6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    pepijn-paans

off topic, beeld op tv groter dan beeld zelf help

hallo,
    dit is even off topic maar ik ben er van overtuigd dat iemand hier mij kan helpen.
    heb hier thuis een flatscreen van Sharp staan, van 46 inch meen ik, en heb er een digitale ontvanger van kon aan hangen (rot kwaliteit maar dat terzijde)
    echter ervaar ik regelmatig het probleem dat als ik tv kijk hij ‘ingezoomd’ is op het beeld, dat zie ik aan het feit dat bijvoorbeeld het logo van discovery channel deels buiten beeld staat, maar ook ondertiteling van films!
    wanneer ik dan met de afstandsbediening van de tv het beeld formaat aanpas blijft dit probleem zich voordoen, doet er niet toe welk formaat ik kies.

heeft iemand wellicht een rede/ oplossing voor dit probleem? zou er gelukkig van worden!

mvg,
    pepijn paans

Bijdrager
    dame.blanche

Ik had ongeveer hetzelfde probleem… Is opgelost geraakt door de scart-kabel van de digicorder naar de TV te vervangen door een HDMI-kabel… Misschien ligt het aan de soort kabel dat je gebruikt?

Bijdrager
    pepijn-paans

maar een digitale ontvanger ondersteunt geen HDMI als ik me niet vergis

Bijdrager
    Hansi2124

Kan je zo nakijken natuurlijk….
    Maar heb je je beeldformaat dan ook inderdaad op 16:9 staan? Even spelen met die instellingen zou ik zeggen.

Bijdrager
    pepijn-paans

ik speel daar elke keer mee wanneer dit gebeurd dat is het vervelende

Bijdrager
    robert1970

In moderne TV’s zit ook een ‘auto zoom’ of ‘auto 16:9’ optie.
    Wellicht heb je het beeld geforceerd op 16:9 staan?
    Kijk eens bij de instellingen wat mogelijk is.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.