9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    marrty

Office 2004 vraagje

Een snel vraagje over Office:

Op mijn Ibook G4 draai ik Office 2004. Nu heb ik net een nieuwe MacBook Pro gekocht, maar kan de Office cd niet vinden. Is het mogelijk om Office 2004 te installeren op mijn nieuwe MBP door bestanden van mijn ibook naar de MBP te kopieren? Of is dat niet echt een optie???

Thanx!

Bijdrager
    brinkey

Volgens mij kun je de applicaties gewoon verslepen naar je macbook, je serienummer wordt meegekopieerd.

Bijdrager
    Dick de Roos

Je bedoelt dat je de CD die voor veel centen gekocht is, niet meer kan vinden?
    Je zult dan in elk geval de registratie-code moeten hebben.
    Volgens mij (maar hang me daar niet aan op) zou ik het volgende doen:
    Verder ga ik uit van legale handelingen (ik wil niet Microsoft tegen mij in het harnas jagen).

Kopiëren vanuit een andere Mac, waar de legale versie al op stond, moet kunnen lijkt mij. Dat kan op veel manieren: van het koppelen van de Mac’s tot het branden van het bestand op CD (of op een USB-stick zetten, dat kan ook).
    Het Office-bestand zit bij de installatie in een map; die kan je dus naar de CD of de USB kopiëren
    Je moet dan ook de gebruiksgegevens mee-kopiëren, om de registratie te behouden (als je die ook kwijt bent).
    En de rest van de office-bestanden (voorkeuren enz.) vind je door even te zoeken (ik zit nu achter een PC en weet op dit moment ook niet precies hoe of wat). :|

Bijdrager
    marrty

thanx dit ga ik proberen!!

Bijdrager
    marrty

dit lukt niet echt … wat moet ik precies kopieren?

bedankt!!

Bijdrager
    KingAchille

in je Applicatie map je map ‘Office 2004’ op cd/dvd/usb zetten en dan op de nieuwe MacBook Pro kopieëren. Zo heeft het bij mij toch in ieder geval geholpen…
    Mvg,

Bijdrager
    Dick de Roos

De map “Office 2004” staat in de map programma’s (Applicaties). Daar zit “alles” in.
    Verder zit er nog een map in “Documenten”
    Dat is de map “Microsoft user data”
    En er is nog een map in de map ~(huisje) >> Lib. (bibliotheek) >>Prefs>> Microsoft
    Als je al die (magenta) mappen kopieert en weer op dezelfde plekken zet, kom je al een heel eind.
    Ik zou stap voor stap doen, te beginnen bij de bovenste en als dat werkt, laat de rest maar zitten.

:wink:

Moderator
    Night

Het hele lijstje:

[USER] –> Library –> map ‘Microsoft’
    [USER] –> Library –> Application Support –> map ‘Microsoft’
    [USER] –> Library –> Preferences –> map ‘Microsoft’
    [USER] –> Library –> Sync Services –> Schemas –> map ‘MicrosoftOfficeNotes.syncschema’
    [USER] –> Documents –> map ‘Microsoft User data’

Bijdrager
    Zodiack

Zet gewoon je hele account over met de migratieassistent.
    Ook dar kun je precies aangeven wat ie moet overpompen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.