15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

Offerte + geheugen

Hallo,

Ik ben afgelopen vrijdag in de HTR store en de A-Mac store geweest in Utrecht. Even bij beide een offerte laten opvragen voor de MacBook Pro (15″, 2.4 Ghz). Misschien wel even leuk om te vermelden wat de kosten zijn en dus het verschil:

A-Mac
    Macbook Pro 15″ 2.4 Ghz € 1727,04 (Incl. 4% educatieve korting)
    4GB Memory Kit 2×2 GB 667/5300 – Intel € 160,=
    Totaal: € 1887,04

HTR (Ex. BTW)
    Macbook Pro 15″ 2.4 Ghz € 1511,76
    Ram 4Gb Kit iMac / MacBook (2007/2008) € 105,04
    Educatieve korting Apple € 89,95
    BTW 19% € 290,10
    Totaal € 1816,95

Zoals te zien is het verschil niet groot, namelijk maar € 70,09. Ik heb ook gelijk gevraagd of ik geheugen zelf kon kopen bij de HTR en toen pakte de verkoper een doosje van Kingston met daarin 2 latjes geheugen. Kan ik hieruit de conclusie trekken dat Apple gewoon het merk Kingston geheugen gebruikt en is dit ook het beste merk?
    Ik zei ook gelijk dat ik het waarschijnlijk zelf ging kopen omdat dat veel goedkoper was. Kijk maar hier: http://www.interngeheugen.com/kingston_memory/partsinfo.odb?ktcpartno=KTA-MB667K2/4G

Hij probeerde me ook nog AppleCare aan te smeren maar toen zei ik gelijk dat ik AppleCare belachelijk duur is. Hij kon me hierin wel begrijpen maar het heeft ook wel weer zijn voordelen en daar had die opzich wel gelijk in.
    Bij beiden zaken vroeg ik of de geruchten van 14 oktober waar waren of niet? Ze wisten er allebei wel iets van maar durfden er verder niks over te zeggen. Bij A-Mac zei die: ‘Heb je hem nu nodig, kopen dan! Heb je hem nog niet nodig, wacht dan tot de update!’

Bijdrager
    Lazy B

Wat wil je hier mee zeggen? Is toch info die iedereen al weet.

Bijdrager
    ChrisMax

Ik dacht dat het misschien wel een handig weetje was voor de mensen die van plan zijn nog een MBP te halen binnenkort. Zo niet dan is het info voor diegene die het hier op het forum nog niet weten.

Bijdrager
    sven-

Als je RAM koopt bij Apple (online bijvoorbeeld) kan dat van allerlei merken zijn, o.a. Hynix en Samsung, maar volgens mij geen Kingston. Wel is Kingston gewoon een goede keus.

Persoonlijk zou ik de MBP online bestellen, en zelf aanvullen met 4GB RAM (van Kingston). Wel zit je dan nog met je oude 2GB RAM die je over hebt, maar die kun je misschien nog verkopen.

Bijdrager
    macmini

Ja, Applecare vond ik ook duur toen ik meijn eerste EMAC kocht. Wat was ik blij dat ik het tocht had genomen toen na een maand het beeldscherm stuk ging. In no time was alles geregeld. Intussen een mini en een imac gekocht zonder applecare. Beide machines draaien perfect!!

Bijdrager
    steeze
    ”macmini”

Ja, Applecare vond ik ook duur toen ik meijn eerste EMAC kocht. Wat was ik blij dat ik het tocht had genomen toen na een maand het beeldscherm stuk ging. In no time was alles geregeld. Intussen een mini en een imac gekocht zonder applecare. Beide machines draaien perfect!!

Je krijgt toch standaard 1 jaar garantie, waarom zoveel haast met applecare ? Ik heb ook zaterdag een iMac gehaald, maar ik beslis binnen een jaar wel of ik applecare ga aanschaffen.

Bijdrager
    iDecide

Apple Care is ook gigantisch duur. Althans voor de MacBookPro wel, voor de iMac is het nog te doen. Eigenlijk zou het standaard minimaal 2 jaar moeten zijn en dan voor uitbreinding naar 4 of 5 jaar de AppleCare aanschaffen, tevens moeten de prijzen door de helft. Zou ideaal zijn, maar vast niet gebeuren.

Bijdrager
    macjk

Als je nog apple care wilt kan je het altijd nog via ebay kopen. Ik heb vanuit America apple care gekocht voor me macbook voor een bedrag van 111 euro inplaats van de 330. (je krijgt je code dan via de mail)

Bijdrager
    Oppie

Weet het niet zeker, maar ergens schijnt te staan dat AppleCare alleen geld in het land waar het gekocht is.
    (Heb het zelf in Hong Kong gekocht, maar inmiddels verlopen zonder er gebruik van te maken, helaas… want twee maanden later was de video van de PB stuk…)

Bijdrager
    MacBoot

bullshit, is gewoon wereldwijd geldig

Moderator
    unSOUND
    ”MacBoot”

bullshit, is gewoon wereldwijd geldig

Alleen bij notebooks. Niet bij desktops.

Bijdrager
    ChrisMax

Ik ga waarschijnlijk toch gewoon voor de verzekering van Mahé. Dekt alle schade aan de laptop en dus ook technische defecten:)
    Was trouwens het geheugen dat ik liet zien goed of moet ik een andere hebben?

Bijdrager
    Oppie
    ”MacBoot”

bullshit

Na zo een krachtige term voel ik de verplichting om eens even in de AC voorwaarden gaan snuffelen als ik thuis ben…

Bijdrager
    djefferson

@unSOUND
    Heb mijn NL Mac desktop toch echt met een AppleCare uit L.A. uitgebreid :D

Moderator
    unSOUND
    ”djefferson”

@unSOUND
    Heb mijn NL Mac desktop toch echt met een AppleCare uit L.A. uitgebreid :D

Het gaat er niet om waar je de AppleCare koopt, maar waar je de machine koopt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.