13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    iloveapple

Offerte ontwerp DAF Trucks

Beste leden,

Ik ben al 10 jaar zzp-er en nu krijg ik een offerte aanvraag binnen van een groot vrachtwagen bedrijf (Daf). Wat is een schappelijke prijs voor een ontwerp aan te leveren voor het bestickeren van een hele truck.

In het ontwerp moeten een aantal modellen worden weergegeven.

Ik hoor graag van jullie wat jullie hier voor zouden factureren.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door  iloveapple.

Bijdrager
    Hyrax

Aantal uur dat je denkt bezig te zijn a 75 EUR/u?

Bijdrager
    FABMAC

Je bent al 10 jaar zzp-er. In die 10 jaar heb je steeds een prijs berekend voor je werk. Die zal iets gestegen zijn in die tien jaar; maar ik zie niet in wat dat nu te maken heeft met de grootte van het bedrijf. Reken voor jezelf gewoon de goede prijs maal aantal uren ( dat je denkt nodig te hebben ) en stuur het in. Gewoon wat je voor elke klant (behalve de bevriende slager oid…)  berekent. Dan zit je voor jezelf aan de goede en reële kant. En voor dat bedrijf willen ze dat betalen, dan is het prima, of zijn ze uit op een koopje. Nou; daar hebben we er zat van.

Bijdrager
    iloveapple

<p class=”cite”>FABMAC op 27 juni 2019 om 13:03</p>
    Je bent al 10 jaar zzp-er. In die 10 jaar heb je steeds een prijs berekend voor je werk. Die zal iets gestegen zijn in die tien jaar; maar ik zie niet in wat dat nu te maken heeft met de grootte van het bedrijf. Reken voor jezelf gewoon de goede prijs maal aantal uren ( dat je denkt nodig te hebben ) en stuur het in. Gewoon wat je voor elke klant (behalve de bevriende slager oid…)  berekent. Dan zit je voor jezelf aan de goede en reële kant. En voor dat bedrijf willen ze dat betalen, dan is het prima, of zijn ze uit op een koopje. Nou; daar hebben we er zat van.

Ik reken juist wel aan de grootte van een bedrijf.

Vandaar mijn vraag :) https://www.youtube.com/watch?v=87CPZdh6FIc

Bijdrager
    Q-collective

Ik denk echt dat je bot vangt op dit forum. Beetje off topic zo. Zijn er geen ZZP fora waar je dit vragen kunt?

Moderator
    Night

iloveapple op 27 juni 2019 om 13:20

Tsja, zelfs dán moet je toch onderhand weten wat je zou moeten offreren. Maar ik vind het een rare gedachte om bedrijven naar grootte te behandelen. JIJ maakt je uren à zoveel euro. Elk bedrijf moet gewoon de waarde een product betalen, of het nu de inkoopafdeling van het Koninklijk Huis of de vrouw van de slager op de hoek is. Het enige waar je rekening mee zou kúnnen houden is kwantiteit. Als je (heel) veel uren aan een project bezig bent, zou je de uurprijs percentueel iets kunnen verlagen.

Bijdrager
    Lolsmurf

Als je dat na 10 jaar nog niet weet….

Bijdrager
    Q-collective

<p class=”cite”>Night op 27 juni 2019 om 16:57</p>

<p class=”cite”>iloveapple op 27 juni 2019 om 13:20</p>

Maar ik vind het een rare gedachte om bedrijven naar grootte te behandelen.

De onuitgesproken boodschap lijkt hier te zijn dat de OP een slaatje wil slaan uit de situatie en dat de vraag is tot hoe ver hij kan gaan voordat DAF afhaakt. “Marktconforme prijzen” heet dat met een braaf woord.

Bijdrager
    Milez

Vind ik ook een erg rare vraag. Mijn prijs is mijn prijs en daarmee uit. Soms ga ik eronder (bijvoorbeeld voor een goed doel waar ik sympathie voor heb), soms ga ik erboven (bijvoorbeeld voor dringend werk), maar nog nooit heb ik een prijs vastgesteld volgens de grootte van een klant. En inderdaad: zelfs als je dat wel een goed idee vindt, dan bepaal je het toch zelf?

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou kijken naar wat iemand in jouw functie minimaal bruto per uur verdient. Dan kom je laten we zeggen uit op 18,- per uur in loondienst. Daar zet je dan drie euro bovenop omdat het maar een eenmalige klus is  ( 21,- ) ….. en dan zal je zien dat er ZZP’ers zijn die het voor 14 of 15,- kunnen doen als het niet minder is.

Bijdrager
    Brombeer

<p class=”cite”>Q-collective op 28 juni 2019 om 12:43</p>
    De onuitgesproken boodschap lijkt hier te zijn dat de OP een slaatje wil slaan uit de situatie en dat de vraag is tot hoe ver hij kan gaan voordat DAF afhaakt. “Marktconforme prijzen” heet dat met een braaf woord.

Als de klant zichzelf wel eens googlet, komt die dit draadje op een dag wel tegen…

Bijdrager
    Shmoo

Lieve lieve DAF, Shmoo’s bumpersticker is:    I ❤️ stickers ontwerpen.

Bijdrager
    Robertisimo

<p class=”cite”>Brombeer op 28 juni 2019 om 18:31</p>

<p class=”cite”>Q-collective op 28 juni 2019 om 12:43</p>

Als de klant zichzelf wel eens googlet, komt die dit draadje op een dag wel tegen…

Niet nodig, ze zitten sowieso al op dit forum…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.