkishDelight”

Hier alvast een paar snapshots van Office 2006 voor Mac..

http://www.appleinsider.com/article.php?id=2383%5B/quote:062477bd0f%5D

Je bedoelt natuurlijk 2008?;)

‘k Vind het er persoonlijk maar kitscherig uitzien, qua design.:?

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ziet er goed uit! Ik ben blij dat ze een beetje de Ribbon-interface zijn nagegaan, dat werkte ongelovelijk soepel!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.