8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Dalleke

Office 2004 Remote Desktop Client

Bij deze office voor Mac zit er een programma Remote Desktop Client. Volgens Mactopia kun je daar mee een windows PC benaderen en eventueel overnemen. Ik probeer dit nu, maar het wil niet lukken.
    Moet er dan op die windowsbak nog een ander programma draaien die toelaat dat je met een Mac er op kan:?

Bijdrager
    klaus

Op uw windowssysteem heb je alvast een useraccount nodig met een paswoord (best geen root-account). En dan moet je ook instellen dat uw computer remote mag benaderd worden. Bij Eigenschappen van deze computer heb je normaal gezien een tabblad “Remote” of “Vanop afstand” of iets dergelijks toch.

Werkt perfect, en je kan nog altijd vnc gebruiken moest dit niet lukken.

Succes !

Bijdrager
    Ruben
    ”Dalleke”

Moet er dan op die windowsbak nog een ander programma draaien die toelaat dat je met een Mac er op kan:?

Voordat mijn laatste Wintendo de prullenbak in ging gebruikte ik dit programma ook. Ik kreeg het echter alleen aan de praat met een Windows 2000 SERVER installatie, omdat daar dan Terminal Server op stond. XP schijnt ook zoiets te hebben als Remote Desktop, maar dat heb ik nog nooit aan de praat kunnen krijgen.

Bijdrager
    Dalleke

HET WERKT:D
    Bedankt voor de heel vlugge reactie.
    Mag afgesloten worden

Bijdrager
    boesboes

werkt enkel met 2000 en xp PRO dacht ik

Bijdrager
    Tomaat

Windows NT4 terminal server, Windows 2000 server, Windows 2003 server en Windows XP voor de volledigheid;)

Bijdrager
    Macosx

Ik heb daar ook even een vraagje over type je dan alleen het ip nummer in ?

:finderoud:

Bijdrager
    Nitro

Ipnummer of Computernaam intypen, dan kom je uiteindelijk op je windows bak uit, deze staat dan met een login scherm voor je gebruikersnaam en password.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.