17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Mendoza

Ode aan het nieuwe toetsenbord!

Ik post vrijwel nooit iets over hardware. Laat lofuitingen graag aan anderen over. Het werkt en dan is het goed.
    Maar dat nieuwe toetsenbord dat nu aan mijn iMac hangt . . . . Heerlijk.
    Het scheelt een hoop herrie en i.p.v. op de toetsen in te hakken is een lichte aanslag voldoende voor lekker doortiepen.
    Nooit gedacht dat ik ooit enthousiast kon worden van een toetsenbord, maar het is zo.
    Ik raad een ieder die dat oude witte herrieding heeft aan deze in te ruilen voor de nieuwe!

Bijdrager
    iz75

Heb ik inderdaad ook gelijk gedaan, en ben het zeer met je eens!

Ik vraag me alleen af hoe bedrijven die leven van toetsen te maken voor apps.. het nu gaan aanpakken.

http://www.logickeyboard.com/ bijvoorbeeld

Zo heb ik een keyboard voor FCP, maar kan me niet voorstellen dat het lekker werkt met een skin…

Enfin. Ik ben tevreden…

Bijdrager
    Timotheus

@ mendoza: je kunt het je misschien nauwelijks voorstellen, maar er zijn echt mensen die houden van een keyboard dat herrie maakt, een keyboard waarop ze moeten ‘hameren’. Niet iedereen vindt het fijn om op kousevoeten door het computerleven te sluipen. Smaken verschillen ook hier!

Bijdrager
    Paul en Tess

Ook ik ben een zeer tevrede gebruiker van het nieuwe apple keyboard.

Maar ooit, in 1985……

…… heb ik hiermee gewerkt, een 3270 terminal.
    Dat keyboard was geweldig, met je volle gewicht en een luidruchtige klik om een groene letter op je beeldscherm (de pijp in vakjargon) te krijgen. Dat typte toch ook gewoon lekker. Muis en RSI hadden we nog nooit van gehoord. Wel rugklachten als ‘tie verplaatst moest worden naar een ander bureau.

Bijdrager
    Mendoza

@timotheus
    nee dat kan ik me inderdaad niet voorstellen.

Bijdrager
    macpro

@Paul en Tess: dat brengt herinneringen naar boven. Op zo’n bakken heb ik ook nog getokkeld. Ik heb zelfs zo’n exemplaar nog thuis gehad, maar er nooit wat mee kunnen doen. Dus die is naar de sloop gegaan.

Moderator
    Poezenbeest

Weet eigenlijk niet meer wat het toetsenbord van de Macintosh II voor een toetsenbord was… het moet wel erg geweest zijn, want toen we de Quadra 850 kregen, was dat toetsenbord een verademing.

Het toetsenbord van mijn PowerMac G4 Graphite was een aanfluiting, ik heb dan ook snel het uitgebreide toetsenbord gekocht, vooral omdat ik het num-pad miste en dat eerste toetsenbord niet zo goed tegen koffie kon (zeker niet met suiker).

Het toetsenbord van mijn iBook heb ik in het begin weinig gebruikt, omdat ik dat extended toetsenbord nog had, maar dat heb ik naar verloop van tijd maar afgeleerd (wegens te klein bureau). Nu dus de overstap naar het nieuwe alu-toetsenbord… ik heb er van de week al een keer op mogen tikken en WOW…. wat een genot! ik kan niet wachten tot het zover is en ik hier zelf een iMac met het nieuwe toetsenbord heb staan!

Bijdrager
    vincentvega

idd supertoetsenbord. alle 49 euri waard!!

Bijdrager
    Ian L

Tja ik ben blij met de ram plak die ik nu heb. Een orginale Powermac G$ toetsenbord waar je te minste flink op kan rammen:x Daar kon de vorige niet tegen en die lag na een maand al uit elkaar.

Ik had ook de witte draadlose gekocht maar die vreet te veel stroom.

Bijdrager
    Mendoza

er is een verschil tussen kunnen rammen en moeten rammen. volgens mij kan je behoorlijk hard op het nieuwe toetsenbord rammen hoor. hij maakt dan alleen geen herrie . . .

Bijdrager
    sypie

Hier bij de Saturn in Bremen had men dat toetsenbord niet, er stond een platte, witte logitec voor ene iMac. Zonde vond ik dat.

Bijdrager
    yellow

Het toetsenbord van de Macbook typt net zo lekker!? :P

Bijdrager
    Mendoza

de laptops van apple tiepen al jaren erg lekker. vanaf de witte iBooks eigenlijk al.

Bijdrager
    bassbug

Gister in de winkel even achter het nieuwe toetsenbord gezeten. Ik was ERG skeptisch over de platte vormgeving. Ziet er eenbeetje goedkoop een fragiel uit.

Maar… Wat me erg bevalt is dat is je met je pols geen hoek maakt zoals dat bij normale toensenborden maakt. Dat gaat op den duur zeker het vermoeide gevoel verminderen. Ik moet nog wel wennen aan het ontbrekenvan ‘feedback’ maar dat komt wel goed denk ik. Ze hadden er hlaas geen en dus moet ik op het lijstje van backorder.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Wat mij opvalt is dat ik mijn pink omhoog staat als ik typ…

Bijdrager
    Chantal C.
    ”yell”

Ja… :wink:

Bijdrager
    Chantal C.
    ”yell”

Ja… :wink:

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.